AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #21 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oi! Så fælt! Tar han med til legevakten i morgen tidlig hvis han ikke er bedre. Takk for at du deler! - Ts Anonymkode: 9b4c9...55d Og god bedring til deg! ❤️ -Ts Anonymkode: 9b4c9...55d
Gjest WhisperingWind Skrevet 6. januar 2023 #22 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Han har hatt feber i en uke, men ble bedre. Så jeg trodde han var på bedringens vei. Men, så ble han plutselig dårligere. Og da var det fredag og legekontoret stengt. Så var usikker på om det var grunn nok for å ringe legevakt. Jeg er kanskje litt for optimist, og tenker alltid at dette skal gå bra. Skal ha lavere terskel for å kontakte lege fremover ❤️ -Ts Anonymkode: 9b4c9...55d Aldri vær redd for å ringe legevakten om råd. Når det kommer til barn oppfordres det til å ringes om en er usikker.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #23 Skrevet 6. januar 2023 WhisperingWind skrev (1 time siden): Aldri vær redd for å ringe legevakten om råd. Når det kommer til barn oppfordres det til å ringes om en er usikker. Ja, det skal jeg huske! ❤️ -Ts Anonymkode: 9b4c9...55d
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #24 Skrevet 6. januar 2023 Jenten min på 3 år hadde influensa (påvist med pcr), og hadde feber over 40 i 14(!) dager. Vi var hos fastlege på dag 5, og holdt ellers en dialog på helsenorge. Jeg er sykepleier, så var komfortabel med å ha henne hjemme. Men var overrasket over hvor lenge et barn kunne ha så høy feber. Anonymkode: d05d0...943
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #25 Skrevet 7. januar 2023 Så lenge allmenntilstanden til barnet er ok, får i seg drikke og tisser så tåler et friskt barn å ha feber i ganske mange dager. Gi gjerne febernedsettende da det gjerne fører til bedre form. Influensa gir jo ofte hodepine og muskel/leddsmerter så da er det fint med paracet/ibux for å lindre dette. Hvis det er vanskelig å få i paracet så finnes det i både smeltetbl. og mikstur, ibux finnes som mikstur. Så prøv om det funker bedre. Du er absolutt ikke uansvarlig som ikke har kontakt lege tidligere, det er ingen fast regel at et barn MÅ sjekkes etter 3 dager med feber så lenge allmenntilstanden er god. God bedring til barnet ditt. Blir han dårligere i helgen så kontakter du bare legevakt på nytt! Anonymkode: ac29f...ca8 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #26 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Barnet mitt på 7 år har fått influensa. Han har hatt feber i 6 dager. Er veldig dårlig. I dag har han ikke spist og feberen målt på pannen er 39. Han klager på vondt i føttene. Han kaldsvettet natt sånn at pute og dyne ble klissvåt. Vi gir Paracet, men han hater å ta det, så får ikke i han mye. Jeg har tenkt at her må vi bare gi Paracet og la ham hvile. Men, nå er jeg usikker. Burde jeg kontaktet lege? Nå er det helg, så da blir det legevakt. Vil vel bare få beskjed om å gi drikke/Paracet og hvile? Feberen er jo ikke over 40 heller. Anonymkode: 9b4c9...55d Du vet jo ikke om feberen er over 40 så lenge du bare har målt i pannen… å ungen må ta Paracet , sånn er det bare. Finnes flytende Anonymkode: 6891f...2f2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #27 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du vet jo ikke om feberen er over 40 så lenge du bare har målt i pannen… å ungen må ta Paracet , sånn er det bare. Finnes flytende Anonymkode: 6891f...2f2 Jo det vet du. Har du en skikkelig måler blir resultatet riktig! Bare til å dobbeltsjekke deg selv i baken det om det stemmer! Anonymkode: 252a5...983
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #28 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Og god bedring til deg! ❤️ -Ts Anonymkode: 9b4c9...55d Tusen takk🥰 Ja, bare å ringe legevakten, kan kanskje være lurt å sjekke crp iallefall😊 God bedring til barnet ditt😊 Anonymkode: 4017c...15c
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #29 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Veldig merkelig at du ikke har kontaktet legen allerede. Uansvarlig. Anonymkode: 4e23e...16c Skjønner ikke helt hvorfor man skal kontakte lege, så lenge man vet at det er influensa? Vi lå selv med influensa i jula. Hele familien hadde 39-40 i feber i flere dager. Vet ikke helt hva legen skulle gjort - annet enn å råde om febernedsettende, hvile og mye drikke, som vi jo allerede vet? Anonymkode: 14ce8...dc3 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #30 Skrevet 7. januar 2023 En liten oppdatering herfra. Han ble ikke bedre i løpet av natten, var like dårlig. Feberen lå på 38,9. Vi kontaktet legevakt igjen og fikk komme inn. Derfra ble han lagt inn på Haukeland. Høy CRP. Takk til alle som rådet oss til å ta kontakt med lege/legevakt ❤️ -Ts Anonymkode: 9b4c9...55d
Kompetent Skrevet 7. januar 2023 #31 Skrevet 7. januar 2023 23 hours ago, AnonymBruker said: Barnet mitt på 7 år har fått influensa. Han har hatt feber i 6 dager. Er veldig dårlig. I dag har han ikke spist og feberen målt på pannen er 39. Han klager på vondt i føttene. Han kaldsvettet natt sånn at pute og dyne ble klissvåt. Vi gir Paracet, men han hater å ta det, så får ikke i han mye. Jeg har tenkt at her må vi bare gi Paracet og la ham hvile. Men, nå er jeg usikker. Burde jeg kontaktet lege? Nå er det helg, så da blir det legevakt. Vil vel bare få beskjed om å gi drikke/Paracet og hvile? Feberen er jo ikke over 40 heller. Anonymkode: 9b4c9...55d Man bør absolutt kontakte lege. Paracet brytes ned i leveren, og kan skade den ved lengre tids bruk, høye doser. I USA er Paracet, eller Tylenol som det heter der, en hyppig årsak til akutt leversvikt: https://www.schmidtlaw.com/tylenol-is-leading-cause-of-acute-liver-failure-in-u-s/
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #32 Skrevet 7. januar 2023 Kompetent skrev (20 minutter siden): Man bør absolutt kontakte lege. Paracet brytes ned i leveren, og kan skade den ved lengre tids bruk, høye doser. I USA er Paracet, eller Tylenol som det heter der, en hyppig årsak til akutt leversvikt: https://www.schmidtlaw.com/tylenol-is-leading-cause-of-acute-liver-failure-in-u-s/ Hva tror du de gir han på sykehuset? Ingen vits å skremme folk på den måten. TS, god bedring❤️. Anonymkode: d05d0...943
Kompetent Skrevet 7. januar 2023 #33 Skrevet 7. januar 2023 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker said: Hva tror du de gir han på sykehuset? Ingen vits å skremme folk på den måten. TS, god bedring❤️. Anonymkode: d05d0...943 Det gjøres mye feil på sykehus også, feilbehandling og bruk av legemidler forårsaker stor skade. Bare undersøk selv hvis du tror jeg dikter opp. Er mange som tror Paracet er helt ufarlig fordi det selges reseptfritt. Er viktig å være klar over at det skader leveren, spesielt ved høye doser og lengre tids bruk. På sykehuset har de kanskje nok kunnskap til å samtidig gi N-acetyl-cystein som minsker sjansene for leverskade, hvis de i det hele tatt kun fokuserer på å senke feberen og ikke diagnostiserer og kurerer sykdommen, noe jeg ville syntes var mere fornuftig. 20% av alle legemidler viser seg å gi alvorlige bivirkninger etter de er godkjent: https://ethics.harvard.edu/blog/new-prescription-drugs-major-health-risk-few-offsetting-advantages Endret 7. januar 2023 av Kompetent
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #34 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): En liten oppdatering herfra. Han ble ikke bedre i løpet av natten, var like dårlig. Feberen lå på 38,9. Vi kontaktet legevakt igjen og fikk komme inn. Derfra ble han lagt inn på Haukeland. Høy CRP. Takk til alle som rådet oss til å ta kontakt med lege/legevakt ❤️ -Ts Anonymkode: 9b4c9...55d God bedring til gutten din! Var det influensaen som ga høy crp (?) eller har han fått en tilleggsinformasjon? Håper på rask bedring. 🙂 Anonymkode: f0f3c...43b
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #35 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): God bedring til gutten din! Var det influensaen som ga høy crp (?) eller har han fått en tilleggsinformasjon? Håper på rask bedring. 🙂 Anonymkode: f0f3c...43b *Infeksjon så klart, ikke informasjon. Anonymkode: f0f3c...43b
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #36 Skrevet 9. januar 2023 Hvordan gikk det TS? Her er vi på dag tre med feber mellom 40-41 på lille. Helsikes influensa. (Tipper det er det..) Anonymkode: 55e8c...1b1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #37 Skrevet 13. januar 2023 Gutten vår ble innlagt på sykehus og Crp var veldig høyt. Han ble behandlet for blodforgiftning med antibiotika intravenøst. De tror han har fått mis-c, en følgesykdom av Covid. Vi trodde dette var influensa, men det var det ikke. Dersom barnet ditt blir sykt med feber 2-6 uker etter Covid, vær obs på at det kan være en potensielt alvorlig følgesykdom av Covid. Dette har vært et mareritt, der vi har vært livredde for gutten vår. Nå er han på bedringens vei. Igjen, takk til alle som sa vi måtte ringe. Jeg kommer aldri igjen til å tenke at «Det sikkert er influensa» eller «Vi ser det an til i morgen» når feberen har vart mer enn 3-4 dager. -Ts Anonymkode: 9b4c9...55d 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #38 Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gutten vår ble innlagt på sykehus og Crp var veldig høyt. Han ble behandlet for blodforgiftning med antibiotika intravenøst. De tror han har fått mis-c, en følgesykdom av Covid. Vi trodde dette var influensa, men det var det ikke. Dersom barnet ditt blir sykt med feber 2-6 uker etter Covid, vær obs på at det kan være en potensielt alvorlig følgesykdom av Covid. Dette har vært et mareritt, der vi har vært livredde for gutten vår. Nå er han på bedringens vei. Igjen, takk til alle som sa vi måtte ringe. Jeg kommer aldri igjen til å tenke at «Det sikkert er influensa» eller «Vi ser det an til i morgen» når feberen har vart mer enn 3-4 dager. -Ts Anonymkode: 9b4c9...55d Så skummelt! Både med sepsis og Mis-c! Så inderlig godt dere dro til legevakten tilslutt. Fortsatt god bedring Anonymkode: 6c65e...435 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #39 Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så skummelt! Både med sepsis og Mis-c! Så inderlig godt dere dro til legevakten tilslutt. Fortsatt god bedring Anonymkode: 6c65e...435 Ja, denne sykdommen er sjelden, men viktig at folk vet om! Vi tenker jo at Covid ikke er farlig. Jeg hadde aldri hørt om Mis-c før nå. Tusen takk ❤️ -Ts Anonymkode: 9b4c9...55d
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #40 Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ja, denne sykdommen er sjelden, men viktig at folk vet om! Vi tenker jo at Covid ikke er farlig. Jeg hadde aldri hørt om Mis-c før nå. Tusen takk ❤️ -Ts Anonymkode: 9b4c9...55d Vi som følger med på covid forskningen har vel alltid vært redde for mis-c og andre følgeskader som er veldig skummele etter covid. Problemet er vel mer det at media har sluttet å skrive om det så folk ikke er klar over det om de ikke aktivt oppsøker informasjonen i forskning eller utenlandske nyhetskilder. Anonymkode: 6c65e...435 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå