Million Skrevet 6. januar 2023 #1 Skrevet 6. januar 2023 https://english.almayadeen.net/news/art-culture/barbados-suing-benedict-cumberbatch-and-family-over-slave-tr Nå begynner det faktisk å gå for langt. Hvordan kan noen i det hele tatt TENKE at det er greit å skulle saksøke mennesker som lever et par århundrer etter at noe galt fant sted? De er jo helt skrudd. Barbados vil ha penger. Og her så de en sjanse. 10 4
MarianneE Skrevet 6. januar 2023 #2 Skrevet 6. januar 2023 (endret) Idioti hele greia Endret 6. januar 2023 av MarianneE 5 3
Kågebruker Skrevet 6. januar 2023 #4 Skrevet 6. januar 2023 Kommer aldri til å komme noen vei med dette. 1
Kipling Skrevet 6. januar 2023 #5 Skrevet 6. januar 2023 5 minutter siden, Kågebruker said: Kommer aldri til å komme noen vei med dette. Tror de fint kan komme noen vei hvis de kan spore eierskapet. Det å si at en slektning for 200 år siden skyldte min slektning 10 kr så jeg skal ha det av deg kommer aldri til å funke, men hvis de kan vise til en spesifikk eiendom som har blitt "urettmessig" tatt og den fortsatt er i samme familie så ville jeg ikke vært for sikker på at den ikke kan bli gitt tilbake gjennom en dom. Blir litt samme som stjålet kunst som blir returnert selv om den er kjøpt og solgt flere ganger. Syns selv det blir absurd når det er 200 år, men mange ting i rettsvesenet i ulike land er absurd i dag, så jeg ser ikke på det som noen umulighet.
Million Skrevet 6. januar 2023 Forfatter #6 Skrevet 6. januar 2023 Kågebruker skrev (7 minutter siden): Kommer aldri til å komme noen vei med dette. Det får vi virkelig håpe. 4
A-hunter Skrevet 6. januar 2023 #7 Skrevet 6. januar 2023 Spent på hva eller hvem som får skylden for at livet deres er like miserabelt etter en erstatning som det før... 1
Drizzt Skrevet 6. januar 2023 #8 Skrevet 6. januar 2023 Million skrev (11 timer siden): https://english.almayadeen.net/news/art-culture/barbados-suing-benedict-cumberbatch-and-family-over-slave-tr Nå begynner det faktisk å gå for langt. Hvordan kan noen i det hele tatt TENKE at det er greit å skulle saksøke mennesker som lever et par århundrer etter at noe galt fant sted? De er jo helt skrudd. Barbados vil ha penger. Og her så de en sjanse. 🤣 Latterlig at arvesynden gjelder fortsatt. Ikke i den kristne meningen av ordet, men i overført betydning. 1
RedFox81 Skrevet 6. januar 2023 #9 Skrevet 6. januar 2023 Det er jo helt sikkert foreldelses frister og sånn.. Men har ikke dere selv fundert på sånn, av og til.. Jeg har en bekjent som overtok en gård fra bestefar. Oldefaren hans kjøpte gården fra noen i 1944. Så ja, hvordan kunne noen ha penger i 1944 for å kjøpe en gård? Jo, han var jo nazi og han/henne som solgte, skulle til å rømme landet, ble tvungetå selge. Er det rettferdig? Det er folk som den dagen i dag eier husene på Tåsen og Berg som de arvet av foreldrene, besteforeldre.. Husene som har en snublestein foran, med navnene til en hel jødisk familie som bodde der.. Er det egentlig greit? Hvordan føles det egentlig, nå i 2023, å vite at velstand til din familie kommer kanskje fra døden og tragedie til en annen familie. Men jo, det er jo sikkert foreldelsesfrister så det forblir som det ble.
Peters Skrevet 6. januar 2023 #10 Skrevet 6. januar 2023 Burde ikke halve Europa saksøke etterkommerne etter Djengis Khan? Eller Rommeriket? Så kan de saksøke oss for vikingene sine herjinger. Sånn kan vi holde på i all evighet, gøy det ja. 1
Gjest Agent smith Skrevet 6. januar 2023 #11 Skrevet 6. januar 2023 Oldefaren din skyldte oldefaren min 100 kr. I dagens verdi er det 1 Million. Bla opp ellers saksøker jeg deg
Embla Othea Skrevet 7. januar 2023 #12 Skrevet 7. januar 2023 Agent smith skrev (8 timer siden): Oldefaren din skyldte oldefaren min 100 kr. I dagens verdi er det 1 Million. Bla opp ellers saksøker jeg deg 😮
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå