AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #1 Skrevet 6. januar 2023 Hvordan gikk det? Hvordan gikk du fram i prosessen? Sa du noe til han du var i et forhold med at du hadde møtt en annen? Hvor lang tid tok prosessen, fra du innså at du var forelsket i noen andre til det var over? Hvordan tok barna det? Selv har jeg vært gift siden 2009. Vi har barn og hele pakka. Forholdet med mannen er kun preget av logistikk og Familien AS, ingen nærhet eller sex. Jeg har vært stupforelsket i en annen siden høsten 2021, og det går ikke over. Hjelp. Anonymkode: b6cf9...1b0
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #2 Skrevet 6. januar 2023 Ble singel i et års tid for å gjøre det ryddigst mulig for oss alle. Ekte kjærlighet venter Anonymkode: f5ea1...459 1 6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #3 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ble singel i et års tid for å gjøre det ryddigst mulig for oss alle. Ekte kjærlighet venter Anonymkode: f5ea1...459 Ventet han? TS Anonymkode: b6cf9...1b0
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #4 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ventet han? TS Anonymkode: b6cf9...1b0 Ja, jeg sa til ham sirkus dette "jeg har følelser for deg, jeg vil ha en fremtid med deg, men pga barna og samarbeid med eksen osv, må jeg gjøre dette alene" vi var en del sammen og hadde kontakt veldig privat og lå lavt, men jeg leide egen bolig det året og brukte mye tid på å innarbeide en ny dynamikk med eksen og barna, ikke minst bearbeide forholdet og bruddet selv bare jeg. Anonymkode: f5ea1...459 3 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #5 Skrevet 6. januar 2023 Jeg hørte på Siri og de små hjelperne her om dagen, og der snakket de unge om at det var veldig raskt for dem når pappa fikk seg kjæreste etter bare ett år etter brudd. De trengte enda mer tid på å vende seg til at foreldrene ikke skulle være sammen. De trengte også litt forvarsel, altså skjønne litt om hva som skjer før en ny person plutselig flytter inn. Dette er sikkert individuelt, men tenk gjerne litt på barna. Anonymkode: e807f...518 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #6 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Sa du noe til han du var i et forhold med at du hadde møtt en annen? Det er ikke noe vi kvinner gjør. Jeg valgte samme framgangsmåte som mine venninner: traff min nåværende samboer et halv år før jeg flyttet fra eksen. Nektet hele veien for at jeg hadde truffet noen, først et år etter bruddet at jeg flyttet sammen med nykjæresten. Det blir mindre bråk slik, samt at man lager masse usikkerhet for eksen, han følte at jeg hadde truffet noen andre, men kunne aldri få det bekreftet. Haha 😜 Anonymkode: e742b...2d0 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #7 Skrevet 6. januar 2023 Er dere virkelig så desperate etter å ikke være alene at dere allerede har en ny partner klar når dere går fra nåværende partner? Anonymkode: b933e...604 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #8 Skrevet 6. januar 2023 Jeg gikk fra samboer gjennom 13 år etter å ha vært forelsket i en annen i 2,5 år. Jeg sa ingen ting om at jeg hadde møtt en annen. Gikk i fjor sommer og vi ligger fremdeles litt lavt i terrenget. Bare de nærmeste vennene som vet det da han ikke har fortalt det til sine barn enda. Det har gått fint, men det har vært ganske slitsomt og vanskelig. Jeg har ingen barn med exen, men hadde jeg hatt det ville jeg gjort som AB459. Jeg flyttet nærmest inn med han nye med en gang og det var ikke nødvendigvis kjempelurt. Anonymkode: a810d...127 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #9 Skrevet 6. januar 2023 Jeg var gift siden 2009. Gikk fra mannen min for 4 mnd siden etter å ha møtt en ny mann noen mnd tidligere. Har ikke sagt noe til eksen. Vet ikke når jeg gjør det heller, men innen 6 mnd tror jeg. Det er jo helt nytt dette, men ekteskapet var dårlig og den nye mannen var for bra til å gå glipp av. Vi har det superbra alle sammen nå. Eksen min så at bruddet var bra for oss, og jeg og den nye har det fantastisk! 😍 Anonymkode: 1c9db...1f8 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #10 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er dere virkelig så desperate etter å ikke være alene at dere allerede har en ny partner klar når dere går fra nåværende partner? Anonymkode: b933e...604 Dette skjer som regel tilfeldig og ikke som en planlagt ting da. Spesielt folk med barn, tviholder på vanskelige eller døde forhold som de ikke klarer å fikse for barna til det smeller. Har ingenting med å ikke ville være alene å gjøre. Folk i gode forhold kan også få følelser for andre, men da er det ofte lettere å komme over og fokusere på det fine en har. Hvis ikke en har det fint, kan slike følelser være en åpenbaring, og når en da velger å forlate det en har, så er det naturlig å ville være med noen en allerede har følelser for og ikke være alene bare for å være alene. Tror de fleste som velger å gå, også går for å være alene da alle vet at en ikke er garantert at ting fungerer selv om det er følelser. Anonymkode: 2fac1...f57 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #11 Skrevet 6. januar 2023 Takk for mange gode svar, og at dere ikke halshugger meg. Dette er vanskelig, men magefølelsen min sier at jeg må gå fra nåværende og satse på han nye. Han er for god til å la gå. Jeg kommer nok til å gjøre som flere skriver - gjøre et rent brudd, for så å ligge lavt i terrenget med han nye. Ingen skal få vite om han før etter en lang stund. Ts Anonymkode: b6cf9...1b0 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #12 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan gikk det? Hvordan gikk du fram i prosessen? Sa du noe til han du var i et forhold med at du hadde møtt en annen? Hvor lang tid tok prosessen, fra du innså at du var forelsket i noen andre til det var over? Hvordan tok barna det? Selv har jeg vært gift siden 2009. Vi har barn og hele pakka. Forholdet med mannen er kun preget av logistikk og Familien AS, ingen nærhet eller sex. Jeg har vært stupforelsket i en annen siden høsten 2021, og det går ikke over. Hjelp. Anonymkode: b6cf9...1b0 Hos meg ble det "ufrivillig overlapping", ved at jeg dumpet inn i mannen min ved en tilfeldighet to dager etter at jeg kastet ut eksen (vi var fortsatt gift på papiret, og jeg hadde ikke gitt endelig beskjed om at det var over - men det forstod han nok). Etter to ukers kontakt på telefon og video med den nye, informerte jeg eksen om at jeg tar ut separasjon, og så ble jeg og den nye sammen. Nå er vi gift, og veldig lykkelige sammen. Barna har mer enn godtatt ham, og de har god kontakt seg imellom. Jeg avslørte ikke overfor eksen at jeg fant en annen før vi var på mekling, og praten dreide mot det å informere hverandre om nye partnere. Da tok jeg det på sparket og sa at jeg faktisk har funnet noen. Her var det lenge over med eksen før vi faktisk gikk fra hverandre. Vi hadde heller ingen sex i nesten tre år, fordi HAN avviste meg hver gang. Han hadde også vært langvarig utro med en felles bekjent. Anonymkode: 5169d...fb9 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #13 Skrevet 6. januar 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Takk for mange gode svar, og at dere ikke halshugger meg. Dette er vanskelig, men magefølelsen min sier at jeg må gå fra nåværende og satse på han nye. Han er for god til å la gå. Jeg kommer nok til å gjøre som flere skriver - gjøre et rent brudd, for så å ligge lavt i terrenget med han nye. Ingen skal få vite om han før etter en lang stund. Ts Anonymkode: b6cf9...1b0 Mao du har fått sjangs på en mann som er bedre enn samboeren din så du velger å oppgradere. I tillegg velger du å være uærlig om det slik at det skal bli mindre pes for din egen del. Jeg kan bare tenke meg ramaskriket og fordømmelsen her inne om en mann gjorde det samme. Anonymkode: 6a588...157 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #14 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Mao du har fått sjangs på en mann som er bedre enn samboeren din så du velger å oppgradere. I tillegg velger du å være uærlig om det slik at det skal bli mindre pes for din egen del. Jeg kan bare tenke meg ramaskriket og fordømmelsen her inne om en mann gjorde det samme. Anonymkode: 6a588...157 Det er ikke uvanlig at menn gjør det samme. Anonymkode: 59fbf...1f3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #15 Skrevet 6. januar 2023 Hadde kjent han nye i 7 år før det ble noe mellom oss. Forholdet til mannen var dødt, så kan nye gav meg et spark for å komme meg ut. Jeg fortalte aldri mannen eller barna om han nye, og det jeg glad for! Han nye viste seg å være et monster av en psykopat, dette til trodd for at vi hadde kjent hverandre i som sagt 7 år, jobbet tett sammen. Anonymkode: c6ddf...e46 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #16 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mao du har fått sjangs på en mann som er bedre enn samboeren din så du velger å oppgradere. I tillegg velger du å være uærlig om det slik at det skal bli mindre pes for din egen del. Jeg kan bare tenke meg ramaskriket og fordømmelsen her inne om en mann gjorde det samme. Anonymkode: 6a588...157 Selvsagt. Jeg er da ikke dum. Jeg er ikke ond heller, og nettopp derfor velger jeg å ikke fortelle samboeren min om han nye. Ts Anonymkode: b6cf9...1b0
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #17 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mao du har fått sjangs på en mann som er bedre enn samboeren din så du velger å oppgradere. I tillegg velger du å være uærlig om det slik at det skal bli mindre pes for din egen del. Jeg kan bare tenke meg ramaskriket og fordømmelsen her inne om en mann gjorde det samme. Anonymkode: 6a588...157 Menn gjør det samme hele tiden. Jeg kjenner flere som har blitt forlatt av mannen sin under svangerskap, rett etter fødselen, i barnets første leveår og etter 25 år sammen. Fellesnevneren var oppgradering. Konemor var ikke lenger like sexy og spennende, serru. Anonymkode: 5169d...fb9 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #18 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er ikke noe vi kvinner gjør. Jeg valgte samme framgangsmåte som mine venninner: traff min nåværende samboer et halv år før jeg flyttet fra eksen. Nektet hele veien for at jeg hadde truffet noen, først et år etter bruddet at jeg flyttet sammen med nykjæresten. Det blir mindre bråk slik, samt at man lager masse usikkerhet for eksen, han følte at jeg hadde truffet noen andre, men kunne aldri få det bekreftet. Haha 😜 Anonymkode: e742b...2d0 Haha? Du er utro, og skryter av det? Sier mye om deg som menneske, ikke mye moral og medmennesklighet å spore her. Er så glad jeg ikke har møtt noen som deg Anonymkode: 4b723...a43
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #19 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er dere virkelig så desperate etter å ikke være alene at dere allerede har en ny partner klar når dere går fra nåværende partner? Anonymkode: b933e...604 De fleste voksne er faktisk helt ubrukelige alene. Det eneste som betyr noe er å kunne holde fast rundt foten på en eller annen. Anonymkode: 1625a...5e1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #20 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er dere virkelig så desperate etter å ikke være alene at dere allerede har en ny partner klar når dere går fra nåværende partner? Anonymkode: b933e...604 Det er vel bare en katalysator på å komme seg ut av ett forhold som ikke er optimalt. Anonymkode: a8f4b...4e9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå