Gå til innhold

piggdekk på kysten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

tidligere hadde jeg alltid piggdekk på bilen, men så kom jo kampanjen mot piggdekk (som jeg har stor forståelse for, så dette er ikke et innlegg mot den), og jeg har som de fleste andre gått over til piggfrie dekk.

Den første vinteren jeg kjørte piggfritt, var jeg i en ulykke på slapseføre, og etter det har jeg blitt veldig engstelig for vinterføre. Jeg kjører aldri på fjellet om vinteren, og denne engstelsen kan virke litt begrensende, men ikke mye. Jeg bor i Stavanger, og her er det ytterste sjelden ordentlig vinterføre med snø, men vi har hålke, slaps, klunk is, underkjølt regn. Jeg klarer stort sett å la bilen stå på slike dager, men ikke alltid.

Men denne vinteren har det vært mer slikt føre enn tidligere, og hvis det er slik det skal bli i årene fremover, så vurderer jeg å gå tilbake til piggdekk.

Anonymkode: 51670...b03

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bor i Stavanger, har piggdekk på ene bilen. Føles egentlig unødvendig mtp at det ikke er snakk om mange dagene med dårlig føre ila en vinter. Jeg reiser derimot en del til fjells, og da liker jeg å kjøre med piggdekk. 

Anonymkode: 480f2...85d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bor i Stavanger, har piggdekk på ene bilen. Føles egentlig unødvendig mtp at det ikke er snakk om mange dagene med dårlig føre ila en vinter. Jeg reiser derimot en del til fjells, og da liker jeg å kjøre med piggdekk. 

Anonymkode: 480f2...85d

vi har bare en bil, så vi må velge enten eller. Hadde en veldig ubehagelig tur frem og tilbake til Bergen i desember, og det var da det slo meg at jeg burde hatt piggdekk. I årene som kommer vil jeg nok få noen vinterturer til Bergen og Kristiansand.

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri gått bort fra piggdekk og er ekstra glad for det iår. Piggfritt har gjort føret dårligere for alle da de polerer veiene. Så piggdekkavgift burde blitt gjort om til piggfrittavgift.

Anonymkode: 4a570...37b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på kysten/Sørlandet og er enig med deg. Min neste bil blir en 4wd med piggdekk. Jeg tror at vinterværet vi har nå kommer til å bli normalen helt til den globale oppvarmingen går så langt at vi kun har regn. Vintre med stabil snø kan vi bare glemme. 

Anonymkode: 336f2...3c1

AnonymBruker
Skrevet

Piggdekk er glatt på brosten. 

Anonymkode: 36172...bd5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Piggdekk er glatt på brosten. 

Anonymkode: 36172...bd5

fint at brostenen ligger mest i gågatene da 😉

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...