Bekkeblom Skrevet 15. desember 2005 #1 Skrevet 15. desember 2005 Jeg klarer ikke å la være å observere forskjellene mellom Østlandet og Vestlandet Blant andre ting er dette med rosiner i risgrøten. Jeg syns i og for seg det er veldig godt, men det er ingen tradisjon jeg kjenner fra Østlandet. Er det sånn i andre deler av landet også?
Arkana Skrevet 15. desember 2005 #2 Skrevet 15. desember 2005 Jeg er fra Nordland og vi hadde alltid rosiner i grøten da jeg var liten (men kjente ingen andre som hadde det da). Husker ikke når vi sluttet med det, og nå synes jeg det er skikkelig ekkelt.
Grooo Skrevet 15. desember 2005 #3 Skrevet 15. desember 2005 Jeg er fra Østlandet og er veldig glad i rosiner på risgrøten. Men det er ikke noe jeg har fått fra familien, de sukker like oppgitt hver gang...
Gjest Sabia Skrevet 15. desember 2005 #4 Skrevet 15. desember 2005 (endret) Tror det er fra gammelt av, rosiner i grøten var luksus i gamle dager.. Jeg syns det er kjempegodt jeg!! Vel og merke i risgrøt, i alle andre slags grøter kan jeg bare tenke meg det er ekkelt... Endret 15. desember 2005 av Nivea
-Fisken- Skrevet 15. desember 2005 #5 Skrevet 15. desember 2005 Hos bestemor (kommer fra fåvang) får vi alltid rosiner på melkesuppe (er som risgrøt, bare med mer melk), men ikke på risgrøt.
NIKI Skrevet 15. desember 2005 #6 Skrevet 15. desember 2005 Jeg kommer fra trøndelag, har aldri sett rosiner i risgrøt før. Har derimot Trondheims-suppe, kokt på grøtris med rømme, melk, sukker og rosiner. Den er vanvittig god
Gjest gjest1 Skrevet 15. desember 2005 #7 Skrevet 15. desember 2005 Jeg er fra Nord Norge og vi brukte alltid rosiner i grøten. La merke til at de gjorde det i barnehagen her om dagen og.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #8 Skrevet 15. desember 2005 Jeg klarer ikke å la være å observere forskjellene mellom Østlandet og Vestlandet Blant andre ting er dette med rosiner i risgrøten. Jeg syns i og for seg det er veldig godt, men det er ingen tradisjon jeg kjenner fra Østlandet. Er det sånn i andre deler av landet også? ← På møre er det ikke vanlig, stusset selv de gangene jeg så det første gang
Blueberry Skrevet 16. desember 2005 #9 Skrevet 16. desember 2005 Jeg er fra nordre sunnmøre og synes rosiner på grøten er et must. Hele min familie er vant med det samme.
søndagsengel? Skrevet 16. desember 2005 #10 Skrevet 16. desember 2005 Jeg bruker det i havregrøt, jeg. Har ikke inntrykk av at det er vanlig med rosiner i grøten her hvor jeg bor, nei.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2005 #11 Skrevet 16. desember 2005 Er fra Vestlandet og her er det helt vanlig med rosiner PÅ grøten. Rosiner i grøten har jeg aldri sett og kunne heller aldri tenke meg. Liker ikke når grøten blir en mørje (slik det typisk kan bli når små barn blander grøten i tallerken etter de har tatt på sukker, kanel, rosiner og smør). Fenalår er godt tilbehør.
Lillepuz Skrevet 16. desember 2005 #12 Skrevet 16. desember 2005 fra nordnorge, og har aldri sett noen som har hatt rosiner i grøten. men hvis vi derimot (helst bestemora mi da) hadde grøtrester, så ble det gjerne suppe (koke opp med mye melk) med rosiner i. men aldri i grøten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå