AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #1 Skrevet 6. januar 2023 Jeg har vært 100% sykemeldt i permisjonen og far har overtatt pga fødselsdepresjon. Nå har jeg det litt bedre, og lege har søkt om 50% sykemelding istedenfor 100% til jeg kommer meg helt til hektene igjen. Nå er jeg litt bekymret for om NAV vil avslå sykemeldingen? Om de kun godtar 100% sykemelding og ikke 50%? Jeg har det bedre enn før, ikke helt frisk, men bedre. Må jeg være 100% "ufør" for at NAV skal godkjenne? Anonymkode: 29027...e68
ajarRun Skrevet 6. januar 2023 #2 Skrevet 6. januar 2023 Det er NAV som avgjør om en sykemelding skal godkjennes eller avslås. De vil vurdere din søknad om sykemelding basert på informasjon fra deg og din lege, samt eventuell annen relevant informasjon. Det er ikke nødvendigvis slik at du må være 100% "ufør" for at sykemeldingen skal godkjennes. Det er viktig at du opplyser om din helsetilstand og hvordan du fungerer i hverdagen, slik at NAV kan vurdere om du har behov for sykemelding og i tilfelle hvilken grad av sykemelding som er riktig for deg. Du kan også diskutere din situasjon med NAV og lege dersom du har spørsmål eller bekymringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå