Gå til innhold

Måtte be frelsarmenen om hjelp idag..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er så flaut og det gjør meg vondt at vi er så "fattige" nå... At idag måtte jeg be om hjelp til mat fram til lønn fra lokale frelsarmenen, en hyggelig dame ba meg skrive handleliste. Jeg ble så usikker hva man kan spørre om, vi har så å si ikke noe mat igjen til lønningen da en uventet regning ble trukket fra siste kronene idag. 

Har dere bedt om hjelp?

Når hun ber om handleliste skal jeg bare skrive noe enkelt som middag/ brød.

Vil ikke være kresen og føler det er ille nok å spørre men å skrive opp en liste og 😫

Anonymkode: b3666...ba4

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville skrevet opp litt basisvarer, som mel, havregryn, melk, egg, korn, pasta, fløte, melk, kokosmelk, ris , Ost, Hakkede tomater og kylling/fisk/kjøtt. 
så har du noe å kunne lage av. Grønnsaker også, om de er fryst eller ferske. Brød og pålegg. 

Vet ikke hvor mye du får, men du kunne jo skrevet opp basisvarer som dette og så forklart at du skjønner du ikke får alt som står på listen, men at de da kan velge det som eventuelt er billigst. 

Anonymkode: 4611f...afa

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Poster med frossengrønnsaker? Poser med pytt-i-panne? 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke vær flau, det kan skje alle ❤️ 

Sier som den over her, skriv ned basis varer som du vet dere får brukt for. 

Anonymkode: f435b...446

Gjest takinova
Skrevet

Du skriver en fornuftig handleliste. Ikke noe å være flau over, vi skal heller være flau over at vi som samfunn holder på sånn her.

AnonymBruker
Skrevet

Be om mel, gjær, havregryn, kruskakli etc. hjemmebakt grovbrød holder og metter lenger enn kjøpt brød. 
be også om en sekk ris- det kan du lage mange middager av. 

føler sånn med deg… Vi er ikke langt unna å gjøre det samme. 
MEN- vi har også brukt dumpsterdiving for å klare oss, og er overveldet over hvor mye god mat vi finner 😃 

gøy er det også 😉

Anonymkode: a4843...f88

Skrevet

Tråden er ryddet for nedlatende innhold og svar til dette.

Mvh. Leselusa, mod.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er så flaut og det gjør meg vondt at vi er så "fattige" nå... At idag måtte jeg be om hjelp til mat fram til lønn fra lokale frelsarmenen, en hyggelig dame ba meg skrive handleliste. Jeg ble så usikker hva man kan spørre om, vi har så å si ikke noe mat igjen til lønningen da en uventet regning ble trukket fra siste kronene idag. 

Har dere bedt om hjelp?

Når hun ber om handleliste skal jeg bare skrive noe enkelt som middag/ brød.

Vil ikke være kresen og føler det er ille nok å spørre men å skrive opp en liste og 😫

Anonymkode: b3666...ba4

❤️

I tillegg til brød ville jeg bedt om knekkebrød og havregryn. Da har du trygghet i å ha matvarer som holder seg lenge.

Pasta, ris og ikke minst - poteter. Og gulrot. Løk.

Poteter, gulrot, buljongterninger og litt pølse/skinke/kjøttrester/karbonader i terninger. Mettende og næringsrik suppe.

Egg. Løk. Tomater.

Rester av kokte poteter, løk, tomatskiver - blir basis for bondeomelett.

En hvitost.

Kjøttdeig. Fiskekaker. 

Anonymkode: e16a7...0f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lag en handleliste for ei uke med det dere spiser og skriv at du er åpen for endringer og forslag.  Hvis de ber om handleliste så har de nok midler å handle mat for dere eller en avtale med en matbutikk. Så er du åpen for andre forslag hvis de synes det blir for dyrt /krevende. Ikke begynn med noe nytt som du ikke vet om du klarer...

Anonymkode: 32cc1...517

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...