AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #1 Del Skrevet 6. januar 2023 Vurderer å søke ettårig skole dette året eller neste år for å gjøre noe nytt og interessant her i livet, er det noen som har studert ettårig frontend-utvikling (tror blant annet Kristiania har noe sånt?) og kan anbefale det? Fikk du jobb etter studiene? Vil jo gjerne ha en relevant jobb etter studiene, men jeg ser jo at mange helst bare vil ha fullstack nå. Jeg er over 30 forresten, så da blir jeg en voksen student, og lurer kanskje på om det gjør meg lite ettertraktet på jobbmarkedet. Har allerede en bachelor, men ikke innenfor IT. Anonymkode: 0224b...f77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #2 Del Skrevet 6. januar 2023 1 år høres kanskje litt optimistisk ut? Anonymkode: 2c770...51c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #3 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): 1 år høres kanskje litt optimistisk ut? Anonymkode: 2c770...51c Jeg tenker jo litt det samme, men har ikke noe særlig å sammenlikne med. Til gjengjeld finnes det jo diverse kurs på 3 måneder som tydeligvis skal være brukbare, og masse på nett, men kanskje dette er noe helt annet igjen. Synes uansett det litt rart at skoler i det hele tatt har lov til å ha linjer som ikke fører noen vei når det koster såpass med penger. Anonymkode: 0224b...f77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #4 Del Skrevet 6. januar 2023 Gått et år med bachelor i IT - frontend og mobilutviklings studiet på kristiania. Det var veldig intenst, kanskje også fordi det er også generelt IT studiet, men likevel jeg var i tenkeboksen før jeg startet om jeg skulle ta ett års studium istedet for bachelor. Tror ett år med bare frontend er en grei start, men det er veldig mange som ser etter erfaring eller lengre utdannelser og vise til. Bransjen trenger en del utviklere det skal sies, men da må du være ærlig og klar på at du ønsker å lære menst du jobber. Jeg endte med og finne ut at studiet var for tøft for meg personlig, (tror over 50% feilet eksamene) men kjenner for eks en som lærte seg frotend gjennom online guide's. Så fikk han seg jobb som utvikler under et år. Så det går ann, men personlig ville jeg ikke gått på skole for dette, ville heller gjort noe annet. Så lært dette ved siden av jobb eller studier. Anonymkode: 758b7...604 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #5 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gått et år med bachelor i IT - frontend og mobilutviklings studiet på kristiania. Det var veldig intenst, kanskje også fordi det er også generelt IT studiet, men likevel jeg var i tenkeboksen før jeg startet om jeg skulle ta ett års studium istedet for bachelor. Tror ett år med bare frontend er en grei start, men det er veldig mange som ser etter erfaring eller lengre utdannelser og vise til. Bransjen trenger en del utviklere det skal sies, men da må du være ærlig og klar på at du ønsker å lære menst du jobber. Jeg endte med og finne ut at studiet var for tøft for meg personlig, (tror over 50% feilet eksamene) men kjenner for eks en som lærte seg frotend gjennom online guide's. Så fikk han seg jobb som utvikler under et år. Så det går ann, men personlig ville jeg ikke gått på skole for dette, ville heller gjort noe annet. Så lært dette ved siden av jobb eller studier. Anonymkode: 758b7...604 Glemte forresten si at det er folk i flere forskjellige aldere også 30 der så ikke tenk på det. Er heller ingen nedtur at du er eldre når du søker jobb etter det jeg har skjønt fra mine venner i IT bransjen. Anonymkode: 758b7...604 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #6 Del Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 6.1.2023 den 20.21): Glemte forresten si at det er folk i flere forskjellige aldere også 30 der så ikke tenk på det. Er heller ingen nedtur at du er eldre når du søker jobb etter det jeg har skjønt fra mine venner i IT bransjen. Anonymkode: 758b7...604 Hm, jeg pusher 50, men har veldig lyst til å omskolere meg til noe innen IT, enten via skole eller egenstudier. Bachelor ser jeg for meg blir et litt for langt løp. Men ser andre plasser at det ikke er lett for "eldre" personer å få innpass uten relevant erfaring. Har du noen eksempler? Anonymkode: 05204...60e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #7 Del Skrevet 8. januar 2023 Morsomt at alle skal drive med IT. Vedder på at det kommer til å bli for mange utviklere tilslutt haha Anonymkode: 1fb26...0e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #8 Del Skrevet 8. januar 2023 Dårlig timing. Det er mange frontendere på benken om dagen så man stiller svakt med ettårig utdanning. For ett år siden var det noe annet. Anonymkode: 0c25d...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #9 Del Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 8.1.2023 den 20.31): Morsomt at alle skal drive med IT. Vedder på at det kommer til å bli for mange utviklere tilslutt haha Anonymkode: 1fb26...0e8 Er vel ikke så rart at folk vil drive med IT i den verdenen vi lever i? Anonymkode: 0224b...f77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå