GÃ¥ til innhold

Hjeeeelp 😨 Han vil ikke endre rusholdningene sine

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger litt hjelp her.. Føler meg litt oppgitt og fortvilt. Har møtt en mann som jeg er blidd veldig gla i. Jeg har vist fra starten av at han har et usunt forhold ril alkohold og rusmidler (hasj). 
Jeg har kommet dit at jeg har stilt han spørsmåle om han er villig til å slutte med dette. Han ønsket ikke å endre det. Han følte jeg måtte godta han slik han var og normaliserte alle punkter for bruk av dette. Han forteller at dersom det blir mer seriøs med oss vil han trappe ned, men ikke slutte. 
Jeg sitter å tenker over om dette er en mann jeg vil fortsette med eller ikke. Jeg bare lurer på om det er noen som har vært borti lignende. Og om evt noen har hatt en mann som sluttet med dette pågrunn av at de ønsket et fremtidig forhold.

Anonymkode: c98e3...e35

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst? 

Anonymkode: 82a08...5ba

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bedt han trappe kraftig ned nå og sett om han klarer det. Tror du trenger det for å vite om du kan gå videre. 

Anonymkode: 02ac5...02e

AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Bare dump. Det vil aldri endre seg. Ikke få barn med han her.

Anonymkode: b4583...957

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Trenger litt hjelp her.. Føler meg litt oppgitt og fortvilt. Har møtt en mann som jeg er blidd veldig gla i. Jeg har vist fra starten av at han har et usunt forhold ril alkohold og rusmidler (hasj). 
Jeg har kommet dit at jeg har stilt han spørsmåle om han er villig til å slutte med dette. Han ønsket ikke å endre det. Han følte jeg måtte godta han slik han var og normaliserte alle punkter for bruk av dette. Han forteller at dersom det blir mer seriøs med oss vil han trappe ned, men ikke slutte. 
Jeg sitter å tenker over om dette er en mann jeg vil fortsette med eller ikke. Jeg bare lurer på om det er noen som har vært borti lignende. Og om evt noen har hatt en mann som sluttet med dette pågrunn av at de ønsket et fremtidig forhold.

For det første så kan ikke du endre noens alkohol- og rusvaner. For det andre er det ikke sikkert du har truffet rett mann hvis du absolutt må drive og endre på vedkommende. 

• Liker 11
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Han kommer aldri å slutte med det for noen, hvis han sier ja til det så kommer han til å skjule det for deg.

Anonymkode: 40071...852

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Han kommer ikke til å slutte, og sjansen for at han gjør det minker om folk gjør det mulig for ham å fortsette uten at det får konsekvenser.
Du innser at dette er et menneske du aldri kan la være alene med barn for eksempel?
Det blir aldri bedre med tiden. Oftest tvert om, med mindre han er behandlingsvillig og slutter helt. NÃ¥.

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var dum nok til å gå inn i et seriøst forhold med en som forsvarte hasj røyking med alt han hadde. Merket etter en stund at grensene mine ble flyttet litt og litt , og til slutt vek jeg fra mine egne prinsipper og verdier. Dette vil aldri bli bedre uansett om han sier at han aldri skal røyke igjen heller ( bra at han i hvert fall er ærlig om at han ikke vil forandre seg ) Jeg endte dessverre opp med å være medavhengig i mange år, alt handlet om å «redde « han . 

Anonymkode: 82d59...728

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det er jo egentlig en no-brainer.

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Han kommer aldri til å slutte, tviler på at han trapper ned uansett statusen forholdet deres.

Anonymkode: 3ce69...698

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Var gift med en som i alle år lovet at han skulle slutte før vi fikk barn. Lovet dypt og inderlig, og jeg trodde på det. Guess what? Jeg er aleine med barnet og han sitter i en liten leilighet og røyker fortsatt. 

Anonymkode: aec0c...ea5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Han kommer ikke til å slutte eller trappe ned. Det er bare noe han sier for å lure og holde på deg! Kaste bort tiden din! Dere kommer ikke til å funke i lengden for du kommer til å gå lei av en stein og lat hasjrøyker som er sinna på deg uten grunn hver gang han ikke har røyka på en liten stund. Så blir det masse krangling og han sier han skal røyke mindre men går egentlig bare å skjuler røykinga og drikkinga for deg, og du blir paranoid og kontrollerende og alltid på vakt. Føler deg løyet til og snytt.. Jo lengre du er sammen med han jo vanskeligere er det å gå så det er best å bare avslutte nå. Nå har han sagt akuratt hva du kan forvente og å leve med en sånn fyr går kanskje når man er 19 men du kan ikke ha et voksent og ordentlig forhold med en sånn. Ja jeg har prøvd og alle venninnene mine også, de guttene er fortsatt samme hasjhuene nå i 40+++ Årene 

Anonymkode: ad79e...4df

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Such a big NO

Anonymkode: 0b032...d6c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Agent smith
Skrevet

Du kan ikke endre han, du må bare finne ut om du kan leve med det eller ikke

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Han kommer ikke til å slutte for din skyld. Du bør ikke fortsette med ham, dette er nok bare toppen av et isfjell. Det er generelt en dårlig idé å gå inn i et forhold der man ønsker å forandre den andre part. 

• Liker 4
Skrevet

Du er heldig med at han er så tydelig på rusbruken og forsvarer den. Dette er noe han vil fortsette med.

Og ser du etter en stødig, sunn kar som er uten/minimalt med rus, er ikke han rette mann. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Duuump!

Anonymkode: 47a1a...a12

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (PÃ¥ 6.1.2023 den 19.47):

Han forteller at dersom det blir mer seriøs med oss vil han trappe ned, men ikke slutte. 

Sier ikke dette alt?

Anonymkode: 94061...cfa

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han hadde jeg kutta tvert. Rus er viktigere enn deg. Det vil det alltid bli. 

Anonymkode: 12708...8ae

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Denne mannen bør du satse på. Blir helt sikkert en fantastisk far for dine 1,8 barn. 

Anonymkode: b73a3...043

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her..

Snakket med mann i dag for å høre hvordan ståen var.. Han hadde tydlivis funnet ut at han ikke var klar for barn allikavel, noe han sa han va tidligere.. For så å fortelle at vi ikke var på «bølgelengde» i forhold til alkohol så han avsluttet hele relasjon våres.. Kanskje til det beste for begge parter..

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...