Gå til innhold

Farge på teppe under sofa?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har laminat i gråtoner, grå sofa, hvite vegger, gardiner i mørk blått og hvitt sofabord. Detaljer ellers, som puter, dekor osv er stort sett i hvitt, svart, rosa (typ gammelrosa), hvitt, blått og grått. Ønsker meg teppe under sofaen/sofabordet, men er usikker på farge.... Har ikke hatt teppe der siden vi fikk valp for 8 år siden, og nå aner jeg ikke hva jeg liker. Forslag? Ensfarget/mønstret? Korthåret/langhåret teppe?

Anonymkode: 7e6be...b1f

AnonymBruker
Skrevet

Dere kan jo ta en titt på produktkatalogen til Lone, de har fine kvalitetstepper. Teppene selges blant annet hos Bohus og Home & Cottage. Jeg ville ikke valgt et langhåret teppe, de er vanskelige å holde rene. Husk også at en del tepper er vanskelige å støvsuge, og noen anbefaler man ikke å bruke robotstøvsuger på. Sånne detaljer er det greit å tenke over.

Anonymkode: 005c2...fb9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er fint med noe som bryter. Så hvis du har grå sofa og grå laminat, så ville jeg kanskje sett på et teppe i lys beige i en varm nyanse. Kommer an på gulvet og sofaen, for grått er ikke grått. Kommer i så mange nyanser. Men et teppe ala dette er nøytralt og lunt, og funker til mye. 

1d27396d953a6fbd3c44fbe3474628cc.jpg

Anonymkode: ac190...f25

• Liker 1
Skrevet

Bo: tips. Hvordan style den grå sofaen | BohusModerne innredning for stuen: 85 ideer med grå sofa | A spicy BoyU-Sofa Haga Compact Fløyel Grå | Chilli.no

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg syns det er fint med noe som bryter. Så hvis du har grå sofa og grå laminat, så ville jeg kanskje sett på et teppe i lys beige i en varm nyanse. Kommer an på gulvet og sofaen, for grått er ikke grått. Kommer i så mange nyanser. Men et teppe ala dette er nøytralt og lunt, og funker til mye. 

1d27396d953a6fbd3c44fbe3474628cc.jpg

Det er et pent teppe, men det spørs hvordan den lyse fargen blir når hunden deres ligger på det daglig. I tillegg er teppet flossete, noe som også er upraktisk, spesielt når man har husdyr. Jeg hadde noen flossede tepper selv der jeg bodde før, og de måtte vi ha ut i snøen og banke, klarte aldri å få støvsuget dem skikkelig. Har man gjester og serverer kaker osv., så er det lett at det havner smuler og matrester i teppet etter hvert, og det er noe herk å få bort.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er et pent teppe, men det spørs hvordan den lyse fargen blir når hunden deres ligger på det daglig. I tillegg er teppet flossete, noe som også er upraktisk, spesielt når man har husdyr. Jeg hadde noen flossede tepper selv der jeg bodde før, og de måtte vi ha ut i snøen og banke, klarte aldri å få støvsuget dem skikkelig. Har man gjester og serverer kaker osv., så er det lett at det havner smuler og matrester i teppet etter hvert, og det er noe herk å få bort.

Ja.

Jeg var vel mer opptatt av å vise farge fremfor praktisk i forhold til dyr, siden det var det TS spurte om. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er veldig fint om det er farger i teppet som går igjen i putene i sofaen. Jeg er ikke så glad i helt beige/grå rom, så for meg er typisk kelim-tepper en favoritt. Kanskje et teppe som tar igjen litt av det andre du har, blått og gammelrosa?

Anonymkode: ef754...276

Skrevet

Du har nøytrale farger. Et hvitt telle eller beige hadde nok vært fint. Siden sofa og gulv er i grått. Du kan jo også velge blått, så det står i stil med gardinene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...