*nordby* Skrevet 6. januar 2023 #1 Skrevet 6. januar 2023 Heisann! Leser at viskose gulvtepper blir finere og finere med tiden, hva menes med dette? Er dere fornøyde med viskose teppet deres eller skulle dere heller hatt et syntetisk ett? Har sett på Bentley teppe fra Bohus. https://www.bohus.no/tepper/gulvtepper/bentley-teppe-10 Takk for svar
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #2 Skrevet 6. januar 2023 Hei 😊 Jeg har to Bentley-tepper og jeg kommer ALDRI til å kjøpe et viskoseteppe igjen! Det tåler ikke å støvsuges, det blir ødelagt av vannsøl og tåler generelt ikke et «vanlig» hverdagsliv med barn og dyr. Nå er dette min personlige mening og erfaring, og det kan hende vi lever vidt forskjellige liv mtp familie, dyr etc. Jeg er veldig fornøyd med ullteppene jeg kjøpte på Home & Cottage, de har holdt seg utrolig bra selv med gale barn og tulleruske katter. Så når vi skal kjøpe nye tepper når vi flytter blir det ulltepper 😅 Anonymkode: 63d0d...faf 3
*nordby* Skrevet 6. januar 2023 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei 😊 Jeg har to Bentley-tepper og jeg kommer ALDRI til å kjøpe et viskoseteppe igjen! Det tåler ikke å støvsuges, det blir ødelagt av vannsøl og tåler generelt ikke et «vanlig» hverdagsliv med barn og dyr. Nå er dette min personlige mening og erfaring, og det kan hende vi lever vidt forskjellige liv mtp familie, dyr etc. Jeg er veldig fornøyd med ullteppene jeg kjøpte på Home & Cottage, de har holdt seg utrolig bra selv med gale barn og tulleruske katter. Så når vi skal kjøpe nye tepper når vi flytter blir det ulltepper 😅 Anonymkode: 63d0d...faf Tuuusen takk for ærlig svar, der sparte jeg de pengene! Stod jo som du sier at viskosetepper tåler fukt dårlig, og jeg lurte på hva de mente med det - at det ikke kunne ligge på kjøkken osv.. Vi støvsuger typ hver dag, har en syvåring og ettåring. Så takk for din ærlige tilbakemelding
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #4 Skrevet 7. januar 2023 Jeg er veldig fornøyd med mitt, men har det på stua så det blir jo ikke utsatt matsøl og lignende. Tåler fint å bli støvsugd, og det må det i og med at vi har to katter. Det tåler også at de to herjer på det. Anonymkode: 6826f...24a 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #5 Skrevet 7. januar 2023 Så på Bentley og endte med en billigere variant fra Ellos som likner. Er veldig fornøyd. Har hund, bruker robotstøvsuger og industristøvsuger og det funker fint. Flekker har også latt seg vaske av helt greit så langt. Anonymkode: d108e...fe6 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #6 Skrevet 8. januar 2023 16 hours ago, AnonymBruker said: Så på Bentley og endte med en billigere variant fra Ellos som likner. Er veldig fornøyd. Har hund, bruker robotstøvsuger og industristøvsuger og det funker fint. Flekker har også latt seg vaske av helt greit så langt. Anonymkode: d108e...fe6 Har du link? Er det sånn som ikke sklir? Anonymkode: 32853...e3c
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #7 Skrevet 8. januar 2023 Når jeg kjøper nytt teppe kommer jeg til å være bevisst på å kjøpe et som tåler robotstøvsuger. Har nå et ganske dyrt teppe som det frarådes å bruke robotstøvsuger på, det loer ganske mye, og jeg er ikke sånn topp fornøyd med det, selv om det er fint å se på. Les om det enkelte teppet før dere tar avgjørelse, og tenk over hvilken bruk dere skal ha det til, slik at det er praktisk når dere har barn eller husdyr, masse gjester som ofte blir servert mat der, osv. Anonymkode: c5a36...b05
Avstand Skrevet 8. januar 2023 #8 Skrevet 8. januar 2023 Viskose tåler ikke å bli sølt på. Det finnes tepper som er laget for å ligne viskose. Polypropylen er de laget av. Men de kan nuppe. Heatset er et sikkert valg om du skal ha teppe som tåler litt.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #9 Skrevet 8. januar 2023 Hadde viskoseteppe i stua, gedigent, rådyrt og rålekkert. Mykt og deilig, ulikt noe annet jeg har sett. Sølte et halvt glass vann og teppet var ødelagt 🥴 det tåler ikke vann, der det utsettes for fukt forandrer teppet seg, vet ikke hvordan jeg skal forklare det men det blir hardt og stygt, totalt ødelagt.. Søler du noe med farge så er det ingen mulighet å vaske det vekk med vann.. De skal støvsuges så skånsomt og sjelden som mulig også. Helt idiotisk å lage teppe av noe sånt. Anonymkode: 21cd7...4bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå