AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #1 Skrevet 6. januar 2023 Har fanget flere mus denne vinteren. Nå i de siste dagene har jeg lagt merke til at musefellen pleier ikke å stå der jeg plasserer den. Altså at den flytter på seg uten at noe blir fanget. I dag så jeg at musefella hadde den "greia" nede uten at musen ble fanget. Og jeg så muse avføring også. Så det betyr at musen har vært der uten at den har blitt fanget. Lurer på hvor musen blir av når den først har kommet i skapet (under vasken) ? Er det mulig at musen går tilbake der den kom fra?? Anonymkode: 17ae0...d20
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #2 Skrevet 6. januar 2023 Nei, mus kan aldri gå samme vei to ganger. De er veldig overtroiske sånn sett. Tror mer utdanning trengs. Anonymkode: 8d4d0...a23 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #3 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, mus kan aldri gå samme vei to ganger. De er veldig overtroiske sånn sett. Tror mer utdanning trengs. Anonymkode: 8d4d0...a23 Så hvor kan musen ha blitt av da? Kan den gå ut av skapet og vandre rundt i huset? Ser ikke tegn til avføring rundt om kring i huset Ts Anonymkode: 17ae0...d20
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #4 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så hvor kan musen ha blitt av da? Kan den gå ut av skapet og vandre rundt i huset? Ser ikke tegn til avføring rundt om kring i huset Ts Anonymkode: 17ae0...d20 Selvfølgelig kan musa ha gått tilbake der den kom fra. Hvorfor skulle den ikke kunne det? Selvfølgelig kan musa ha gått ut av skapet. Hvorfor skulle den ikke kunne det? Rar tråd 😛 Anonymkode: 8d4d0...a23 2
Leo Skrevet 6. januar 2023 #5 Skrevet 6. januar 2023 Liten skogmus, som over store deler av landet er den mest vanlige musearten som opptrer i hus, foretrekker livet utendørs så den går ofte inn i hus for å spise og ut igjen hvis den har mulighet til det. Men bortsett fra det så kan den selvfølgelig bevege seg overalt i huset hvor den kommer til. Og at musen spiser åtet ut av fella uten å gå i den betyr ikke annet enn at du nå sitter igjen med de smarteste og mest erfarne musene 1
skrue Skrevet 6. januar 2023 #6 Skrevet 6. januar 2023 2 hours ago, Leo said: Liten skogmus, som over store deler av landet er den mest vanlige musearten som opptrer i hus, foretrekker livet utendørs så den går ofte inn i hus for å spise og ut igjen hvis den har mulighet til det. Men bortsett fra det så kan den selvfølgelig bevege seg overalt i huset hvor den kommer til. Og at musen spiser åtet ut av fella uten å gå i den betyr ikke annet enn at du nå sitter igjen med de smarteste og mest erfarne musene Jeg hadde en slik smarting på besøk i høst på loftet. Bruker klappfeller (rapp) og det var iallfall én som klarte å spise det som var der uten å trigge fellen i over en uke. Løsning ble å bruke veldig lite åte slik at det måtte slite for å få det løs samt å spenne opp fellen slik det var et minimum av trykk som skulle til for å utløse den. Da gikk det mindre enn en dag før den ble tatt og siden har fellene stått med åtet urørt.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #7 Skrevet 6. januar 2023 Feller må bindes fast hvertfall. Store mus kan ta med seg fella langt. Anonymkode: d4d33...f8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå