Gå til innhold

Dere som har både katt og hund - hvem er sjefen hos dere? :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten eller hunden? 

Anonymkode: e8975...5a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva du legger i sjef, men katten har et psykisk overtak på hunden og har tatt nøyaktig riktige grep (hverken for få eller for mange) for å alltid holde han litt for redd til å tørre å nærme seg henne. Skulle bare mangle, hun har jo psykisk overtak på oss og.

Anonymkode: b807a...450

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kattene, helt klart. Fikk hunden som valp, og da var kattene allerede voksne. Hunden lærte fort hvem som var sjefen(e), kattene satt seg i respekt ganske fort. I dag går de veldig godt overens og er gode venner.

Anonymkode: 1d155...2d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen, jeg er sjefen. Å det vet de. 

Anonymkode: 45534...3e7

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Katten er sjefen blant våre dyr. Hun var voksen da vi fikk hundene. Skikkelig fornærmet var hun en periode, men satte seg fort i respekt hos de to. Ingen kan påstå at hun direkte liker dem, men hun oppdro dem likevel like varsomt som bestemt. De har fått (og får) stadig en labb over nesa om de ikke oppfører seg, men aldri med klørene ute. Hun prater også på helt unik måte med dem. Høres nesten ut som hun sier neineinei når de prøver seg på hennes mat for eksempel. 

Hun har det moro med å jakte på dem og skremme dem litt iallefall, og hundene er tilsvarende glade i henne som hun er overlegen mot dem. De møter henne stadig med begeistring, og hun møter dem like overlegent hver gang. Det er kun når alle tre ligger i trappa og betrakter verden de ser ut som venner. Da kan katten glemme seg litt og plutselig sitte/ligge side om side med de to andre. 

Anonymkode: c4fe8...e8d

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet

Vet ikke om jeg vil kalle det sjef, men det er hunden som vinner evt konflikter. (Det er også han som starter dem fordi han har ressursforsvar).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den ene katten bryr seg ikke om hundene, den andre lar seg skremme. Så kan vel ikke kalle det sjef men et litt uavklart forhold kanskje. 

Anonymkode: 5d6b9...646

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det nok ene hunden. Har små hunder som er mindre enn katta. De var voksne når katta kom og ikke særlig begeistret for et nytt familiemedlem. 

Katta liker hundene og vil gjerne leke med dem. Jakte på dem, hopper frem og skremmer dem osv. Ikke populært 😅 ene hunden bryr seg ikke, mens den andre blir irritert og "kjefter og snapper" litt så katten hopper unna. 

Anonymkode: 041c3...8fc

Skrevet

Jeg 😎

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Katten eller hunden? 

Anonymkode: e8975...5a1

Hadde hund og katt for noen år siden. Hunden var her i flere år før katta kom. Det tok ikke lange tiden før katta regjerte både ute og inne. Katta regjerte i hele området rundt oss også. Hadde flere naboer som fortalte de hadde sett katta mi ta andre katter som hadde bodd her i flere år.

AnonymBruker
Skrevet

Katten forstår ikke spørsmålet :ler: Har en 4 kg katt og en 50kg hund. Katten er desidert sjefen. Den har et psykisk overtak, og hunden tilber katten. Han elsker den. Han kunne spist katten på et øyeblikk, men det viser at størrelse er ikke av betydning i hierarkiet. 

Anonymkode: f2d39...21a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har katt og foreldrene mine har hund. Er ikke tvil om at katten vår er sjefen når de møtes :fnise:

Han er ikke slem mot hunden, men det er han som bestemmer. 

Anonymkode: 89ad7...9fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er mer sånn

1.Meg

2. Hundene

3. Katten

Katten er så myk, forsiktig og pysete av seg😅

Anonymkode: 014b4...a02

AnonymBruker
Skrevet

Her er det gamlepusen på 15 år som regjerer over husholdet, både folkene, 2 yngre katter og hunden på 8 mnd... Når gamlepus bestemmer seg for at hun vil ha hunden sitt våtfor, ja da viker bikkja lydig unna og venter tålmodig på at gamlemor får spise seg ferdig. 

Jada, er klar over at katter ikke skal spise hundemat, men av og til får gamlepus for seg at hun vil ha den, så da får hun det.... Jeg sier jo at hun er sjefen. 🙈

Anonymkode: 2762f...4ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Katten uten tvil, hunden har stor respekt for katten.

Anonymkode: 085b8...d7d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Katten :)

Anonymkode: 74b41...0f1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hund på 80 kg, tre katter mellom 2-7 kg. Jenta vår på 2 kg er sjef. Ingen ypper med henne. Vil hun ha hundesenga, legger hunden seg en annen plass. Spiser han ene katten, og hun kommer og vil ha mat, går han sin vei slik at hun får spise i fred. 

Anonymkode: a07c8...852

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.1.2023 den 2.32):

Ingen, jeg er sjefen. Å det vet de. 

Anonymkode: 45534...3e7

Tror du alle de andre som svarer her, lar seg dominere av en hund eller katt? Sånn helt seriøst?

Skrevet

Ute, så var det hunden. Inne var det eldste katten uten tvil.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Katt uten tvil.

De er gode venner og når jeg lufter hund så følger gjerne katten med. De lekeslåss inne. Allikevel er det alltid på kattens premisser. Om han ikke gidder så kommer han seg på steder som hunden ikke gjør. 

Endret av Stinali
Skriveleif
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...