AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #1 Skrevet 6. januar 2023 Det viser seg at min mor er fornærmet for at vi (voksne) barna ikke kjøpte julegave til hennes samboer. Jeg kjøpte jeg noe personlig til henne som ikke var egnet til de begge, og skrev dermed ikke på navnet til hennes samboer på gaven. Hun har vært sammen med denne mannen i 2 år, jeg har kun møtt han to ganger og kjenner han knapt, og har ikke et særlig godt forhold til han heller, da han visstnok drikker mye (noe min mor også har begynt med etter hun ble sammen med han), og dette går utover to av mine (snart myndige) søsken som fortsatt bor hjemme. Er det fryktelig dårlig gjort av meg at jeg ikke kjøpte julegave til han?? Selv har ingen av oss søsken fått gave av dem/min mor enda. Hun sa på julaften at hun skal vippse oss penger etter jul en gang. Anonymkode: e865d...821
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #2 Skrevet 6. januar 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Er det fryktelig dårlig gjort av meg at jeg ikke kjøpte julegave til han?? Anonymkode: e865d...821 Nei. Og ikke gjør det neste jul heller. Anonymkode: 704aa...a89 18 9
Gjest takinova Skrevet 6. januar 2023 #3 Skrevet 6. januar 2023 (endret) Jeg syns godt du kunne gitt ham en julegave, ja. Endret 6. januar 2023 av takinova
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #4 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei. Og ikke gjør det neste jul heller. Anonymkode: 704aa...a89 Eventuelt gi brosjyre eller noe til noe for alkoholikere. Gjerne til dem begge. Anonymkode: 3867f...9bd 14 2
Gjest ti10 Skrevet 6. januar 2023 #5 Skrevet 6. januar 2023 takinova skrev (8 minutter siden): Jeg syns godt du kunne gitt ham en julegave, ja. Ja, kanskje i utgangspunktet, for i et sånt tilfelle kunne man jo ha gitt sokker, en skjorte eller noe. Men TS har tydeligvis ikke fått noe fra moren (eller samboeren til moren) ennå, så jeg synes egentlig ikke TS bør ha dårlig samvittighet eller at moren hennes og samboeren bør være fornærmet. Det er noe med å sitt på det tørre før man retter skyts mot andre.
Jocelynn Skrevet 6. januar 2023 #6 Skrevet 6. januar 2023 Ikke naturlig å gi gave til noen du ikke har en relasjon til. 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #7 Skrevet 6. januar 2023 Jeg hadde gitt han en liten gave, for syns skyld, slik at de ikke skulle ha noe på meg. Virker så demonstrativt og ekskluderende å ikke gi mors samboer gave. Anonymkode: 51107...fa6 8
Fru Uperfekt Skrevet 6. januar 2023 #8 Skrevet 6. januar 2023 Hadde gitt han en konfekt eske eller no 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #9 Skrevet 6. januar 2023 «Åh, beklager, men jeg trodde vi skulle slutte med å gi hverandre julegaver, jeg har jo heller ikke fått noe fra dere de siste årene?» Anonymkode: 6c707...6a0 12 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #10 Skrevet 6. januar 2023 Skjønner ikke hvordan hun kan være fornærmet for at samboeren ikke har fått gave av deg. Dere barna har ikke engang fått gaver av mor enda. Det synes jeg er værre. Anonymkode: 671b5...722 10 2
Snok1 Skrevet 6. januar 2023 #11 Skrevet 6. januar 2023 I min familie er det bare de under 23 som får gaver. De får til gjengjeld skikkelige ting heller enn at alle får ræl.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #12 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde gitt han en liten gave, for syns skyld, slik at de ikke skulle ha noe på meg. Virker så demonstrativt og ekskluderende å ikke gi mors samboer gave. Anonymkode: 51107...fa6 For å være helt ærlig, så slo det ikke meg å kjøpe gave til han. Fordi jeg knapt kjenner han. Hadde jeg kjøpt noe til min mor som kunne gått til de felles, hadde jeg nok skrevet på navnet hans også. Men å kjøpe egen gave til han, føltes ikke naturlig. Ts Anonymkode: e865d...821 5 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #13 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Skjønner ikke hvordan hun kan være fornærmet for at samboeren ikke har fått gave av deg. Dere barna har ikke engang fått gaver av mor enda. Det synes jeg er værre. Anonymkode: 671b5...722 Hennes svar til det, er at hun har sagt hun skal sende penger. Lav inntekt, mye penger på røyk og alkohol = ikke råd til gaver. Selv er jeg student og har heller ikke spesielt god råd til gaver. Ts Anonymkode: e865d...821 7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #14 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde gitt han en liten gave, for syns skyld, slik at de ikke skulle ha noe på meg. Virker så demonstrativt og ekskluderende å ikke gi mors samboer gave. Anonymkode: 51107...fa6 Nå har jo ingen av de gitt gaver til tilbake da. . Anonymkode: 2b1ae...2ee 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #15 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hennes svar til det, er at hun har sagt hun skal sende penger. Lav inntekt, mye penger på røyk og alkohol = ikke råd til gaver. Selv er jeg student og har heller ikke spesielt god råd til gaver. Ts Anonymkode: e865d...821 Nei syntes ikke du skal gi noen av dem gaver så lenge ikke de gir selv. Du kan alternativt gi dem en brosjyre til AA. Anonymkode: 2b1ae...2ee 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #16 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For å være helt ærlig, så slo det ikke meg å kjøpe gave til han. Fordi jeg knapt kjenner han. Hadde jeg kjøpt noe til min mor som kunne gått til de felles, hadde jeg nok skrevet på navnet hans også. Men å kjøpe egen gave til han, føltes ikke naturlig. Ts Anonymkode: e865d...821 Tror jeg hadde brukt dette som en mulighet til å snakke med moren din om hva du ser og føler om forholdet. Alkohol, barn som bor hjemme som ikke er myndige ser og merker det, at du ikke kjenner mannen og at hun tenker mye på seg selv og liten på andre (som igjen går i alkohol og barn) Anonymkode: aeb4e...39e 3
AprilLudgate Skrevet 6. januar 2023 #17 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Eventuelt gi brosjyre eller noe til noe for alkoholikere. Gjerne til dem begge. Anonymkode: 3867f...9bd Godt forslag. Altså, vi kjøpte gave til min mors daværende samboer og nå ektefelle. Men han er en hyggelig fyr som vi anser som likeverdig del av familien. Disse to alkoholiserte sosekoppene her gir jo ikke til noen 😅🤷♀️ Hadde gitt en tydelig og klar tale. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #18 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror jeg hadde brukt dette som en mulighet til å snakke med moren din om hva du ser og føler om forholdet. Alkohol, barn som bor hjemme som ikke er myndige ser og merker det, at du ikke kjenner mannen og at hun tenker mye på seg selv og liten på andre (som igjen går i alkohol og barn) Anonymkode: aeb4e...39e Den samtalen har vi hatt flere ganger. Er vel kanskje derfor hun reagerer også, fordi hun føler vi ekskluderer han fordi vi ikke synes noe om han/forholdet. Men det var faktisk ikke tilfellet. Kjøpte ikke ikke gave for å være slem. Det føltes bare ikke naturlig. Ts Anonymkode: e865d...821 1 2
Okidokisjokioki Skrevet 6. januar 2023 #19 Skrevet 6. januar 2023 Jeg tenker at dersom dere feirte jul sammen ville det vært naturlig å gi en gave. Men tenker at det ikke handler om andres forventning, men en fin ting å gjøre som ikke gir noen tvil/ubehag hos deg. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #20 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei syntes ikke du skal gi noen av dem gaver så lenge ikke de gir selv. Du kan alternativt gi dem en brosjyre til AA. Anonymkode: 2b1ae...2ee Hehe, dette hadde nok hvertfall skapt dårlig stemning. Ts Anonymkode: e865d...821
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå