Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil i løpet av relativt nær framtid trenge livvakter til en spesiell anledning. Jeg kunne fått vakthold av politiet, men ønsker av diverse grunner ikke det. Jeg ønsker derfor å leie livvakter fra et privat vaktselskap. Det ryktes at det er mye rart i bransjen, så vil gjerne høre om noen her har privat erfaring med ett eller flere selskaper. Det er Østlandet det er snakk om her. 

Anonymkode: da85d...cc9

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt behov for livvakter i enkelte situasjoner, og har derfor leid livvakter fra et privat vaktselskap. Jeg har alltid vært fornøyd med tjenestene jeg har mottatt, og har følt meg trygg og sikker mens jeg har hatt livvakter.

Livvaktene jeg har hatt har alltid vært profesjonelle og vært flinke til å ivareta mine behov og ønsker. De har vært observante og proaktive, og har alltid gjort en god jobb med å sikre at jeg har følt meg trygg og beskyttet.

Jeg har alltid følt meg veldig komfortabel med livvaktene jeg har hatt, og har alltid vært fornøyd med tjenestene jeg har mottatt. Jeg vil absolutt anbefale å leie livvakter fra et privat vaktselskap til andre som trenger det.

Skrevet

Hvordan står det egentlig til med det juridiske? Politiet har vel mye mer mulighet for maktbruk innenfor loven enn en privat vakt, eller tar jeg feil?

AnonymBruker
Skrevet
Schmuhu skrev (39 minutter siden):

Hvordan står det egentlig til med det juridiske? Politiet har vel mye mer mulighet for maktbruk innenfor loven enn en privat vakt, eller tar jeg feil?

Jeg vet ikke hva slags maktbruk de kan bruke. Man må godkjennes av politidirektoratet for å kunne ta private livvaktoppdrag så det er jo ikke bare random vektere, men makta deres er sikkert sterk begrenset.

Nå forventer jeg ikke at livet mitt står i direkte fare, bare at jeg skal kunne angripes først og fremst med ord, trusler og manipulering, og muligens med vold og forsøk på frihetsberøvelse. Uten vakthold vil det i beste fall bli en kjempeubehagelig scene i en totalt upassende situasjon, i verste fall en situasjon hvor jeg kommer til skade og tvinges til å bruke vold for å forsvare meg.

Med synlig sterkt vakthold forventer jeg at det ikke skjer noe som helst og at de det er snakk om holder seg på matta. Det blir altså mest av alt en demonstrasjon av styrke slik at jeg "vinner" retten til å være i fred og trygg i denne spesielle anledningen. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen erfaringer med konkrete firmaer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...