AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #1 Skrevet 6. januar 2023 Barnet mitt på 7 år har fått influensa. Han har hatt feber i 6 dager. Er veldig dårlig. I dag har han ikke spist og feberen målt på pannen er 39. Han klager på vondt i føttene. Han kaldsvettet natt sånn at pute og dyne ble klissvåt. Vi gir Paracet, men han hater å ta det, så får ikke i han mye. Jeg har tenkt at her må vi bare gi Paracet og la ham hvile. Men, nå er jeg usikker. Burde jeg kontaktet lege? Nå er det helg, så da blir det legevakt. Vil vel bare få beskjed om å gi drikke/Paracet og hvile? Feberen er jo ikke over 40 heller. Anonymkode: 9b4c9...55d
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #2 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Barnet mitt på 7 år har fått influensa. Han har hatt feber i 6 dager. Er veldig dårlig. I dag har han ikke spist og feberen målt på pannen er 39. Han klager på vondt i føttene. Han kaldsvettet natt sånn at pute og dyne ble klissvåt. Vi gir Paracet, men han hater å ta det, så får ikke i han mye. Jeg har tenkt at her må vi bare gi Paracet og la ham hvile. Men, nå er jeg usikker. Burde jeg kontaktet lege? Nå er det helg, så da blir det legevakt. Vil vel bare få beskjed om å gi drikke/Paracet og hvile? Feberen er jo ikke over 40 heller. Anonymkode: 9b4c9...55d Barn med feber mer enn 3 dager skal du kontakte lege! Så JA ring legen! Er almenntilstanden i tilegg så dårlig som du sier no så gå no til legen eller legevakten. Ring først. Anonymkode: 252a5...983 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #3 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barn med feber mer enn 3 dager skal du kontakte lege! Så JA ring legen! Er almenntilstanden i tilegg så dårlig som du sier no så gå no til legen eller legevakten. Ring først. Anonymkode: 252a5...983 Oi! Ok! Anonymkode: 9b4c9...55d
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #4 Skrevet 6. januar 2023 Veldig merkelig at du ikke har kontaktet legen allerede. Uansvarlig. Anonymkode: 4e23e...16c
Kaisada Skrevet 6. januar 2023 #5 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Oi! Ok! Anonymkode: 9b4c9...55d Har han prøvd Paracet som smeltetablett?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #6 Skrevet 6. januar 2023 Vår 5 åring hadde influensa i jula. Lå med feber i over ei uke. Spiste omtrent ingenting, men drakk greit. Sov stort sett og klaget over smerter i hodet og kroppen. Ga febernedsettende jevnt. Var hos lege på dag 5, men var jo ingenting de kunne gjøre. Anonymkode: f7b50...785 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #7 Skrevet 6. januar 2023 Paracet flytende eller smeltetablett som smaker banan(den er bedre). Ta en telefon til legen og hør hva de sier. 1uke med influensa er helt normalt. Feber og. Men når han ikke vil spise eller drikke og ikke bra er det greit med en sjekk. Anonymkode: 252a5...983 1 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 6. januar 2023 #8 Skrevet 6. januar 2023 Det farligste med små barn er dehydrering. Går det for langt kan de få akutt nyresvikt. Skjedde med en kollega der ungen såvidt overlevde. Så når små barn er såpass syk og slapp ring alltid legevakten for råd. Du vil få rett anbefaling og føler de det er rett ber de deg komme rett til legevakten og barnet blir prioritert. Alltid bedre med en telefon for mye enn for lite.
Sofakona Skrevet 6. januar 2023 #9 Skrevet 6. januar 2023 Finnes paracetamol i pulver som smaker goderi:) 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #10 Skrevet 6. januar 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Barnet mitt på 7 år har fått influensa. Han har hatt feber i 6 dager. Er veldig dårlig. I dag har han ikke spist og feberen målt på pannen er 39. Han klager på vondt i føttene. Han kaldsvettet natt sånn at pute og dyne ble klissvåt. Vi gir Paracet, men han hater å ta det, så får ikke i han mye. Jeg har tenkt at her må vi bare gi Paracet og la ham hvile. Men, nå er jeg usikker. Burde jeg kontaktet lege? Nå er det helg, så da blir det legevakt. Vil vel bare få beskjed om å gi drikke/Paracet og hvile? Feberen er jo ikke over 40 heller. Anonymkode: 9b4c9...55d Lege er lurt nå ja. Om det er streptokokker eller en annen bakterie så trengs kanskje antibiotika. Så en annen ting. Mitt barn fikk skarlagensfeber (vi trodde influensa) for noen år siden og han hadde vondt i føttene. Har han noe utslett? Jordbærtunge? Anonymkode: 55e8c...1b1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #11 Skrevet 6. januar 2023 Er du usikker ringer du legevakta for råd. Ikke spør her God bedring til barnet. Anonymkode: df456...cd1 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #12 Skrevet 6. januar 2023 Lege, nå i kveld. Tlf 116117 Anonymkode: e5072...5b2 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #13 Skrevet 6. januar 2023 Ring lege. Feber over tre dager bør sjekkes ut. Min 6-åring hadde også influensa nylig, feber en uke der og. Tre eller fire dager med feber rundt 40, da måtte hun ta Paracet selv om hun ikke liker det. Og god bedring! Anonymkode: 34095...46e 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #14 Skrevet 6. januar 2023 Takk for svar alle sammen! ❤️Ringte legevakten, fikk beskjed om å se det litt an. Det var typiske tegn på influensa. Men, uansett godt å få snakke med dem, og ringer dem opp igjen om han blir verre. -Ts Anonymkode: 9b4c9...55d 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #15 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lege er lurt nå ja. Om det er streptokokker eller en annen bakterie så trengs kanskje antibiotika. Så en annen ting. Mitt barn fikk skarlagensfeber (vi trodde influensa) for noen år siden og han hadde vondt i føttene. Har han noe utslett? Jordbærtunge? Anonymkode: 55e8c...1b1 Dette spurte de om hos legevakten. Han har ikke jordbærtunge eller utslett. Følger ekstra godt med på det pga vondt i føttene! Nå har vi kontakt med legevakten, og skal ha lav terskel for å ringe dem igjen. Takk for tips! -Ts Anonymkode: 9b4c9...55d 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #16 Skrevet 6. januar 2023 WhisperingWind skrev (1 time siden): Det farligste med små barn er dehydrering. Går det for langt kan de få akutt nyresvikt. Skjedde med en kollega der ungen såvidt overlevde. Så når små barn er såpass syk og slapp ring alltid legevakten for råd. Du vil få rett anbefaling og føler de det er rett ber de deg komme rett til legevakten og barnet blir prioritert. Alltid bedre med en telefon for mye enn for lite. Ja, takk for råd! Han drikker godt, vi tar kontakt med dem igjen nå om han ikke blir snart blir bedre, eller om han blir verre. - Ts Anonymkode: 9b4c9...55d
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #17 Skrevet 6. januar 2023 Kaisada skrev (1 time siden): Har han prøvd Paracet som smeltetablett? Nei, det har vi ikke prøvd. Reiser på apotek i morgen, takk for tips! -Ts Anonymkode: 9b4c9...55d 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #18 Skrevet 6. januar 2023 Sønnen min hadde influensa i jula, bekreftet med PCR test. Han lå strak ut i 10 dager med 38-41 i feber. Spiste lite og ingenting, men drakk heldigvis godt. Ble dårligere og dårligere, og på dag 6 tok jeg han med til legevakta. Hadde da ganske høy crp og fikk penicillin. Så vær obs på at det kan gi bakterieinfeksjoner også. Han smittet meg også, og nå ligger jeg nede med feber, også på penicillinkur. Også influensa som startet det. Anonymkode: 4017c...15c
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #19 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Veldig merkelig at du ikke har kontaktet legen allerede. Uansvarlig. Anonymkode: 4e23e...16c Han har hatt feber i en uke, men ble bedre. Så jeg trodde han var på bedringens vei. Men, så ble han plutselig dårligere. Og da var det fredag og legekontoret stengt. Så var usikker på om det var grunn nok for å ringe legevakt. Jeg er kanskje litt for optimist, og tenker alltid at dette skal gå bra. Skal ha lavere terskel for å kontakte lege fremover ❤️ -Ts Anonymkode: 9b4c9...55d
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #20 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sønnen min hadde influensa i jula, bekreftet med PCR test. Han lå strak ut i 10 dager med 38-41 i feber. Spiste lite og ingenting, men drakk heldigvis godt. Ble dårligere og dårligere, og på dag 6 tok jeg han med til legevakta. Hadde da ganske høy crp og fikk penicillin. Så vær obs på at det kan gi bakterieinfeksjoner også. Han smittet meg også, og nå ligger jeg nede med feber, også på penicillinkur. Også influensa som startet det. Anonymkode: 4017c...15c Oi! Så fælt! Tar han med til legevakten i morgen tidlig hvis han ikke er bedre. Takk for at du deler! - Ts Anonymkode: 9b4c9...55d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå