AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #1 Skrevet 6. januar 2023 Hei. Har i to uker nå kjent liv hver eneste dag, flere ganger til dagen. Men de to-tre siste dagen har jeg kjent mye svakere spark, kunne til og med se de utenpå før men kan så vidt kjenne det nå… Prøvde ringe jordmor nettopp men hun var syk, så kjenner jeg blir litt stressa her… Er bare 18 uker, men jeg har som sagt kjent veldig sterke spark i 2 uker nå, og plutselig nå er det veldig svakt?? Håper noen kan svare meg Anonymkode: f459d...229
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #2 Skrevet 6. januar 2023 Jeg hadde det helt likt som deg og fikk beskjed fra jordmor det er normalt pga baby har stor plass og kan sparke mot steder man ikke kjenner så tidlig. Hadde det faktisk slik som dette frem til uke 27 uten at det var noe unormalt Anonymkode: 0b790...478 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #3 Skrevet 6. januar 2023 Helt normalt. Baby er fortsatt veldig liten, og om hen snur seg og feks sparker innover vil du ikke merke det Anonymkode: ff6c3...ea0 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #4 Skrevet 6. januar 2023 Du er bare 18 uker på vei, ro ned. Anonymkode: 3f59c...e43 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #5 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er bare 18 uker på vei, ro ned. Anonymkode: 3f59c...e43 Hvorfor svare i det hele tatt om det er det du skal svare? Ta deg en bolle. Hun er sikkert redd, og trenger beroligende svar. Anonymkode: ff6c3...ea0 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #6 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Helt normalt. Baby er fortsatt veldig liten, og om hen snur seg og feks sparker innover vil du ikke merke det Anonymkode: ff6c3...ea0 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg hadde det helt likt som deg og fikk beskjed fra jordmor det er normalt pga baby har stor plass og kan sparke mot steder man ikke kjenner så tidlig. Hadde det faktisk slik som dette frem til uke 27 uten at det var noe unormalt Anonymkode: 0b790...478 Men trodde ikke de lå en vei i flere dager? Trodde de snudde mye på seg? Hadde vært noe annet om det var opp og ned i styrken på sparkene, men er liksom svakt hele tiden plutselig Anonymkode: f459d...229
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #7 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor svare i det hele tatt om det er det du skal svare? Ta deg en bolle. Hun er sikkert redd, og trenger beroligende svar. Anonymkode: ff6c3...ea0 Hvorfor er det et feil svar å gi? Det er jo realiteten, og hun burde roe seg ned siden hun bare er 18 uker. Jeg kjente ikke noe liv før uke 20, og fikk beskjed av jordmor at de ikke forventet daglig livstegn før uke 24, så alt før det måtte bare sees som en bonus. Litt overrasket over at jordmor ikke har sagt dette til TS. Anonymkode: b9d51...a72 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #8 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det et feil svar å gi? Det er jo realiteten, og hun burde roe seg ned siden hun bare er 18 uker. Jeg kjente ikke noe liv før uke 20, og fikk beskjed av jordmor at de ikke forventet daglig livstegn før uke 24, så alt før det måtte bare sees som en bonus. Litt overrasket over at jordmor ikke har sagt dette til TS. Anonymkode: b9d51...a72 Jeg vet det er tidlig, eneste jeg synes er merkelig er at jeg har kjent veldig sterke spark flere ganger til dagen i to uker nå, og plutselig kjenner jeg det så vidt.. Anonymkode: f459d...229
Mandalorian Skrevet 6. januar 2023 #9 Skrevet 6. januar 2023 Det stemmer at baby fremdeles har mye plass å bevege seg på. Baby kan derfor ha veldig forskjellig bevegelsesmønster😊 Men, jeg forstår bekymringen din❤️ prøv å drikke/spise noe med litt sukker i for å se om du kjenner mer liv etter det(tips jordmødre ofte kommer med) eller så kan du også registrere spark/liv i sånn graviditets-app. Da får du litt oversikt over frekvensen. Hvis bekymringen tar overhånd og du kjenner at du stresser så ville jeg tatt kontakt med helsestasjon el fastlege for en ekstra sjekk av noen andre enn din faste jordmor(iom at hun er syk og ikke kan gjennomføre undersøkelse) Hvis tankene tar helt overhånd så ville jeg ringt legevakt, forklart situasjonen og bedt om undersøkelse. Det er viktig at du er trygg og at du skal slippe å produsere så mye stresshormoner❤️ 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #10 Skrevet 6. januar 2023 Mandalorian skrev (5 minutter siden): Det stemmer at baby fremdeles har mye plass å bevege seg på. Baby kan derfor ha veldig forskjellig bevegelsesmønster😊 Men, jeg forstår bekymringen din❤️ prøv å drikke/spise noe med litt sukker i for å se om du kjenner mer liv etter det(tips jordmødre ofte kommer med) eller så kan du også registrere spark/liv i sånn graviditets-app. Da får du litt oversikt over frekvensen. Hvis bekymringen tar overhånd og du kjenner at du stresser så ville jeg tatt kontakt med helsestasjon el fastlege for en ekstra sjekk av noen andre enn din faste jordmor(iom at hun er syk og ikke kan gjennomføre undersøkelse) Hvis tankene tar helt overhånd så ville jeg ringt legevakt, forklart situasjonen og bedt om undersøkelse. Det er viktig at du er trygg og at du skal slippe å produsere så mye stresshormoner❤️ Tusen takk for betryggende ord og medfølelse! ❤️ Jeg vurderer å bare høre med legevakten ja (fastlege er jo stengt også nå). Er bare veldig sikker på at de kommer til å si at det ikke er noe de kan gjøre med det, i og med at fosteret uansett ikke kan reddes før uke (24?) I dag har jeg ikke kjent spark i det hele tatt.. Drakk nettopp et glass med cola, fortsatt ingen bevegelse Anonymkode: f459d...229
Mandalorian Skrevet 6. januar 2023 #11 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tusen takk for betryggende ord og medfølelse! ❤️ Jeg vurderer å bare høre med legevakten ja (fastlege er jo stengt også nå). Er bare veldig sikker på at de kommer til å si at det ikke er noe de kan gjøre med det, i og med at fosteret uansett ikke kan reddes før uke (24?) I dag har jeg ikke kjent spark i det hele tatt.. Drakk nettopp et glass med cola, fortsatt ingen bevegelse Anonymkode: f459d...229 Skulle bare mangle❤️ Ja ring legevakten. Du kan be om innvendig ul fks, da vil de med engang kunne se og sjekke alt med baby. Det stemmer det du sier at det ikke går an å redde et foster i uke 18 HVIS det skulle være noe galt, men det er ikke et argument for å la være å undersøke deg med ul el doppler😊 Jeg håper baby bare har funnet en ny liggestilling som gjør at du kjenner mindre, men jeg er opptatt av at du skal bli trygget og få undersøkelse❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #12 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Tusen takk for betryggende ord og medfølelse! ❤️ Jeg vurderer å bare høre med legevakten ja (fastlege er jo stengt også nå). Er bare veldig sikker på at de kommer til å si at det ikke er noe de kan gjøre med det, i og med at fosteret uansett ikke kan reddes før uke (24?) I dag har jeg ikke kjent spark i det hele tatt.. Drakk nettopp et glass med cola, fortsatt ingen bevegelse Anonymkode: f459d...229 Selvfølgelig ringer man ikke legevakten pga lite liv i uke 18. Det er allerede trykk nok på legevakten med reelle problemstillinger. Anbefaler at du tar en telefon til jordmor over helgen og får en samtale. Anonymkode: 3f59c...e43 9
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #13 Skrevet 6. januar 2023 Mandalorian skrev (8 minutter siden): Skulle bare mangle❤️ Ja ring legevakten. Du kan be om innvendig ul fks, da vil de med engang kunne se og sjekke alt med baby. Det stemmer det du sier at det ikke går an å redde et foster i uke 18 HVIS det skulle være noe galt, men det er ikke et argument for å la være å undersøke deg med ul el doppler😊 Jeg håper baby bare har funnet en ny liggestilling som gjør at du kjenner mindre, men jeg er opptatt av at du skal bli trygget og få undersøkelse❤️ Innvendig ultralyd? Og nei, ts bør ikke kontakte legevakten. De skal kontaktes ved akutte ting, dette er ikke det. Anonymkode: 3f59c...e43 6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #14 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvfølgelig ringer man ikke legevakten pga lite liv i uke 18. Det er allerede trykk nok på legevakten med reelle problemstillinger. Anbefaler at du tar en telefon til jordmor over helgen og får en samtale. Anonymkode: 3f59c...e43 Det som er problemet er at jordmor i kommunen min kan bare kontaktes på dagtid i ukedager, ikke alltid man får snakket med henne da heller… Anonymkode: f459d...229
Mandalorian Skrevet 6. januar 2023 #15 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Innvendig ultralyd? Og nei, ts bør ikke kontakte legevakten. De skal kontaktes ved akutte ting, dette er ikke det. Anonymkode: 3f59c...e43 Det er det heldigvis ikke du som skal vurdere, men er derimot opp til helsepersonell ved gitt legevakt🤗 Er ikke sikkert det er akutt nei, men som sagt ikke opp til deg å vurdere. Hilsen en som har vært i en lignende situasjon som ble veldig akutt. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #16 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor er det et feil svar å gi? Det er jo realiteten, og hun burde roe seg ned siden hun bare er 18 uker. Jeg kjente ikke noe liv før uke 20, og fikk beskjed av jordmor at de ikke forventet daglig livstegn før uke 24, så alt før det måtte bare sees som en bonus. Litt overrasket over at jordmor ikke har sagt dette til TS. Anonymkode: b9d51...a72 Helt enig. Anonymkode: 155f0...da7
Eplejuice123 Skrevet 6. januar 2023 #17 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Anonymkoæde: f459d...229 Ta og ring jordmorvakten :-) de skal ha døgnåpent i din region, og de er her for nettopp deg og ditt barn. Trolig vil ho be deg slappe av, drikke noe kaldt og søtt. Ellers er det dessverre ikke noe de kan gjøre? Jeg husker jeg opplevde samme selv, men babyen hadde det ok :-) 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #18 Skrevet 7. januar 2023 Eplejuice123 skrev (14 timer siden): Ta og ring jordmorvakten 🙂 de skal ha døgnåpent i din region, og de er her for nettopp deg og ditt barn. Trolig vil ho be deg slappe av, drikke noe kaldt og søtt. Ellers er det dessverre ikke noe de kan gjøre? Jeg husker jeg opplevde samme selv, men babyen hadde det ok 🙂 Kaste bort tiden til helsevesenet helt uten grunn bare fordi man er overhysterisk og ikke skjønner noe som helst om hvordan graviditeten fungerer. Et kjemperåd 🌟 Anonymkode: 155f0...da7 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #19 Skrevet 7. januar 2023 Jeg kjente lite liv rundt uke 23, og var bekymret en stund. Nå er jeg uke 26 og det er liv og røre hver dag. Leste at barnet kan snu seg, det er mye plass. Anonymkode: 4913e...04b 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #20 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg kjente lite liv rundt uke 23, og var bekymret en stund. Nå er jeg uke 26 og det er liv og røre hver dag. Leste at barnet kan snu seg, det er mye plass. Anonymkode: 4913e...04b Snu seg, altså det flyter bare rundt så tidlig. Det er snakk om under 200g med foster i uke 18. Anonymkode: 155f0...da7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå