Gå til innhold

Det er nesten alltid jeg som tar kontakt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare sånn det er? At i forskjellige vennskapsforhold må man regne med at det blir skjevt hvem som initierer kontakt? Med ei venninne er det stort sett hun som tar kontakt med meg, og jeg syns tidvis det blir masete. I et annet vennskapsforhold er det jeg som tar nesten alltid tar kontakt. Tro om hen føler at jeg maser? Hvordan er det for dere andre?

Anonymkode: 8a205...f16

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en venn som var sånn, var alltid jeg som tok kontakt og hun sa ikke engang hei når hun så meg i byen. Men når jeg spør om vi skal henge sammen virker hun glad og sier fort ja. Jeg kutta helt kontakt med henne, for det er bare rart oppførsel, det skal være 50/50 og ikke bare one sided venneskap, det er bare bortkasta tid å bruke tid på sånne mennesker, så hadde det vært meg hadde jeg kutta kontakt med denne personen, ingen er opptatte 24/7 og bør finne tid å bruke på deg dersom personen faktisk hadde ønsket det, jeg er en veldig anti-sosial menneske selv, men prøvde for det uansett, så det har ikke noe å si om personen er sjenert eller ei. Anyways.. lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også en sånn venninne. Alltid jeg som tok kontakt, aldri motsatt. Sluttet med det, og nå er det hun som har begynt å ta kontakt. 

Det er ikke verdt å ha vennskap som er enveis. Det vil alltid renne ut i sanden tror jeg. 

Anonymkode: 0cab3...9fb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det bør være en viss balanse. Enten blir den ene parten lei av å være den eneste som er intr i kontakt, eller så blir den som kontaktes ofte/daglig lei av mas. Jeg har vært den som ble kontaktet daglig, og til slutt gruet jeg meg så pass at til slutt måtte jeg bare gi beskjed. Dessverre ble det ikke respektert, og vi avsluttet all kontakt. Har opplevd motsatt også, og da jeg sluttet å ta kontakt ble det null kontakt. Er 50 år og kan telle antall venner på en hånd. Trist, men sånn er verden blitt😌

Anonymkode: 61ec2...7ed

AnonymBruker
Skrevet

Tror det som oftest handler om ulike behov og/eller at kanskje den ene parten legger mer i vennskapet enn den andre. I hvert fall hvis det er noe som skjer konstant.

Anonymkode: 46eb9...fbd

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ekstremt lite sosialt behov. Elsker når folk tar insj likevel. Jeg har mye mer behov for alenetid enn det mine venninner har, så det er som regel de som savner venninnetid, ikke jeg. Jeg elsker å være med dem, men har bare ikke det samme sosiale batteriet.  

Anonymkode: aeea8...d2a

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare sånn det er, ja. Folk har både ulike behov og ulik tid til sosialisering. 

Anonymkode: eb8cd...594

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...