Gå til innhold

Klemt finger - hva gjør jeg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I går klemte jeg tommelen ganske kraftig i bildør. I går dunket det konstant, og neglen ble raskt blå under. Det blå avtok litt utover kvelden. Veldig mye smerter. Har sovet ok med ganske høy dose smertestillende. I dag er det ikke konstant dunking, men mildere verking og stikkende smerte som kommer og går. Kan bruke resten av hånda, det gikk ikke i går.

Har konferert med lege, så lenge det ikke er brudd gjør de ingenting. Jeg fikk ikke time til sjekk, bare beskjed om å ta smertestillende og vente på at neglen faller av. Jeg kunne sette på plaster hvis jeg ville.

Er det andre som har erfaringer med dette? Burde jeg dekke til fingeren med noe? I så fall hva? Den ser ganske stygg ut. I tillegg er det sårt å komme borti klær etc når jeg kler av og på meg. Og hva gjør jeg etter hvert når den begynner å løsne? Hjelp 😮 

Anonymkode: 75c26...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut for som om det allerede er på bedringens vei. Trenger egentlig ikke å dekke til heller. Det er litt ekkelt når neglen faller av og ekkel følelse når du henger igjen med den litt løse neglen. Da ville jeg dekket det til med et plaster eller lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville pakket den inn i litt bandasje for beskyttelse. 
Evt få sykepleier på legekontoret til å gjøre det. 
høres rart ut at de ikke engang tar en titt på den..

Anonymkode: df227...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke så mye å få gjort med en klemt finger. Men det er sykt vondt! Om du føler du trenger å beskytte den så går det an å pakke den godt inn i bandasje, for å ikke støte borti noe. Om neglen faller av så kan det være lurt å sette på et plaster, for det føles ekkelt og veldig ømfintlig det første tiden.

Anonymkode: f186a...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oppdatering: Fingeren er like hoven og stiv, og selv om ikke det er konstant dunking så kommer den med en gang hånda brukes, og fingeren i seg selv er helt ubrukelig. Begynner å bekymre meg for om det er mer skade enn bare negl, så får vel kontakte lege på nytt i morgen.

Anonymkode: 75c26...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...