AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #1 Del Skrevet 5. januar 2023 Ser det er så mange som sier de ønsker seg jente, spesielt med nr 1, er det fordi jenter generelt sett er roligere og enklere? Eller hva er egentlig greia? Anonymkode: 3bd7e...34d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turtellure12 Skrevet 5. januar 2023 #2 Del Skrevet 5. januar 2023 (endret) Jeg syns tvert imot. Dattera mi har vært (og er fortsatt) et skikkelig stabeist. Sov dårligere som baby og oppfattet henne som mer nysgjerrig. Som har tjent henne godt da, lærer nye ting veldig fort 😊 Men sov veldig lett og våknet ofte om natten. Begge guttene sov som stein, og var mer glad i å kjøre bil. De spiste bedre og var generelt sett enklere i humør. Gutter er noe mer i farta og voldsomme i lek, men det er bare gøy. Er selv veldig barnslig, så skyting og bygge Lego er helt greit for meg. Nå er datter 4 år og er veldig ålreit. Mye mer lik eldste bror i både humør og lynne. Men hun har vært en utfordring som baby. Yngste sønn (1 år) er akkurat som eldste. Veldig enkel baby. Det er selvfølgelig store variasjoner på barn, og kjønn har kanskje ikke så mye å si men heller personlighet. Endret 5. januar 2023 av Turtellure12 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #3 Del Skrevet 5. januar 2023 Jeg har lurt på det samme. For meg som har vært ufrivillig barnløs i fem år, får jeg lyst til å klappe til folk som maser om kjønn. Får jeg barn er jeg oppriktig lykkelig så lenge det er friskt. Tror folk bare er bortskjemt og har litt for få problemer i livene sine 😊 Anonymkode: 79608...c95 7 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #4 Del Skrevet 5. januar 2023 Nei. Av erfaring er gutt mye lettere enn jente. I alle alderstrinn. Anonymkode: 9ce5f...08b 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #5 Del Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Av erfaring er gutt mye lettere enn jente. I alle alderstrinn. Anonymkode: 9ce5f...08b Enig. Anonymkode: 75cff...157 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #6 Del Skrevet 5. januar 2023 Det kommer jo helt an på personligheten til barnet. Handler ikke om kjønn. Anonymkode: ceec3...375 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #7 Del Skrevet 5. januar 2023 Er det ikke ofte slik at man ønsker seg det kjønnet man er selv fordi det er der man har mest erfaring? Min opplevelse er i alle fall dette, selv om alle har blitt fornøyde uansett kjønn. Anonymkode: 78291...10e 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 5. januar 2023 #8 Del Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ser det er så mange som sier de ønsker seg jente, spesielt med nr 1, er det fordi jenter generelt sett er roligere og enklere? Eller hva er egentlig greia? Anonymkode: 3bd7e...34d Tror mange kvinner ønsker seg jenter fordi de er fastlåst i en fantasi om et barn lik seg selv. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 5. januar 2023 #9 Del Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det ikke ofte slik at man ønsker seg det kjønnet man er selv fordi det er der man har mest erfaring? Min opplevelse er i alle fall dette, selv om alle har blitt fornøyde uansett kjønn. Anonymkode: 78291...10e Jo. Mødrene ønsker seg for det meste jenter, fedrene ønsker seg en gutt de kan fiske med, mekke bil og dra på fotballkamp med. Likevel er det mødrene som får slakt over å ønske seg et kjønn 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #10 Del Skrevet 5. januar 2023 Mrs Robinson skrev (Akkurat nå): Jo. Mødrene ønsker seg for det meste jenter, fedrene ønsker seg en gutt de kan fiske med, mekke bil og dra på fotballkamp med. Likevel er det mødrene som får slakt over å ønske seg et kjønn Synes det er litt rart at folk skal mene så mye om det. Alle jeg kjenner som hadde et ønske og fikk motsatte kjønn ble fornøyd de, men når man venter første barn kan jeg skjønne at er det lettest å identifisere seg med samme kjønn. Er man på barn 2+ har man allerede noe erfaring til å være mer nøytral kanskje. Anonymkode: 78291...10e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #11 Del Skrevet 6. januar 2023 Tror det er flest kvinner som ønsker seg jenter. Noen ganger har jeg hørt fordi det er såå mange søte jenteklær. Anonymkode: 603a3...e41 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #12 Del Skrevet 6. januar 2023 Vår jente har vært lettere enn gutten, både mht søvn, spising og oppførsel. Men jeg hater trekantdrama så ofte foregår med jentene, der er guttene mye greiere. Og nå når hun er i puberteten er jenta også ganske så krevende, så kunne noen ganger byttet hun ut med en gutt😅 Men jeg er veldig glad jeg har en av begge skjønn, og hadde nok vært like glad om jeg bare hadde jenter eller kun gutter❤️ Anonymkode: 849c0...79d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #13 Del Skrevet 6. januar 2023 Jeg har ønsket meg jenter fordi jeg foretrekker roligere barn og barn jeg på sikt sannsynligvis vil ha flere felles interesser med. Jeg vet selvfølgelig at det finnes rolige gutter og skrålete jenter, men de mest bråkete barna er i 9 av 10 tilfeller gutter. Liker generelt oftere jentebarn fremfor guttebarn. Og nei, det er ikke pga klær og stæsj og ønsket om å få en levende dukke jeg har ønsket meg jenter. Har fått tre døtre, alle nå tenåringer, og føler meg superheldig. Jeg tror jeg er en bedre mamma for jenter. Anonymkode: 2e7e3...969 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #14 Del Skrevet 6. januar 2023 Mange ønsker seg en jente som de kan kle i rosa søte klær osv. En «mini me» Jeg har en av hver. Jenta er mye lettere, selvom hun er en aktiv jente som kun har guttevenner. Altså ikke en rolig jente som liker å sitte rolig i en pen kjole å leke med dukker. (for å sette det på spissen) Etter 10 år som Ped. Leder i barnehage, så har jeg jo sett en del barn. Er det et problem, så er det «alltid» en gutt. Det er nesten uten unntak. Mange er fysiske. Slår, skriker, kaster ting.. mye greier. Anonymkode: c7156...ad1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #15 Del Skrevet 6. januar 2023 Jeg tror det er fordi hun da blir som en "levende dukke", som mange kvinner har ønsket seg siden de lekte med dukkene sine som barn... En de kan fikse håret til og kle i alle de søte kjolene, rosa, sløyfer og bladi bladi blah... Anonymkode: 6e58c...035 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #16 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ønsket meg jenter fordi jeg foretrekker roligere barn og barn jeg på sikt sannsynligvis vil ha flere felles interesser med. Jeg vet selvfølgelig at det finnes rolige gutter og skrålete jenter, men de mest bråkete barna er i 9 av 10 tilfeller gutter. Liker generelt oftere jentebarn fremfor guttebarn. Og nei, det er ikke pga klær og stæsj og ønsket om å få en levende dukke jeg har ønsket meg jenter. Har fått tre døtre, alle nå tenåringer, og føler meg superheldig. Jeg tror jeg er en bedre mamma for jenter. Anonymkode: 2e7e3...969 Det tror jeg også... Anonymkode: 6e58c...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #17 Del Skrevet 6. januar 2023 Min personlige erfaring: gutt 100 ganger enklere enn jente!!!!!!!!!!!!!! Fy flate, har hatt mange skikkelige vanskelige år med datter!! Enda ikke opplevd noe trøbbel av betydning med sønnen. Når det er sagt,: dette handler ikke om kjønn!!! Dette handler om personlighet, egenskaper osv. Kjønn er underordnet! Anonymkode: 68e17...059 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #18 Del Skrevet 6. januar 2023 Mine venninner sier de ønsker jente fordi jenter holder kontakt med mor og de blir også da mormor og får et tettere forhold til barnebarn. Selv har jeg tre veldig greie, kjekke gutter og ønsker meg ikke jente. Anonymkode: 0786a...d28 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #19 Del Skrevet 6. januar 2023 Jeg ønsket meg verken det ene eller andre men fikk en jente nå med første. Alle var i ekstase over at det var en jente. Skjønner ikke helt greia. Men nå er det sånn at om jeg får en til så håper jeg det blir gutt, mest fordi jeg ønsker en av hver. Men vet jo at man ikke kan bestille kjønn så blir fornøyd om det er en jente også😅 Anonymkode: 55ae4...690 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #20 Del Skrevet 6. januar 2023 Jenta mi på 2,5 er spinnvill! Klatrer på alt som er, uredd, tar sjanser, veldig aktiv og veeldig temperamentsfull og sta! Nevøen min på samme alder er en helt annen type. Rolig, liker å pusle med småting/tegne, se tv, er mer skeptisk og redd. Så kjønn tror jeg har lite å si for roligheten altså😂 Anonymkode: 04698...f3d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå