Gå til innhold

Dagpenger - For en stor vits! (Aldri mer NAV!)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble arbeidsledig etter vikariat.

September søkte jeg om dagpenger. Avslag

Oktober søkte jeg om dagpenger. Avslag.

November søkte jeg om dagpenger - beskjed om mangelfull dokumentasjon (selv etter jeg fikk avslag på bakgrunn av denne dokumentasjonen 🙄)

Desember søkte jeg om dagpenger. Avslag igjen selv etter å ha sendt inn dokumentasjon IGJEN.

Januar klaget jeg og skrev hva jeg mente. Innvilget dagpenger!  

Og dette er hva jeg får:

Helt sykt og latterlig hvordan NAV fungerer!!

Aldri mer Nav! 

D90222D7-F379-4D11-AE8C-6941166291D4.jpeg

Anonymkode: eb28f...23f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med den dagsatsen kan du umulig tjent noe særlig. Jeg har ca 1200.- per dag på AAP og utregning av AAP og dagpenger er likedan.

Anonymkode: 3f00d...72b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Okei aldri mer NAV, men hva skal du gjøre da da?

Anonymkode: e1151...829

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvem har rett til dagpenger?

Innhold Hvem har rett til dagpenger?

Du kan ha rett til dagpenger hvis du fyller alle kravene under

Arbeidsinntekten din er redusert

Du har mistet minst 50 prosent av arbeidstiden din.

Har du flere arbeidsforhold, er det den samlede arbeidstiden din som må være redusert. Når vi vurderer om arbeidstiden din er tilstrekkelig redusert, kan vi maksimalt ta utgangspunkt i 40 timers arbeidsuke.

Du har hatt arbeidsinntekt på minst 167 216 kroner (1,5 G) de siste 12 månedene, eller 334 431 kroner (3 G) de siste 36 månedene. Hadde du dette?

Foreldrepenger, svangerskapspenger og svangerskapsrelaterte sykepenger regnes også med. Inntekt som selvstendig næringsdrivende regnes ikke med.

Hva du får inn av dagpenger komme jo ann på hva du har tjent..66 prosent 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var fryktelig lite du fikk utbetalt. Var på dagpenger under korona, og da fikk jeg utbetalt ca. 1600 kroner dagen, og man får utbetaling hver 14. dag, så det der er absolutt ikke levbart. 

Anonymkode: e8e67...35e

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye har du tjent siste 12 mnd?

• Liker 2
Skrevet

Dumme Nav fordi du ikke evner å lese vedtak med begrunnelse? 

Eller hvor mye en må ha tjent for å ha rett på dagpenger ? Samt annen dokumentasjon de trenger ? 

Dumme Nav. 

🙄

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det vil nok aldri bli ok å være på NAV - uansett hvor mye vi klager og fremmer saker i media, samt politikere lover bedring. Det kommer ALDRI til å bli bra. Jo fortere man innser det jo bedre, så slipper man kanskje litt av frustrasjonen.

Anonymkode: 81603...c52

• Nyttig 3
Gjest Adobyen
Skrevet

Hadde det noe å si at du hadde et vikariat og ikke fast ansettelse?  Vikariatets lengde og hva du gjorde før dette har kanskje betydning?  Du bør kunne få en forklaring.

AnonymBruker
Skrevet

Dagpenger beregnes jo ut fra din tidligere inntekt, derfor blir beløpet lav om du har hatt lav inntekt.

Du burde jo klaget på det første avslaget alt, om du mente du hadde rett på dagpenger. Ikke la det skure og gå med stadig nye søknader, uten å finne ut hvorfor de ble avslått.

Med lav dagpengesats kan du ha rett på supplerende sosialstønad. Det må du sende inn egen søknad om.

Anonymkode: 43708...ca3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (20 minutter siden):

Hvem har rett til dagpenger?

Innhold Hvem har rett til dagpenger?

Du kan ha rett til dagpenger hvis du fyller alle kravene under

Arbeidsinntekten din er redusert

Du har mistet minst 50 prosent av arbeidstiden din.

Har du flere arbeidsforhold, er det den samlede arbeidstiden din som må være redusert. Når vi vurderer om arbeidstiden din er tilstrekkelig redusert, kan vi maksimalt ta utgangspunkt i 40 timers arbeidsuke.

Du har hatt arbeidsinntekt på minst 167 216 kroner (1,5 G) de siste 12 månedene, eller 334 431 kroner (3 G) de siste 36 månedene. Hadde du dette?

Foreldrepenger, svangerskapspenger og svangerskapsrelaterte sykepenger regnes også med. Inntekt som selvstendig næringsdrivende regnes ikke med.

Hva du får inn av dagpenger komme jo ann på hva du har tjent..66 prosent 

Dette er viktig å forstå.

Fort gjort å gå ut fra at TS har stått i 100 % jobb over tid når en svarer.

Men det er en del krav som må oppfylles før en har rett på dagpenger - som hvor mye en har jobbet og tjent tidligere, og om reduksjonen i stilling er stor nok.

Har en ikke en rett fram tilknytning til arbeidslivet er det heller ikke like rett fram om en har opptjent seg rett på dagpenger. Det er ikke NAV sin skyld.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Adobyen skrev (18 minutter siden):

Hadde det noe å si at du hadde et vikariat og ikke fast ansettelse?  Vikariatets lengde og hva du gjorde før dette har kanskje betydning?  Du bør kunne få en forklaring.

Var student (master) så tjente bare 189k de siste 12 mnd. Nav skriver jeg skal ha dagpenger i perioden fra 10. - 30. november. Likevel får jeg for 4 dager og 3 dager pr uke. Ikke for 5. Heller ikke for hele perioden som var for to mnd siden. 
Er i fast jobb nå da.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Dagpenger beregnes jo ut fra din tidligere inntekt, derfor blir beløpet lav om du har hatt lav inntekt.

Du burde jo klaget på det første avslaget alt, om du mente du hadde rett på dagpenger. Ikke la det skure og gå med stadig nye søknader, uten å finne ut hvorfor de ble avslått.

Med lav dagpengesats kan du ha rett på supplerende sosialstønad. Det må du sende inn egen søknad om.

Er i fast jobb nå. Og jeg klaget på det første avslaget. Ringte Nav og ba de kontante meg. Hørte aldri noe. Hvorfor fikk jeg dagpenger på 3 og fire dager på to uker? Og ikke for hele november da? Vi er jo i januar? Stillingen ble redusert med 100% grunnet vikariat. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Rights skrev (37 minutter siden):

Dumme Nav fordi du ikke evner å lese vedtak med begrunnelse? 

Eller hvor mye en må ha tjent for å ha rett på dagpenger ? Samt annen dokumentasjon de trenger ? 

Dumme Nav. 

🙄

Leste vedtaket og det stod at det var mangler i opplysningene. Opplysningene de selv ba med sjekke opp hos Skatteetaten (inntekt). Opplysninger de påstod manglet selv om de ga meg avslag på bakgrunn av akkurat de samme opplysningene. 

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (41 minutter siden):

Hvor mye har du tjent siste 12 mnd?

189000,- kr. (Student). Nå i fast jobb.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det vil nok aldri bli ok å være på NAV - uansett hvor mye vi klager og fremmer saker i media, samt politikere lover bedring. Det kommer ALDRI til å bli bra. Jo fortere man innser det jo bedre, så slipper man kanskje litt av frustrasjonen.

Anonymkode: 81603...c52

Kommer aldri til å søke dagpenger igjen. Hadde det ikke vært for sparepenger så hadde det ikke gått. Men den frustrasjonen med et system som ikke fungerer når høyrehånda ikke vet hva venstre gjør, er ikke verdt det.

• Liker 2
Skrevet

Høres mer ut som du har gjort noe feil i søknadsprosessen, eller søkt om noe du ikke har rett på.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

NAV og den såkalte velferdsstaten gjør oss til stusselige puslinger. Hadde ikke det aller meste av inntekter gått innom politikerne ville vi klart oss selv i langt større grad. Synd men sant.

Anonymkode: 18e7d...5c0

• Liker 2
Skrevet

Hver gang jeg må forholde meg til NAV er det som å kaste terning å håpe at man havner på noen kompetent som jobber der.

De fleste er helt blåst

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aldri mer Nav! 

Så bra! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...