AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #1 Skrevet 6. januar 2023 Hei. Jeg skal drive inn litt penger til en gave til en ansatt i barnehagen til barna mine, som slutter etter mange år. Hvor mye er det vanlig å be om fra hvert barn? Anonymkode: 740cb...32f
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #2 Skrevet 6. januar 2023 Rettelse: mener selvfølgelig hver familie* Anonymkode: 740cb...32f
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #3 Skrevet 6. januar 2023 Jeg tenker det viktigste her er å passe på at ingen føler seg tvunget eller presset til å bidra med penger de kanskje ikke har. For noen er en hundrelapp ingenting, for andre er det alt for mye. Jeg tror jeg ville bedt de som har mulighet om et bidrag, og skrevet "det dere har mulighet til å bidra med mellom 0 og 200 kr" f.eks. Da setter du en makssum, som er enkel å forholde seg til, og samtidig kan gjøre opp for de som ikke kan bidra med noe. Så er det spesifisert av 0 kr også er akseptabelt. Hva tenker du om en sånn løsning? Anonymkode: 9cc1d...f00 8 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #4 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker det viktigste her er å passe på at ingen føler seg tvunget eller presset til å bidra med penger de kanskje ikke har. For noen er en hundrelapp ingenting, for andre er det alt for mye. Jeg tror jeg ville bedt de som har mulighet om et bidrag, og skrevet "det dere har mulighet til å bidra med mellom 0 og 200 kr" f.eks. Da setter du en makssum, som er enkel å forholde seg til, og samtidig kan gjøre opp for de som ikke kan bidra med noe. Så er det spesifisert av 0 kr også er akseptabelt. Hva tenker du om en sånn løsning? Anonymkode: 9cc1d...f00 Ja, jo.. men da kan det være svært ubehagelig for noen å vippse 50,- hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg har ikke lyst eller tid til å gå igjennom hvilke foreldre som har gitt eller ikke, så jeg tenker at det er bedre å bare sette en pris. Så kan de som ikke har noe å bidra med bare late som de glemte eller ikke fikk det med seg i stedet. Anonymkode: 740cb...32f 2
Sofie Maria Skrevet 6. januar 2023 #5 Skrevet 6. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, jo.. men da kan det være svært ubehagelig for noen å vippse 50,- hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg har ikke lyst eller tid til å gå igjennom hvilke foreldre som har gitt eller ikke, så jeg tenker at det er bedre å bare sette en pris. Så kan de som ikke har noe å bidra med bare late som de glemte eller ikke fikk det med seg i stedet. Anonymkode: 740cb...32f ehhh.. nei.. Gjør forslag 1. eller dropp hele greia tenker jeg. Endret 6. januar 2023 av Sofie Maria 11 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #6 Skrevet 6. januar 2023 Hvorfor skal foreldrene betale din ansatte? Det er så rart at man driver med sånne ting i barnehager. Skal man spørre kunder om bidrag til Lise som slutter på klesbutikken? Be alle innbyggere i kommunen bidra med ei krone til kommunalrevisor Gudrun som pensjonerer seg? Greit å få en telefon fra elektriker Torvalds sjef, du vet han som installerte varmekablene i gulvet ditt? Det er jo absurd. Anonymkode: 1df07...5ff 23 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #7 Skrevet 6. januar 2023 Ser nå at du ikke er sjefen. Samme det. Det er jo enda mer absurd at en betalende kunde skal drive å kontakte andre betalende kunder for å samle inn penger til bedriften! Anonymkode: 1df07...5ff 7 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #8 Skrevet 6. januar 2023 En femtilapp hver har vel de fleste råd til, og du får kjøpt en ok gave hvis det er en del som bidrar. Det bør vel kanskje være opp til den enkelte familie om de vil gi. Jeg har forresten aldri vært borte i sånn organisert felles gave i barnehagen, hos oss var det bare opp til hver enkelt familie om de ønsker å gi en liten oppmerksomhet. Anonymkode: c23ed...05d 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #9 Skrevet 6. januar 2023 Slutt med gavehysteriet til folk som bare gjør en jobb. Anonymkode: 12813...46e 14 3
avent Skrevet 6. januar 2023 #10 Skrevet 6. januar 2023 Bare skrivat at Liv slutter og at du syns at det hadde vært hyggelig om dere som foreldre samlet sammen nok til en liten gave fra barna og at de som ønsker kan vipse type 30 kr til dett nr. Da tenker jeg noe så enkelt som en blomsterbukett og evt en konfekt eske. Skjønner ikke hvorfor en skal kjøpe noe svindyrt egentlig. En pen bukett bør da være innafor. Om dere er mange barn å alle vipser mellom 100-200 kr kan det fort bli en veldig dyr gave på flere tusen. Syns det egentlig er unødveig og at dere med det utløser et veldig unødvenig gavepress. 19 2
Gjest Odyssinous Skrevet 6. januar 2023 #11 Skrevet 6. januar 2023 (endret) . Endret 4. januar 2024 av Odyssinous
MorTil2 Skrevet 6. januar 2023 #12 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei. Jeg skal drive inn litt penger til en gave til en ansatt i barnehagen til barna mine, som slutter etter mange år. Hvor mye er det vanlig å be om fra hvert barn? Anonymkode: 740cb...32f Du er ikke et inkassobyrå. Hvis du absolutt skal gjennomføre dette, så er oppgaven din å spørre om noen ønsker å bidra til en liten oppmerksomhet. Jeg er for øvrig enig med flere her som mener at dette med gaver til alle og enhver er tull. Hvis det er slik at du har hatt et spesielt godt forhold til denne ansatte, evnt at denne ansatte har gjort noe ekstra fint for ditt barn, så la barnet lage en fin tegning til den ansatte som avskjedsgave. Er ikke sikkert de som har hatt barn i barnehagen i f eks en måned føler like sterkt behov for å gi noe som helst som det du gjør. 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #13 Skrevet 6. januar 2023 Aldri hørt om. Det er kolleger og arbeidsgiver som gjør det, ikke foreldre. Dvs hvis foreldre gjør det, så er det på eget initiativ, og ikke noe andre ansatte/leder har noe med. Anonymkode: df472...175 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #14 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Aldri hørt om. Det er kolleger og arbeidsgiver som gjør det, ikke foreldre. Dvs hvis foreldre gjør det, så er det på eget initiativ, og ikke noe andre ansatte/leder har noe med. Anonymkode: df472...175 Og det er jo nettopp på eget insj at TS skal samle inn penger. Ingen tvinger TS. 🤣 Det holder med 20-50,- TS. Og skriv at det er frivillig å gi. Har jobbet i barnehage mange år og det er slettes ikke uvanlig at foreldre spleiser på en liten gave. Egentlig holder det med et takkekort som barna har tegnet på og en eske med melkehjerter. Så skriver man noe ekstra hvis den ansatte er en barna og foreldre er veldig fornøyde med. Anonymkode: 025af...bd4 6 2
Eva-Lena Skrevet 6. januar 2023 #15 Skrevet 6. januar 2023 Dette gavehysteriet er noe forbanna tull. Min arbeidsplass er stor og rett som det er blir noen 30, 40, 60, skal gifte seg, fått baby, gå av med pensjon. Så kommer en ildsjel og samler inne penger til Gunnar for han skal gifte seg, vi tenker 50 per pers. Jeg: Hvem er Gunnar? Jeg kjenner ikke Gunnar, ikke kjenner jeg Siri som blir mamma snart heller. Det er kolleger og arbeidsgiver som står for avskjedsgave til en ansatt. Barnet ditt kan lage en tegning eller noe annet til den ansatte istede. 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #16 Skrevet 6. januar 2023 Man skal da ikke drive og mase om penger fra barnehageforeldrene!? Har jeg aldri opplevd. De ansatte kommer og går, folk slutter i et kjør, skal man drive og kreve penger fra foreldrene hver gang det skjer da? Det er jo helt uhørt. Skal noen slutte i barnehagen, er det kolleger og arbeidsgiver som seg i mellom samler inn noen kroner til en kollega, om de nå vil det. Ikke fra de som betaler for plass til barnet sitt i barnehagen. Anonymkode: 7096c...00b 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #17 Skrevet 6. januar 2023 Trodde det var vanlig at foreldrekontakten hadde en gavekasse og ordnet til gave til de ansatte til jul, sommer , de som slutter o.l Jeg hadde reagert om en ansatt i en barnehage hadde samlet inn penger, men du er kanskje en foreldre? Anonymkode: 3736a...6d1 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #18 Skrevet 6. januar 2023 Ingenting! Skal en ansatt ha gave gordi vedkommende slutter er det bedriften eller kolleger som skal stå for det. Foreldrene skal da ikke kjøpe gave. Anonymkode: a5340...691 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #19 Skrevet 6. januar 2023 Helt enig at dette gavehysteriet må ta slutt. Og i dette tilfellet så har vedkommende bare gjort jobben sin og fått betalt for det. Flott at dere vil gjøre litt stas på vedkommende, men holder det ikke med et kort med noen fine ord? På min arbeidsplass så sendes slike meldinger ut i en felles chat med maks 30 kr fra hver. Så blir det opptil en selv om man ønsker å bidra til gave. Jeg gjør det kun når jeg jobber tett med vedkommende eller faktisk har noe med den å gjøre. Vi er ca 100 ansatte, så det blir kun for noen utvalgte for min del. Anonymkode: db472...697 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #20 Skrevet 6. januar 2023 Jeg hadde blitt med om det var en som barnet mitt har vært veldig mye sammen med, og jeg synes det passer med 25 kr. Og vær veldig tydelig på at "de som ønsker kan vippse... innen..." Da er det helt greit å ikke ønske å være med. Anonymkode: 9aab4...14a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå