Gå til innhold

Valg av barnehage

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen til barnet mitt legges ned og vi må velge ny (vil være i ny barnehage ett år før skolestart).

Vi vil legge til rette for barnet så godt vi kan, selv om vi må endre litt på våre ønsker/ planer (vi er voksne foreldre og takler dette bedre og ingenting må gjøres).

For - vi har tenkt på å flytte til nytt område og ny skolekrets, men da mister barnet venner og må i ny barnehage, men har kjente venner ved skolestart.

Eller vi kan fortsette å bo der vi bor, gå i barnehage med flere fra barnehage og havne på skole med dem.

Poenget er at denne skolen ikke er så bra...

Spørsmål: ville dere flyttet barn og tatt det året med ny tilvenning og felles venner og bedre skole eller holde venner samlet og valgt «dårligere» skole?

Anonymkode: 80269...a73

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om dere ønsker å flytte, så tenker jeg det vil gå helt fint. Vet ikke hvor mange barnehager som «sogner» til skolen, men jeg personlig gikk ikke i en barnehage med folk jeg kom i klasse med, og sånn var det for veldig mange. Er også ganske typisk at en flytter om en skal flytte rundt ett av barnas skolestart, så enten yngre eller eldre søsken må bytte barnehage og/eller skole, og det vil gå seg til. Jeg vokste opp midt i mellom to skoler, og mine foreldre søkte for å få oss inn på den bedre skolen som vi ikke «sognet» til. Sååå glad jeg ikke gikk på den dårlige skolen for havnet der på ungdomsskolen og det var ikke mye å skryte av. Jeg trengte også tilrettelegging og det var natt og dag mellom de to skolene. En visste ikke at jeg hadde alvorlig dysleksi når jeg begynte på barneskolen. Nå fanges jo mer opp i barnehagen enn før, men en god skole er så viktig, og venner endrer seg igjennom skolegangen. 

Anonymkode: c5fcd...6d4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for fint svar, godt å høre at det ordnet seg for deg :-)

Anonymkode: 80269...a73

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...