Gå til innhold

Barna mine har gjentatte ganger kommet ut av porten i barnehagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har vært foreldre som har sluppet ut hver gang. Får litt dårlig samvittighet for reaksjonen min i dag, på en fredag liksom. Håper ikke en far som slapp de ut går å tenker på det men jeg ble så sykt oppgitt i dag da de ble sluppet ut, der det ene barnet mitt hadde rukket å løpt langt vekk, og det andre som løp bakerst gikk akkurat i porten da jeg kom fra baksiden av husveggen i barnehagen, så jeg rakk ikke å se at det ene barnet mitt var sluppet ut før det var langt vekk. Tenkte de sto ved porten å ventet. 

Tidligere når de ble sluppet ut løp minste forran en kjørende kassebil, jeg spurtet alt jeg kunne og var noen cm fra å bli truffet av kassebil i det jeg hadde henne i armene mine. Da så sjåføren meg men ikke barnet mitt. 

I dag var føret så forferdelig at bremser en for barn der sklir de uansett, så jeg løp alt jeg kunne etter de. Dritt lei av at sånt gjentar seg. Fy fader altså. 

Prøver unger å komme gjennom når jeg er der gjør jeg meg stor så de ikke kommer forbi, ber de vente på foreldrene og slipper Aldri barn ut uten at foreldrene er der og da spør jeg alltid, "er det dine barn, skal de ut porten?" 

Flere som opplever at det skjer i barnehagen? 

Anonymkode: eb581...36e

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det har vært foreldre som har sluppet ut hver gang. Får litt dårlig samvittighet for reaksjonen min i dag, på en fredag liksom. Håper ikke en far som slapp de ut går å tenker på det men jeg ble så sykt oppgitt i dag da de ble sluppet ut, der det ene barnet mitt hadde rukket å løpt langt vekk, og det andre som løp bakerst gikk akkurat i porten da jeg kom fra baksiden av husveggen i barnehagen, så jeg rakk ikke å se at det ene barnet mitt var sluppet ut før det var langt vekk. Tenkte de sto ved porten å ventet. 

Tidligere når de ble sluppet ut løp minste forran en kjørende kassebil, jeg spurtet alt jeg kunne og var noen cm fra å bli truffet av kassebil i det jeg hadde henne i armene mine. Da så sjåføren meg men ikke barnet mitt. 

I dag var føret så forferdelig at bremser en for barn der sklir de uansett, så jeg løp alt jeg kunne etter de. Dritt lei av at sånt gjentar seg. Fy fader altså. 

Prøver unger å komme gjennom når jeg er der gjør jeg meg stor så de ikke kommer forbi, ber de vente på foreldrene og slipper Aldri barn ut uten at foreldrene er der og da spør jeg alltid, "er det dine barn, skal de ut porten?" 

Dette bør du ta opp med barnehagen så de kan informere alle sammen om at porten skal være lukket og foreldre skal IKKE slippe ut andre sine barn. 

Anonymkode: c8e33...d09

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Nei, aldri opplevd det før. Går sammen med barnet mitt ut fra barnehagen. 

Anonymkode: 420c1...87f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke huske å ha opplevd det, og jeg er som deg, slipper ikke ut andre unger uten å ha kontakt med foreldrene,

Anonymkode: 4d3f8...608

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, her passer alle på at bare egne unger kommer ut

Anonymkode: b51f9...fa2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, aldri opplevd det før. Går sammen med barnet mitt ut fra barnehagen. 

Anonymkode: 420c1...87f

Barna mine girer hverandre opp og når eldste løper for å være første mann ned til porten løper minste etter. I dag måtte jeg ha med meg vått utetøy for 2 barn så lå 15 meter etter, bare den avdelingen jeg var på sist for å hente minste har dør på andre siden av bygget som er på "feil" side i forholdt til utsikt til porten, så når man går ut derifra ser man ikke ned til porten før man har gått 6-7 meter langs veggen, går til høyre ned bakken mot porten.. Vanskelig å forklare men blir ungene sluppet ut her er det ikke lett å vite før man har sikt til å se porten, når man har sikt til porten så ser man hele parkeringen. 😔 Jeg er veldig streng på å holde de begge i hender til og med til bilen, pga ryggende biler osv.

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker den faren må være stokk dum som slipper ut små barn ut av porten alene! Hadde blitt så irritert. Aldri greit, men enda verre på dette vinterføret ja, ikke så lett å bråbremse da. 

Anonymkode: 11e5a...621

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette bør du ta opp med barnehagen så de kan informere alle sammen om at porten skal være lukket og foreldre skal IKKE slippe ut andre sine barn. 

Anonymkode: c8e33...d09

Har sagt i fra hver gang. Kjenner noen som ikke så barna sine på uteplassen, plutselig satt de i bilen🙊 så flere som har opplevd dette her. Men det er visst ikke såå farlig med tiltak før noen faktisk blir drept🤔

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker den faren må være stokk dum som slipper ut små barn ut av porten alene! Hadde blitt så irritert. Aldri greit, men enda verre på dette vinterføret ja, ikke så lett å bråbremse da. 

Anonymkode: 11e5a...621

Jaa😪😪 Men jeg kjenner også dårlig samvittighet ovenfor reaksjonen min... Men håper han lærte eller det blir drøftet blandt foreldre så han kanskje hører fra andre også hvor ugreit dette var? 😔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette må barnehagen ta tak i. Når min gikk i bhg var det en far som hoppet over gjerdet når han skulle inn, han fikk så ørene flagret og ble rimelig skamfull. Hver og en av foreldrene som slipper ut barn som ikke er deres burde få samme tiltale fra de ansatte som denne faren.

Anonymkode: eaeba...454

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jaa😪😪 Men jeg kjenner også dårlig samvittighet ovenfor reaksjonen min... Men håper han lærte eller det blir drøftet blandt foreldre så han kanskje hører fra andre også hvor ugreit dette var? 😔

Men hvordan reagerte du ovenfor denne faren siden du kjenner dårlig samvittighet? Kan ikke se at du skriver noe om det?

Anonymkode: 0c5ad...700

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men tar du dette opp med barnehsgen hver gang det skjer? Er det samme forelder som slipper barna ut hver gang? Her må jo barnehagen minne om å ikke slippe andres barn ut, regelmessig. Vår minner om det flere ganger i året, det skulle bare mangle. 

Anonymkode: 794bc...a29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff så leit og skummelt. :( Tidligere I uka var alke barna ute, så jeg henta jo da minste ute. Et av barna fulgte etter meg, prøvde og sperre veien, og sa han skulle stikke ut mens jeg gikk ut. Måtte dytte han inn i porten igjen, da han prøvde å følge etter.

Man må passe på de rundt. Skal så lite til før de blir borte

Anonymkode: 6255f...665

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje barnehagen bør sette opp et skilt på porten. Jeg hadde foreslått det. Jeg, som andre her, slipper aldri barn ut som ikke er mine, er noen barn som prøver seg men da sier jeg fra til dem. Har aldri opplevd at noen har sluppet ut mine, har inntrykk av at de fleste passer på dette. 

Anonymkode: b1657...934

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du ikke lært ungene dine opp til at de aldri skal løpe ut en port? Til og med min gutt på 2,5 år forstår såpass.

Men uansett ugreit av andre foreldre å gjøre slik, hadde tatt det opp med barnehagen.

Anonymkode: 50799...862

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor har du ikke lært ungene dine opp til at de aldri skal løpe ut en port? Til og med min gutt på 2,5 år forstår såpass.

Men uansett ugreit av andre foreldre å gjøre slik, hadde tatt det opp med barnehagen.

Anonymkode: 50799...862

Uansett om de har lært det kan de glemme seg eller bli hauset opp av andre barn som skal ut porten. Her er det voksne som går ut og inn som har ansvaret, barnehagebarn er ikke ferdig utlært. 

Anonymkode: b1657...934

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har flere ganger måtte redde små barn på 2-3år løpe ut av barnehagen og langs veien med biler osv. Og snakket til barnehagen. De følger ikke med overalt. 

Samme bhg hver gang! I Bergen.

Anonymkode: 908e4...c7f

AnonymBruker
Skrevet

Opplevd det med eget barn en gang, men det var ikke forelderen til de andre barna sin skyld egentlig. Jenta mi bare kom seg midt i klynge med mor, far og 2-3 andre barn som gikk ut sammen, heldigvis sto det en ansatt ved porten og hempet i jenta mi, og bare sa rolig "du skal ventr på mamma frøken". Men det satte en Stuck i meg, hvor fort gjort det er. Men hadde jeg sett en forelder sluppet ut mitt barn med viten og vilje. Så hadde jeg klikket. Og aldri fått dårlig samvittighet. Trur jeg hadde spurt han sint "prøver du å få barnet mitt påkjørt eller???" Også bør du sende styrer mail om dette, at det har skjedd flere ganger. Og at det har vært nestenpåkjørsel pga dette. Og at de må gjøre noe med det.

Anonymkode: ed309...68c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skulle kommet straffereaksjoner på de som slipper ut andres barn. Noen som har forslag?

Anonymkode: 81499...721

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan de anmeldes på dette grunnlaget?

Straffeloven § 288 rammer den som hensetter en annen person i hjelpesløs tilstand, eller den som unnlater å gi hjelp til noen i hjelpeløs tilstand som en har en plikt til å dra omsorg for. 

Anonymkode: 81499...721

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...