AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #1 Skrevet 6. januar 2023 Skjønner virkelig ikke dette, hvorfor velger så mange å kommunisere på KG om forholdet sitt, før de snakker med kjæresten sin? Det er jo åpenbart veldig mange tilfeller hvor de spør først om råd her inne. Er det et problem i forholdet, så er det første man skal gjøre å snakke med kjæresten sin, klarer man ikke det, så er det temmelig lite håp uansett, og forundrer meg ikke om lett påvirkelige folk har gått fra et forhold som kunne funket bra pga haugevis av tragiske råd fra KG Anonymkode: 2eb95...38e 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #2 Skrevet 6. januar 2023 Fordi ikke alle vet å sette ord på alt de tenker og føler, eller skjønner når de blir manipulert eller til og med er i et dårlig forhold. Jeg var i et forhold hvor jeg kommuniserte og kommuniserte og kom ingen vei fordi han sa alt var min feil eller det var fordi jeg ikke hadde gjort nok eller rett, at jeg bare måtte prøve hardere osv. Og jeg trodde på det, det var ikke før jeg spurte på kg at noen forklarte meg hvordan det burde være. Anonymkode: cfd0e...3ca 7 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #3 Skrevet 6. januar 2023 Jeg skjønner det veldig godt. Hvorfor ikke be om råd fra andre først, dersom man er usikker på hvordan man skal gå frem? Noen ganger ønsker man råd fra andre, mens andre ganger snakker man med kjæresten først. De fleste spør Kg om råd i vanskelige eller fastlåste situasjoner. Anonymkode: 33114...3b2 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #4 Skrevet 6. januar 2023 Dette har jeg også ofte lurt på. I veldig mange tilfeller er rådet de får: "Du må snakke med partneren din." Fordi det er, i mange tilfeller, hva man må gjøre. Og da på en ordentlig måte. Ja, det finnes unntak, men som regel har man ikke pratet ordentlig om det. Enten ikke i det hele tatt eller på en lite konstruktiv måte. Anonymkode: 46eab...df1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #5 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner det veldig godt. Hvorfor ikke be om råd fra andre først, dersom man er usikker på hvordan man skal gå frem? Noen ganger ønsker man råd fra andre, mens andre ganger snakker man med kjæresten først. De fleste spør Kg om råd i vanskelige eller fastlåste situasjoner. Anonymkode: 33114...3b2 Men nå er det 1 av 1000 ganger det kommer et godt råd her inne. men mindre det blir skrevet en ekstremt lang og velfomulert innlegg, så vet vi kun noen få prosent av hele historien, og kun en side, og da er råd helt nytteløst, for ikke snakke om at rådene oftest er forlat han/henne uansett Anonymkode: 2eb95...38e 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #6 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Skjønner virkelig ikke dette, hvorfor velger så mange å kommunisere på KG om forholdet sitt, før de snakker med kjæresten sin? Det er jo åpenbart veldig mange tilfeller hvor de spør først om råd her inne. Er det et problem i forholdet, så er det første man skal gjøre å snakke med kjæresten sin, klarer man ikke det, så er det temmelig lite håp uansett, og forundrer meg ikke om lett påvirkelige folk har gått fra et forhold som kunne funket bra pga haugevis av tragiske råd fra KG Anonymkode: 2eb95...38e Fordi mange mennesker juger, spiller spill og holder tilbake informasjon. Jeg har selv opplevd å nesten bli paranoid av at eksen var utro rett foran nesa på meg, men lovet dyrt og hellig at han var trofast, og jeg var sjalu og kontrollerende. Hvem som helst kan si hva som helst. Det er kun handling som teller. Og handlinger kan være tvetydige og uklare. Anonymkode: f8ab6...ccd 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #7 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg skjønner det veldig godt. Hvorfor ikke be om råd fra andre først, dersom man er usikker på hvordan man skal gå frem? Noen ganger ønsker man råd fra andre, mens andre ganger snakker man med kjæresten først. De fleste spør Kg om råd i vanskelige eller fastlåste situasjoner. Anonymkode: 33114...3b2 Så har kanskje flere opplevd samme mønsteret på partnerens oppførsel og kan si hvordan det endte. Anonymkode: f8ab6...ccd 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #8 Skrevet 7. januar 2023 Fordi det kan være fint å få hjelp til å se ting mer objektivt. Det gjør man ikke når mye følelser er involvert. Det er vel ikke så vanskelig å forstå? Anonymkode: 9a379...caa 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #9 Skrevet 7. januar 2023 Noen trenger en ventil. Å få ventilere hjelper. Anonymkode: 032a2...fe4 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #10 Skrevet 7. januar 2023 For å få andres syn på situasjonen eller snakke om ting uten å snakke om private ting med venner og familie. En kan også bli usikker på seg selv i situasjoner, redd for en overreagerer, overtenker osv. Da kan det være greit å på input. Anonymkode: d0527...4e2 2
TheHairyToothfairy Skrevet 7. januar 2023 #11 Skrevet 7. januar 2023 Nå må du ikke få enkelte til å kortslutte her. Svaret er at det ville vært for lett. Jeg skal kaste ut en bensinbombe. Jeg tror at det blir gjort av admins med andre brukere for å skape liv og leven på kg. Siden alle biter så lett på og svarer uttav ville verden.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #12 Skrevet 7. januar 2023 Mange skriver her nettopp om utfordringer med kommunikasjon. Ikke at de bare kunne tatt en prat med kjæresten. Det blir litt som å si, hvorfor har man politisk debatt? Alle kan jo bare stemme på det beste partiet. Anonymkode: 3f6f0...d8e 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #13 Skrevet 7. januar 2023 Av og til reagerer vi på bagateller. Spesielt når vi har PMS eller kun ser ting fra én side. Da kan bagatellen bli kjempestor. Da er det fint at KG kan få oss ned på jorden igjen. Om vi skroller forbi alle "dump han"-innleggene og leser de som skriver at hun skal velge sine kamper, og kanskje han ikke la sokken ved siden av skittentøyskurven fordi han ville plage henne og ikke elsker henne lenger. Kanskje TS roer seg ned og dropper å starte en krangel om den sokken. Legger den i kurven, legger seg inntil kjæresten og sier at i kveld trenger jeg en klem, og så trekker han henne inntil seg og stryker lenge på henne ❤️ Eller kanskje når noen kommuniserer sine behov med kjæresten sin, på en saklig og ok måte, så blir hun møtt med brøling og en times manipulerende monolog hvor hun får påpekt alle sine feil og hvordan hun er skyld i hvor elendig de har det, bare fordi hun kun tenker på seg selv. Anonymkode: 5a08f...aac
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #14 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Av og til reagerer vi på bagateller. Spesielt når vi har PMS eller kun ser ting fra én side. Da kan bagatellen bli kjempestor. Da er det fint at KG kan få oss ned på jorden igjen. Om vi skroller forbi alle "dump han"-innleggene og leser de som skriver at hun skal velge sine kamper, og kanskje han ikke la sokken ved siden av skittentøyskurven fordi han ville plage henne og ikke elsker henne lenger. Kanskje TS roer seg ned og dropper å starte en krangel om den sokken. Legger den i kurven, legger seg inntil kjæresten og sier at i kveld trenger jeg en klem, og så trekker han henne inntil seg og stryker lenge på henne ❤️ Eller kanskje når noen kommuniserer sine behov med kjæresten sin, på en saklig og ok måte, så blir hun møtt med brøling og en times manipulerende monolog hvor hun får påpekt alle sine feil og hvordan hun er skyld i hvor elendig de har det, bare fordi hun kun tenker på seg selv. Anonymkode: 5a08f...aac Wow. Snakk om å bagatellisere misbruk og utnytting av damer, noe man leser mye om her og du koker det ned til å dreie seg om en sokk og at det er hun som tenker for mye på seg selv. Anonymkode: 9a379...caa
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #15 Skrevet 7. januar 2023 Det var to helt vidt forskjellige scenarioer, og du misforsto innlegget mitt totalt. Hvis du ikke forstår det etter å ha lest det én gang til, så foreslår jeg at du bare blar forbi. Jeg tror egentlig ikke at vi er uenige om noe Anonymkode: 5a08f...aac
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #16 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Wow. Snakk om å bagatellisere misbruk og utnytting av damer, noe man leser mye om her og du koker det ned til å dreie seg om en sokk og at det er hun som tenker for mye på seg selv. Anonymkode: 9a379...caa Det var to helt vidt forskjellige scenarioer, og du misforsto innlegget mitt totalt. Hvis du ikke forstår det etter å ha lest det én gang til, så foreslår jeg at du bare blar forbi. Jeg tror egentlig ikke at vi er uenige om noe (la til riktig sitat) Anonymkode: 5a08f...aac 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #17 Skrevet 7. januar 2023 Parterapeut: Hvorfor kommer du her; du kan jo bare kommunisere med partneren din.... Anonymkode: 3f6f0...d8e 2
Troyamin Skrevet 7. januar 2023 #18 Skrevet 7. januar 2023 Jeg velger å svare med fullt nick, så kanskje det blir tatt mer seriøst (til diskusjonsforum å være) Da jeg var ny på forumet, var jeg i et veldig destruktivt forhold. Jeg trodde at det kun var jeg som var problemet i forholdet. Søkte råd på KG om hvordan jeg kunne endre meg og bli bedre. Det jeg da, var jeg fant ut om gaslighting. Før det i det hele tatt hadde et navn. Jeg fikk råd og tips til hvordan jeg skulle komme meg bort fra det destruktive forholdet jeg var i. Jeg kan faktisk takke et par stykker her inne som gav konstruktive råd som gjorde at jeg kom meg på krisesenter og fikkmot nok til å flytte for meg selv og ikke flytte tilbake til en partner som bedrev psykisk, seksuell og økonomisk vold❤️ Ikke alt hjelper ved å kun ta opp ting med partner... 1 4
Fremmed fugl Skrevet 7. januar 2023 #19 Skrevet 7. januar 2023 Det eneste jeg er sikker på er at jeg aldri kommer komme til det punktet der jeg aldri dummer meg ut og gjør ting som ikke ble som jeg tenkte i ulike relasjoner. Prøver å bli så god jeg kan, men har nok innsikt at dette er et område der alle kan bli bedre. Så til spørsmålet. En bruker er en person, et par er to. Ja, er en spesiell setting med et anonymt nettforum, men er faktisk en mulighet å få helt grattis hjelp å se saken med ulike perspektiver og ikke minst av personer som ikke har masse komplekse psykologiske bindinger til saken. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #20 Skrevet 7. januar 2023 Jeg prøvde. Kommunisere å ta opp ting i ti år, aldri fått respons. S de er ikke bare å prate. Anonymkode: 41207...552
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå