Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #1 Skrevet 15. desember 2005 Sier du; Det var hyggeligt at du ringte uten å mene det? Er du i møtekommende og hyggelig overfor personer fordi du synes du må, eller ikke orker å være avvisende?
Bekkeblom Skrevet 15. desember 2005 #2 Skrevet 15. desember 2005 Jeg veit ikke hva det er med meg, men jeg klarer ikke å juge så fraser blir veldig fort gjennomskua. Så ja, jeg er overfladisk, men helt uten stil
Gjest Gjest_Gunn_* Skrevet 15. desember 2005 #3 Skrevet 15. desember 2005 Sier aldri hyggeligt. Men er normalt høflig mot folk.
Arkana Skrevet 15. desember 2005 #4 Skrevet 15. desember 2005 Jeg reagerer litt på overskriften din. Synes ikke man er overflatisk om man ikke vil prate med noen akkurat da, men sier noe hyggelig likevel, selv om man kanskje ikke mente det. Man kan jo avvise noen på en hyggelig måte, men jeg ser ingen grunn til å skulle være frekk eller uhøflig mot noen, uten at jeg ville kalle det overfladisk.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #5 Skrevet 15. desember 2005 Jeg reagerer litt på overskriften din. Synes ikke man er overflatisk om man ikke vil prate med noen akkurat da, men sier noe hyggelig likevel, selv om man kanskje ikke mente det. Man kan jo avvise noen på en hyggelig måte, men jeg ser ingen grunn til å skulle være frekk eller uhøflig mot noen, uten at jeg ville kalle det overfladisk. ← Hvis du fører en normal høfflig telefonsamtale, for så å tilføye; det var hygeligt at du ringte, hyggeligt å prate med deg.... Det er spørsmålet.
Arkana Skrevet 15. desember 2005 #6 Skrevet 15. desember 2005 Nei, jeg slenger ikke på slike kommentarer sånn uten videre, ikke som jeg vet om i allefall. Men egentlig synes jeg ikke det er så ille det heller. Det er vel ikke noe verre enn at de fleste av oss sier "takk, bare bra" når folk spør hvordan vi har det, selv om vi ikke har det så bra. Eller takker pent for en gave, selv om det er det styggeste du noen gang har sett. Slike ting synes jeg ofte "smører hjulene" og skaper et hyggelig forhold mellom folk. Vi vet alle at det bare er slik man sier, men samtidig er det på en måte forventet.
Gjest Embla s Skrevet 15. desember 2005 #7 Skrevet 15. desember 2005 Er kanskje overflatisk hyggelig ovenfor fremmede? For meg har det litt med høflighet å gjøre. Mot familie og venner er jeg definitivt ikke det! Men de jeg bryr meg om syns jeg jo virkelig at er hyggelig om ringer! Og passer det dårlig, er jeg ikke redd for å si fra. Men hyggelig er det uansett!
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #8 Skrevet 15. desember 2005 Er kanskje overflatisk hyggelig ovenfor fremmede? For meg har det litt med høflighet å gjøre. Mot familie og venner er jeg definitivt ikke det! Men de jeg bryr meg om syns jeg jo virkelig at er hyggelig om ringer! Og passer det dårlig, er jeg ikke redd for å si fra. Men hyggelig er det uansett! ← Hvis det du skriver ikke er en selvmotsigelse, ja så finnes det ikke selvmotsigelser, kvinnfolk dere kan faen ikke utrykke en klar mening eller tanke:-)
Gjest Embla s Skrevet 15. desember 2005 #9 Skrevet 15. desember 2005 Hvis det du skriver ikke er en selvmotsigelse, ja så finnes det ikke selvmotsigelser, kvinnfolk dere kan faen ikke utrykke en klar mening eller tanke:-) ← Phø! Hvor er selvmotsigelsen? Jeg er overflatisk hyggelig mot fremmede men ikke mot familie og venner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå