Gå til innhold

Jobben sier de skal tilrettelegge men gjør det ikke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber 50% da legen mener jeg kan klare det om jeg får hentet meg inn igjen en dag, dvs jobb mandag onsdag fredag. Jobben har lovet å tilrettelegge med ekstra pauser og unngå mye løft, da jeg jobber på småbarnsavdeling og har fått dette skriftlig. Likevel tilrettelegger de ingenting, jeg får ikke ekstra pauser og grunnet underbemanning må jeg ta 60% av all løfting selv. Etter jobb er jeg så ødelagt i ryggen at jeg ikke klarer å gå normalt, sliter med å reise meg og har vondt i ryggen bare jeg hoster. Hva kan jeg gjøre her? 

Anonymkode: f87db...8ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da må du nok dra til legen å få full sykemelding.
 Jeg sleit med kroppen under et svangerskap, fikk klarbeskjed av sjefen at de ikke kunne tilrettelegge. Så ble 100% sykemeldt.  

Anonymkode: d4e47...200

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde akkurat det samme da jeg var gravid. Styrer hadde store ord om tilrettelegging. I realiteten var det så stort sykefravær og en så enorm underbemanning at jeg sjeldent fikk tatt hele lunsjpausen min en gang. I tillegg ble det til at jeg måtte jobbe overtid nesten hver dag for å få dagene til å gå rundt. Plantiden min utgikk, så det måtte jeg ta igjen på kveldstid. Jeg ble 100% sykemeldt. 

Anonymkode: 4543f...319

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av de ansatte som har vært gravide mens mine barn gikk på småbarnsavdeling har klart å stå i jobben ut svangerskapet.

Anonymkode: 5981e...a2c

AnonymBruker
Skrevet

Jobber selv på småbarnsavdeling og er gravid i uke 27.  Er 60% sykemeldt og har ikke fått noe tilrettelegging på jobb. Jobber kommunalt og de har selvfølgelig ikke økonomi til å sette inn en ansatt som kan ta løft osv for meg. Hvis du merker at det sliter på kroppen - sykemeld deg mer! Du skal mest sannsynlig ikke gå gravid så mange ganger i livet og det er ingen som takker deg for at du sliter deg ut. 

snakk med styrer - hjelper ikke det så snakker du med legen! Lykke til😊

Anonymkode: 4e7d2...f4a

AnonymBruker
Skrevet

Man må banke i bordet å si til legen hvordan ting er. Jeg har også vært hos legen, prøvd å si at jeg har nok med å være en mamma hjemme. Hun presset meg til å prøve å jobbe, måtte til slutt ringe å si at det faktisk ikke går. Det er DU som kjenner om du greier å jobbe eller ikke, ikke legen.

Anonymkode: a322d...e36

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...