AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #1 Skrevet 6. januar 2023 Har ikke mulighet til å holde varm mat(gryte utgår pga mange kresne som ikke liker det ene eller det andre og mange barn) , ingen liker koldtbord(kald mat), og cateringen er stengt når vi er tilbake fra kirken! Snitter så får alle de voksne noe de liker. Og kan lage pølser eller annet til barna om det ikke faller i smak med snitter (som nød, ja pølser pga ekstremt kresne barn og jeg kan ikke lage 20 forskjellige retter til bare barna, pølse spiser alle). Anonymkode: 32955...f25 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #2 Skrevet 6. januar 2023 Snitter kan vi hente tidlig å få på kjølen! Er det kjip mat til en konfirmasjon eller greit? Anonymkode: 32955...f25
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #3 Skrevet 6. januar 2023 I konfirmasjon får man legge sin kresenhet til side, og spise det man får servert! Hva ønsker konfirmanten selv å spise? Er hans eller hennes dag. Ikke resten av kresne gjestene. Anonymkode: e7793...9da 20 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #4 Skrevet 6. januar 2023 Konfirmanten som har valgt det selv og lurer da på hva andre kommer til å tenke om det. Evt andre tips til kald mat? Anonymkode: 32955...f25 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #5 Skrevet 6. januar 2023 Høres supert ut synes jeg. De voksne liker dem, barna får noe de liker og du slipper sykt mye stress. Blir konfirmanten fornøyd? Hvis ja ville jeg gjort det. Nyt dagen❤️ Grattis Anonymkode: 57f15...a92 14 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #6 Skrevet 6. januar 2023 Hva ønsker konfirmanten? Ikke kjipt i utgangspunktet hvis det et godt utvalg av forkjellige pålegg på snittene. Lag "pølsestasjon" for barna med pølser og mye godt tilbehør. Dere skal vel også ha kakebord? Anonymkode: de93b...fea 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #7 Skrevet 6. januar 2023 Tenker det er helt fint- selv om jeg synes det er litt rart at du sier ingen liker kald mat/koldtbord, når snitter jo er en type kald mat som også er litt koldtbord-aktig. Anonymkode: 9daf8...305 21 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #8 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I konfirmasjon får man legge sin kresenhet til side, og spise det man får servert! Hva ønsker konfirmanten selv å spise? Er hans eller hennes dag. Ikke resten av kresne gjestene. Anonymkode: e7793...9da Ja det er det jeg også tenker. Men når halve besøket er barn så må jeg tilrette legge litt. Mange sultne grinete småbarn er ikke noe greit heller. Derfor pølser som er enkelt og greit i nødløsning for de små. Han vil ha snitter selv men redd for at den eldre garde skal ødelegge dagen med å slenge med leppa pga snitter. Snitter er dyrt å kjøpe og mye utvalg og noe for en hver. Men er det greit? Jeg tenker jeg går for det han vil ha. Men vil gjerne se responsen til andre her. Anonymkode: 32955...f25 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #9 Skrevet 6. januar 2023 Snittet er supert, folk er der uansett for kakene😃 og jeg er enig, jeg ville ikke tatt hensyn til kresne voksne. Jeg var i konfirmasjon med taco i alle varianter, ulike typer kjøtt, både vanlig og «fancy», det har også knall Anonymkode: fdcdc...04c 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #10 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Høres supert ut synes jeg. De voksne liker dem, barna får noe de liker og du slipper sykt mye stress. Blir konfirmanten fornøyd? Hvis ja ville jeg gjort det. Nyt dagen❤️ Grattis Anonymkode: 57f15...a92 Tusen takk Anonymkode: 32955...f25
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #11 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva ønsker konfirmanten? Ikke kjipt i utgangspunktet hvis det et godt utvalg av forkjellige pålegg på snittene. Lag "pølsestasjon" for barna med pølser og mye godt tilbehør. Dere skal vel også ha kakebord? Anonymkode: de93b...fea Ja skal ha mange kaker etter maten Anonymkode: 32955...f25
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #12 Skrevet 6. januar 2023 Litt sånn møteromsmat tenker jeg, men funker sikkert greit nok 😊 Anonymkode: 1964e...1a4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #13 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tenker det er helt fint- selv om jeg synes det er litt rart at du sier ingen liker kald mat/koldtbord, når snitter jo er en type kald mat som også er litt koldtbord-aktig. Anonymkode: 9daf8...305 Var i konfirmasjon i fjor der de som kommer i mai var misfornøyd med koldtbord. Kald mat. Kald kylling og kald karbonade osv. Ting de fleste ikke spiste. Mye mat igjen. Blir dumt om vi er 2 stykker som spiser det og må kaste resten. Og det blir en dårlig dag for konfirmanten. Bestiller snitter med reker,laks og det andre de har. Er vel 6 -8 forskjellige typer. Anonymkode: 32955...f25 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #14 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Litt sånn møteromsmat tenker jeg, men funker sikkert greit nok 😊 Anonymkode: 1964e...1a4 Ja litt redd for at noen skal syns det. Tenker at det er konfirmanten sin dag og at han vil ha det så får det gå? Anonymkode: 32955...f25
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #15 Skrevet 6. januar 2023 Kan du ikke bare servere noe barn (og voksne uten normal folkeskikk, om noen av de med «liker ikke» er over 14)? Som taco, pizza, pølser eller noe? Snitter er sånn man hadde på 1990-tallet, fordi man enda ikke hadde vært verken i Danmark og fått smørbrød eller i Spania og fått pintxos. Uansett er dette konfirmanten sin fest. Hens vilje trumfer din, gitt at det ikke er enten for dyrt eller for mye innsats. Og i tilfelle innsats kan og bør selvsagt konfirmanten stå for hoveddelen av denne. Anonymkode: 09896...083
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #16 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva ønsker konfirmanten? Ikke kjipt i utgangspunktet hvis det et godt utvalg av forkjellige pålegg på snittene. Lag "pølsestasjon" for barna med pølser og mye godt tilbehør. Dere skal vel også ha kakebord? Anonymkode: de93b...fea Takk for godt tips Ja mange kaker. Anonymkode: 32955...f25 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #17 Skrevet 6. januar 2023 Personlig syns jeg snitter er begravelsesmat. Men om konfirmanten ønsker det, så er det jo greit. Anonymkode: 2c0ec...d91 7
Daria Skrevet 6. januar 2023 #19 Skrevet 6. januar 2023 Så lenge selskapet ikke er så sent på dagen (les: middagstid), tenker jeg at snitter er helt greit. Selv om jeg også stusser litt på at folk ikke liker koldtbord, men spiser snitter - det er jo i praksis koldtbord med brød under... 11
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #20 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan du ikke bare servere noe barn (og voksne uten normal folkeskikk, om noen av de med «liker ikke» er over 14)? Som taco, pizza, pølser eller noe? Snitter er sånn man hadde på 1990-tallet, fordi man enda ikke hadde vært verken i Danmark og fått smørbrød eller i Spania og fått pintxos. Uansett er dette konfirmanten sin fest. Hens vilje trumfer din, gitt at det ikke er enten for dyrt eller for mye innsats. Og i tilfelle innsats kan og bør selvsagt konfirmanten stå for hoveddelen av denne. Anonymkode: 09896...083 Bestille pizza til en konformasjon? Blir det ikke rart? Snitter er hans valg ja. Bestiller og det koster 700kr for 15stykker(brett). Må ha en del brett. Så ikke billig det heller. Anonymkode: 32955...f25 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå