Aristoteles Skrevet 6. januar 2023 #61 Skrevet 6. januar 2023 Jeg er litt enig med de som skriver at snitter er kjedelig festmat, men jeg ville tenkt det samme om pizza eller en enkel gryterett også. Folk er jo forskjellige. Vi hadde konfirmant i vår og lagde koldtbord med noe for enhver smak. Uansett hvor kresen man er, så spiser man eggerøre Jeg lagde tacokyllinglår for de yngste, tyrkiske kjøttboller, MYE eggerøre og røkt laks, reker i dillmajones, kanariapoteter, spekemat, reinstek osv osv. Koldtbord blir nesten som snitter, men man kan velge vekk brød og ingen har puttet karrimajones eller rå løk på det du skal ha. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #62 Skrevet 6. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja litt redd for at noen skal syns det. Tenker at det er konfirmanten sin dag og at han vil ha det så får det gå? Anonymkode: 32955...f25 Ikke bry deg med hva de andre evt skulle tenke. Konfirmanten sin dag❤️ Dessuten er snitter godt☀️ Anonymkode: 57f15...a92 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #63 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke bry deg med hva de andre evt skulle tenke. Konfirmanten sin dag❤️ Dessuten er snitter godt☀️ Anonymkode: 57f15...a92 Takk, ja det er det viktigste. Så synd at mat skal ha så mye å si for andre i sånne besøk. Anonymkode: 32955...f25 3
Summeer Skrevet 6. januar 2023 #64 Skrevet 6. januar 2023 Jeg spiser ikke snitter, så jeg hadde satt pris på en heads up så jeg fikk spist en pølse på bensinstasjonen mellom kirka og selskapet når det er i middagstid 😉 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #65 Skrevet 6. januar 2023 Summeer skrev (3 minutter siden): Jeg spiser ikke snitter, så jeg hadde satt pris på en heads up så jeg fikk spist en pølse på bensinstasjonen mellom kirka og selskapet når det er i middagstid 😉 Skrev at jeg lager pølser og siden det er mange kresne barn og at evt kresne voksne kan ta det og om det skulle være tilfelle. Må være greit? Anonymkode: 32955...f25 4 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #66 Skrevet 6. januar 2023 Viktig at du skriver snitter i invitasjonen da ja! Om jeg blir bedt i selskap kl 18, forventer jeg middag, dersom ikke annet er varslet. For min del oppleves snitter som ‘enkelt og uhøytidelig’ - det samme vi får servert på jobben. Ingenting fest-aktiv ved det. Da er det bedre med koldtbord hvor gjestene da kan sette sammen sine egne ‘snitter’ om de ønsker. Siden det er mye kresenhet, så er det umulig å få ferdige snitter som passe alle også. Koldtbord trenger ikke inneholde varmmat, og er langt mer ‘festlig og eksklusivt’ enn hverdagslige snitter. Anonymkode: 85478...f6f 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #67 Skrevet 6. januar 2023 Kan du ikke ha en kombinasjon av snitter og koldtbord? Ha litt brød, smør, pålegg som serveres kaldt, laks, eggerøre, potetsalat etc ved siden av og droppe det som serveres varmt? Og kanskje 8 brett med snitter i stedet for 15? Mye koldtbordmat kan fryses i etterkant så dere slipper å kaste det☺️ Anonymkode: 82b78...eba 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #68 Skrevet 6. januar 2023 Snitter er kjip mat og jeg hadde aldri kun servert det Anonymkode: c1089...d0f 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #69 Skrevet 6. januar 2023 Hva med tapas? Betal en nabo eller to til å varme opp det som skal være varmt mens dere er i kirken😄 Anonymkode: 9639f...f5f
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #70 Skrevet 6. januar 2023 Det er da helt innafor! Anonymkode: 66133...6a0
Hannah80 Skrevet 6. januar 2023 #71 Skrevet 6. januar 2023 Snitter er helt topp. Så mye godt pålegg jo. Så snitter og kaker hadde jeg vært strålende fornøyd med😁 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #72 Skrevet 6. januar 2023 Ts har nok bestemt seg på forhånd før hun lagde tråden. Jeg tilhører dem som synes snitter er kjipt å servere i konfirmasjon, og spesielt når man skal spise så sent som kl 18. Snitter er til formiddagsbruk og som mange andre forbinder jeg det med møtemat, syklubb og begravelse. Til nød dåp, selv om jeg aldri har sett det der heller. Konfirmasjon er voksenselskap der foreldrene inviterer og står som vertskap. Greit å ta hensyn til konfirmantens ønsker, men det skader jo ikke å gi ungdom en liten innføring i skikk og bruk heller. Ofte lar dette seg kombinere, som i at konfirmantens ønsker helt eller delvis blir innfridd som ledd i en større meny, eksempelvis et koldtbord der konfirmantens favorittpålegg og tilbehør finnes slik at han kan lage sine egne snitter. Jeg skjønner ikke argumentet med at snitter er bedre for kresne mennesker. Få/ingen barn liker snitter (greit, de får pølser) og kresne voksne sliter med alt fra smør (!) til majones, sølvløk og dill, det ser man jo bare her i tråden. Kjipt å servere voksne mennesker pølser i konfirmasjon, men de får vel gjerne skylde seg selv, da. Jeg skjønner heller ikke at snitter skal være lettere å like enn koldtbord, men men. Hvis karbonader leveres kalde, varmes de i langpanne i stekeovn på lav temperatur. Det samme kan man gjøre med kylling. Legges på fat med folie over. Eventuelt får man inn serveringsjhjelp som kan ordne med dette mens foreldrene er i kirken. Serveringshjelp anbefales uansett på det varmeste. Jeg har for øvrig ikke hørt om noen som ikke spiser lune/kalde karbonader heller, har de aldri spist karbonadesmørbrød på enkle kafeer? Der ligger de jo ferdig påsmurt og er kalde. Men so sagt, ts har jo bestemt seg, så da får hun servere snitter til en haug kresne og sutrete unger og voksne, da. Anonymkode: ac111...c77 7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #73 Skrevet 6. januar 2023 Snitter er greit det, ikke akkurat festlig, men som gjest tar man det man får. Imidlertid tror jeg ikke et dugg på at det finnes en eneste tenåring som ønsker seg snitter i konfirmasjonen sin. Dette høres ut som en mor som vil gjøre ting enklest mulig for henne selv og gir blaffen i hva hovedpersonen har lyst på. I tillegg er det tydelig at du allerede har bestemt deg og ikke egentlig spør om råd, du vil bare ha bekreftelse. Så ja, hvis du er mer opptatt av deg selv enn av barnet ditt og gjestene så er det greit med snitter. Anonymkode: 5eedd...a3a 10
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #74 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Snitter er greit det, ikke akkurat festlig, men som gjest tar man det man får. Imidlertid tror jeg ikke et dugg på at det finnes en eneste tenåring som ønsker seg snitter i konfirmasjonen sin. Dette høres ut som en mor som vil gjøre ting enklest mulig for henne selv og gir blaffen i hva hovedpersonen har lyst på. I tillegg er det tydelig at du allerede har bestemt deg og ikke egentlig spør om råd, du vil bare ha bekreftelse. Så ja, hvis du er mer opptatt av deg selv enn av barnet ditt og gjestene så er det greit med snitter. Anonymkode: 5eedd...a3a For en nedlatende tone. Helt greit å skrive din mening men ikke sånn. Jeg hadde tenkt på noe annet. Men spør selvfølgelig den som skal konfirmeres. Gammel skikk og bruk og ta noe ingen hadde spist det gjør jeg ikke. Han vil ha det og det blir det. Ferdig med den saken! Selv en ungdom kan like snitter. Ser ikke noe gale i d? Han spiser nesten alt. Han snakket om pizza eller snitter og følte at snitter kanskje var bedre. Men i forhold til en del kommentarer her så ser jeg jo det at det er akkurat dere jeg er redd for skal ødelgge konfirmanten sin dag. Små stikk og baksnakking som dere ikke tror de hører.. Ett voksent menneske som er nedlatende og frekk, og ikke spiser det ene og det andre eller hadde krevd noe annet enn det som blir servert. Har ikke ord.. Dagen er ikke min. Den er sønnen min sin. Så da får han snitter om det er ønsket. En voksen person kan fint ta av det de ikke spiser. Kan og lage karbonader og skiver de kan smøre selv om det skulle bli så vanskelig å spise noe av det andre. Kl.18 på en søndag er over middagstid for de fleste? Kvelds, passer fint med snitter da? Takk for alle svarene! Vi går for det vi tenkte. Takk for tilbakemeldinger. Anonymkode: 32955...f25 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #75 Skrevet 6. januar 2023 Snitter forbinder jeg med begravelse. Jeg er ikke kresen overhodet og spiser det jeg får. Men hadde likt å få beskjed at det ikke ble servert middag, så kunne jeg ha spist middag før jeg kom. Å gå hele dagen på kun brødskiver og kaker klarer jeg ikke. Anonymkode: 11e4f...ab2 6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #76 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Snitter er greit det, ikke akkurat festlig, men som gjest tar man det man får. Imidlertid tror jeg ikke et dugg på at det finnes en eneste tenåring som ønsker seg snitter i konfirmasjonen sin. Dette høres ut som en mor som vil gjøre ting enklest mulig for henne selv og gir blaffen i hva hovedpersonen har lyst på. I tillegg er det tydelig at du allerede har bestemt deg og ikke egentlig spør om råd, du vil bare ha bekreftelse. Så ja, hvis du er mer opptatt av deg selv enn av barnet ditt og gjestene så er det greit med snitter. Anonymkode: 5eedd...a3a Min sønn ville ivertfall ha smørbrød/snitter i sin konfirmasjon. Han elsker det. Alle barn som kom spiste også. Fy for en stygg kommentar av deg!🤔. For meg høres det ut som en god mor som lytter til konfirmanten. Snitter er like mye festmat som koldtbord og varmretter. Du blir like mett! Trådstarter: Snitter er helt supert👍👍. Lekkert der det ut også. Ikke bry deg om de negative kommentarene her. Kos dere på dagen😊 Anonymkode: b4d63...78d 1 1
NiceOrNothing Skrevet 6. januar 2023 #77 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det er det jeg også tenker. Men når halve besøket er barn så må jeg tilrette legge litt. Mange sultne grinete småbarn er ikke noe greit heller. Derfor pølser som er enkelt og greit i nødløsning for de små. Han vil ha snitter selv men redd for at den eldre garde skal ødelegge dagen med å slenge med leppa pga snitter. Snitter er dyrt å kjøpe og mye utvalg og noe for en hver. Men er det greit? Jeg tenker jeg går for det han vil ha. Men vil gjerne se responsen til andre her. Anonymkode: 32955...f25 Høres ut som det er noen veldig umodne gjester som kommer 😳. Har servert og vært i mange konfirmasjoner , aldri hørt noen klage på maten. Ta det konfirmanten ønsker seg , å ha pølse til de små . Når du først har bestemt deg for rett, ikke vær unnvikende eller flau hvis noen kommenterer . Svar bare høyt og hyggelig , at dette er konfirmantens ønske , å at du håper alle finner pålegg de liker ☺️ 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #78 Skrevet 6. januar 2023 Jeg elsker snitter. Spiser mye heller det enn sånn gryte mange lager til konfirmasjoner. Anonymkode: be022...960 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #79 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi går for det vi tenkte. Hvorfor opprettet du tråden da? Anonymkode: ac111...c77 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #80 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo jeg tenker at det er greit. Men alltid noen voksne som kommer med stikk. Og det er ikke så kjekt for konfirmaten å overhøre. Han vil jo at alle skal kose seg og være fornøyd og Anonymkode: 32955...f25 Er det alltid det? Det høres ut som krevende folk å ha på besøk. Superkresne og kommer alltid med stikk! Jeg er ikke kresen og liker snitter. Og selv om jeg hadde fått noe så kjipt som f.eks fiskekaker og makaroni så hadde jeg spist og holdt munn!! Anonymkode: 9daf8...305
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå