Gå til innhold

Hvorfor har Uruguay og Argentina så vakre damer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.1.2023 den 21.26):

Er det ikke der flest damer tar kosmetiske inngrep? Hørt snakk om det fra en kompis som bodde der nede en periode. Har dessverre ingen sikre kilder på dette. Men blant annet var det vel noe sånt som at til og med de fattige fikk gratis kirurgi av og til, men køen var lang.

Anonymkode: 4029c...f3f

Det stemmer nok ikke. De fleste er naturlig pene der. I norge tar så si alle damer det.

Anonymkode: 2ad24...903

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.1.2023 den 16.58):

Forresten så er latino menn av mine favoritter. Ikke for bleke og ikke for mørke. Har lenge vært en stor fan av Gene Simmons selv om han nå begynner å bli for gammel.

Anonymkode: 67cad...75f

Latino menn har jeg hørt er ofte utro eller playere, og derfor lettere å få tak i damene deres. Gjør ikke noe for meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.1.2023 den 17.01):

Mange tyskere osv som flytta ned dit under og etter andre verdenskrig, derfor de ofte har en del europeiske trekk men også latino samtidig som gjerne gir en veldig vakker genetisk miks

Anonymkode: d9cbf...727

Du ser om de er blandet ut med tysk. Blandinger er ofte de fineste. De som er ren uruguaya er også kjempe vakre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.1.2023 den 21.26):

Er det ikke der flest damer tar kosmetiske inngrep? Hørt snakk om det fra en kompis som bodde der nede en periode. Har dessverre ingen sikre kilder på dette. Men blant annet var det vel noe sånt som at til og med de fattige fikk gratis kirurgi av og til, men køen var lang.

Anonymkode: 4029c...f3f

Argentina ligger helt i verdenstoppen når det gjelder kosmetiske inngrep, ja. Statistikk viser at Argentina, med 8,81 plastiske inngrep per 1000 innbyggere, bare ble slått av Sør-Korea. Brasil, Colombia og Mexico er også inne på topp 10. Norge var på plass 25 med 1,17 inngrep per 1000 innbyggere og Uruguay på 59 med 0,8 inngrep per 1000 innbyggere.

https://aestheticmedicalpractitioner.com.au/features/cosmetic-practice/top-20-countries-with-the-highest-plastic-surgery-rates-per-capita/

https://edition.cnn.com/2009/WORLD/americas/09/10/argentina.surgery/index.html

I Argentina finnes det visstnok et system hvor universitetsklinikker og offentlige sykehus kan tilby kirurgiske prosedyrer, inkludert kosmetiske inngrep, som en del av medisinsk opplæring for studenter og forskningsprosjekter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi de stammer fra europeerene 🥰

Anonymkode: f24d3...0cb

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep.

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet
Klossmajor skrev (På 18.4.2025 den 5.22):

Argentina ligger helt i verdenstoppen når det gjelder kosmetiske inngrep, ja. Statistikk viser at Argentina, med 8,81 plastiske inngrep per 1000 innbyggere, bare ble slått av Sør-Korea. Brasil, Colombia og Mexico er også inne på topp 10. Norge var på plass 25 med 1,17 inngrep per 1000 innbyggere og Uruguay på 59 med 0,8 inngrep per 1000 innbyggere.

https://aestheticmedicalpractitioner.com.au/features/cosmetic-practice/top-20-countries-with-the-highest-plastic-surgery-rates-per-capita/

I Argentina finnes det visstnok et system hvor universitetsklinikker og offentlige sykehus kan tilby kirurgiske prosedyrer, inkludert kosmetiske inngrep, som en del av medisinsk opplæring for studenter og forskningsprosjekter.

Husk det bor flere i argentina. 40 millioner, logisk ligger de høyere, sikker på at 80% av norges befolkning har gjort noe, mens argentina er det 30%, må huske norge er bare 5 millioner, og argentina 40 millioner. 

se f eks ariana lima, fra brasil. Mange fra argentina ser sånn ut.  Mange fra argentina er naturlig pene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 23.27):

Det er fordi de stammer fra europeerene 🥰

Anonymkode: f24d3...0cb

Ikke samme europerere som er i europa nå. Det ser annerledes ut enn europerere. 

AnonymBruker
Skrevet
Klossmajor skrev (På 18.4.2025 den 5.22):

Veldig opphengt du er i det. For norske kvinner er naturlige i det hele tatt? Norske kvinner burde ligge på topp, botox, fillers PMU makeup. Desverre er det bare 5 millioner innbyggere her så vanskelig å konkurrere med 40 millioner mennesker. Sakelig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.4.2025 den 2.31):

Husk det bor flere i argentina. 40 millioner, logisk ligger de høyere, sikker på at 80% av norges befolkning har gjort noe, mens argentina er det 30%, må huske norge er bare 5 millioner, og argentina 40 millioner. 

se f eks ariana lima, fra brasil. Mange fra argentina ser sånn ut.  Mange fra argentina er naturlig pene. 

Hvordan spiller befolkningsstørrelse noen rolle sett i forhold til statistikken? Hvilken rolle spiller det hva du mener du er sikker på når det finnes statistikk som viser noe ganske annet?

Anklages ikke hun du sikter til for at utseendet hennes ikke er så naturlig da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.4.2025 den 2.32):

Ikke samme europerere som er i europa nå. Det ser annerledes ut enn europerere. 

De ser stort sett ut som befolkningen gjør i de europeiske landene de hovedsaklig stammer fra. Dvs Spania og Italia.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.4.2025 den 2.35):

Veldig opphengt du er i det. For norske kvinner er naturlige i det hele tatt? Norske kvinner burde ligge på topp, botox, fillers PMU makeup. Desverre er det bare 5 millioner innbyggere her så vanskelig å konkurrere med 40 millioner mennesker. Sakelig. 

Det er jo nettopp saklig jeg er da. Norske kvinner ligger jo ikke på plastisk kirurgi-toppen statistisk sett da. Det gjør derimot argentinerne. Så sånn er nå det.

AnonymBruker
Skrevet

Latin-amerikanere (fra mellom Amerika og sørover) har en egen glød. Fine, varme folk med glimt i øyet og full av begjær 😊

Anonymkode: e0c3e...6d6

AnonymBruker
Skrevet
Klossmajor skrev (4 timer siden):

Hvordan spiller befolkningsstørrelse noen rolle sett i forhold til statistikken? Hvilken rolle spiller det hva du mener du er sikker på når det finnes statistikk som viser noe ganske annet?

Anklages ikke hun du sikter til for at utseendet hennes ikke er så naturlig da?

Det er jo akkurat det gjør. Nå må du heller ikke glemme kostnadene her. Mange Amerikanere som drar til argentina og brasil for plastikk kirugi, er faktisk ikke argentinere, men mennesker som kommer fra dyrere land, er på ferie og gjør en plastikk operasjon samtidig. Det gjelder samme for nordmenn som drar til tyrkia. Derfor stemmer ikke den statistikken. Jeg har vært på ferie i argentina for mange år siden, kan ikke si jeg så mange damer som var opererte, de så ganske naturlige ut, og pene. Går jeg på oslo s, du ser bleket hår, fillers i kinnben, lepper, silikon i rumpe og pupper, botox og neseoperasjon. Norge er på 25 plass, men her kommer det ingen utenlanske å opererer seg, fordi kirugene har dårlig erfaring og dyrt. Argentina tiltrekker seg et betydelig antall utenlandske pasienter spesielt fra Canada og USA.

AnonymBruker
Skrevet
Klossmajor skrev (4 timer siden):

Det er jo nettopp saklig jeg er da. Norske kvinner ligger jo ikke på plastisk kirurgi-toppen statistisk sett da. Det gjør derimot argentinerne. Så sånn er nå det.

Grunnen til det er fordi utenlanske statsborgere drar til argentina eller brasil fordi det er billigere, veldig populært for spesielt amerikanere. Norge ligger ikke høyt oppe fordi nordmenn drar til utelandet å opererer seg fordi det er dyrt i norge, og flinkere kiruger i utelandet. Uruguay ligger ikke høyt oppe og jeg ser mange likhetstrekk med disse kvinnene og argentinske. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at de er blandt verdens vakreste, men å skulle forklare hvorfor det er sånn trur jeg blir helt umulig.

Anonymkode: 38b09...48d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.4.2025 den 20.15):

Derfor jeg lurer på hvpr de gjemmer seg. 

Jeg tror de henger på McDonald’s. 

Anonymkode: b943b...625

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.4.2025 den 13.39):

Jeg tror de henger på McDonald’s. 

Anonymkode: b943b...625

Voksne latinas henger ikke på McDonalds.

AnonymBruker
Skrevet

Synes skjønnheten gjelder hele Latin-Amerika jeg da, og ikke bare damene:)

Er selv gift med en colombianer, og barna våre er så vakre at vi får kommentarer fra fremmede. Perfekt miks, rett og slett😍

Anonymkode: c9283...c23

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er jo akkurat det gjør. Nå må du heller ikke glemme kostnadene her. Mange Amerikanere som drar til argentina og brasil for plastikk kirugi, er faktisk ikke argentinere, men mennesker som kommer fra dyrere land, er på ferie og gjør en plastikk operasjon samtidig. Det gjelder samme for nordmenn som drar til tyrkia. Derfor stemmer ikke den statistikken. Jeg har vært på ferie i argentina for mange år siden, kan ikke si jeg så mange damer som var opererte, de så ganske naturlige ut, og pene. Går jeg på oslo s, du ser bleket hår, fillers i kinnben, lepper, silikon i rumpe og pupper, botox og neseoperasjon. Norge er på 25 plass, men her kommer det ingen utenlanske å opererer seg, fordi kirugene har dårlig erfaring og dyrt. Argentina tiltrekker seg et betydelig antall utenlandske pasienter spesielt fra Canada og USA.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Grunnen til det er fordi utenlanske statsborgere drar til argentina eller brasil fordi det er billigere, veldig populært for spesielt amerikanere. Norge ligger ikke høyt oppe fordi nordmenn drar til utelandet å opererer seg fordi det er dyrt i norge, og flinkere kiruger i utelandet. Uruguay ligger ikke høyt oppe og jeg ser mange likhetstrekk med disse kvinnene og argentinske. 

Statistikk viser at av de som får utført plastisk kirurgi i Argentina er andelen turister på 10%. Altså påvirker det statistikken veldig lite. Hovedvekten av operasjonene i Argentina gjøres fortsatt på argentinske statsborgere.

https://www.statistico.com/s/health-share-of-foreign-cosmetic-surgery-patients-by-country

Operasjoner på turister vil kanskje kunne påvirke tallene litt, men de fleste statistiske oversikter, spesielt fra ISAPS, forsøker visstnok å skille dette ut. Du overdriver betydningen av medisinsk turisme i Argentina.

Norske kirurger holder et høyt internasjonalt nivå, så mangel på kvalitet er ikke et argument for å dra til utlandet. Pris kan derimot være det. Som du er inne på så er det kjent at det har vært en økende mengde nordmenn som drar til utlandet for å få utført plastisk kirurgi. Det er jo da også rapportert om en del som har brent seg på å dra til Tyrkia og andre steder for kirurgi. Gjennom media serveres det skrekkhistorier og advarsler mot kirurgi med jevne mellomrom. Det er helt sikkert med på å begrense hvor mange som drar til utlandet for kirurgi. Så vidt meg bekjent finnes det ikke statistikk for hvor mange nordmenn som drar til utlandet for plastisk kirurgi. Storbritannia har derimot statistikk på det. Man kan regne med at nordmenn ikke skiller seg så voldsomt fra britene. I 2019 ble det utført litt over 28 000 plastikkirurgiske inngrep i Storbritannia. Samtidig var det 20 000 briter som reiste til utlandet for kosmetisk kirurgi, av totalt nesten 250 000 briter som dro til utlandet for medisinsk behandling. Bruker man britene som sammenligningsgrunnlag, så blir det flere nordmenn som får inngrep utført her hjemme enn i utlandet.  

Selv om Tyrkia har etablert seg som en ledende destinasjon for medisinsk turisme, spesielt innen kosmetisk kirurgi, så utgjør de som kommer fra utlandet for kosmetisk kirurgi ikke mer enn 23% av pasientene. Innvendingen om befolkningsstørrelse spiller ikke særlig rolle, fordi mange av landene som avgir flest pasienter til Tyrkia for kosmetisk kirurgi har selv tilsvarende befolkningsmengde (Tyskland, Storbritannia, osv) . Hvis argumentet ditt holdt vann ville andelen utlendinger av totalen for kosmetisk kirurgi i Tyrkia vært veldig mye høyere enn hva statistikken faktisk viser at den er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...