Gå til innhold

Betyr dette at jeg får et urolig og krevende barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er min første, så jeg vet ikke helt hvor mye babyer tar med seg, hva som er faser og hva som er personligheten.

Men baby 10 mnd har alltid krevd noe hele tiden, generelt misfornøyd og det er armer og bein hele tiden. Får ikke skiftet bleie eller kledd på, får ikke matet, sitter ikke i spisestoler, vil bare bli bært, krever ny stimuli hele tiden, leker er kun interesante et par minutter, leker ikke noe for seg selv, eier ikke tolmodighet, går fra 0-100, drar i håret, sitter ikke i ro, sover ikke i egen seng, er veldig høylytt, klorer, ingår ikke kompromisser, sover kun 30 min om gangen dagtid. 

Er helt utslitt og er redd dette er personligheten til baby og den fortsetter å være veldig krevende som større også . Hilsen bekymret førstegangs mamma. 

Anonymkode: e0957...783

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være noe med søvnen som kan plage henne?

Vår var veldig urolig og kavet mye som baby. Kunne også være vanskelig å legge, ville ikke ligge eller sitte i vogn.

Vi hadde henne til kiropraktor da hun ble 7 mnd, da synes vi at hun burde funnet roen bedre. Hun sov i sin seng den natten etter første tur til kiropraktor. 

Hun var veldig stiv og stram i nakken, og spente seg mye. Kiropraktor lurte på om det kunne være litt reflux problemer, eller det kunne være nakkeplager fra fødselen.

Vi vet ikke hva som plaget henne, men fikk en bedring etterpå som gikk i gradvise steg.

Kan din baby være overtrøtt, fordi hun ikke finner den dype nok søvnen? 

Anonymkode: c3a1f...d6c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan det være noe med søvnen som kan plage henne?

Vår var veldig urolig og kavet mye som baby. Kunne også være vanskelig å legge, ville ikke ligge eller sitte i vogn.

Vi hadde henne til kiropraktor da hun ble 7 mnd, da synes vi at hun burde funnet roen bedre. Hun sov i sin seng den natten etter første tur til kiropraktor. 

Hun var veldig stiv og stram i nakken, og spente seg mye. Kiropraktor lurte på om det kunne være litt reflux problemer, eller det kunne være nakkeplager fra fødselen.

Vi vet ikke hva som plaget henne, men fikk en bedring etterpå som gikk i gradvise steg.

Kan din baby være overtrøtt, fordi hun ikke finner den dype nok søvnen? 

Anonymkode: c3a1f...d6c

Det har vært noen ganger bay har sovet lenger, er akkurat lik. Og sover 12 timer natt med oppvåkning for å die. 

AnonymBruker
Skrevet

M

Skrevet

Er ikke dette helt normalt da?? 🙄

AnonymBruker
Skrevet
Forundret.. skrev (30 minutter siden):

Mener jeg skrev dette er mitt første barn🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Forundret.. skrev (36 minutter siden):

Så du kunne heller ikke legge fra deg babyen noe sted noen gang de 6 første månedene? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dette høres normalt ut. Barnet ditt er i en alder hvor de er svært nysgjerrige på omgivelsene og har lyst til såååå mye, men har verken den fysiske eller mentale modenheten til å klare alt de vil samt at de er så små at det ikke er alt de får lov til heller. Dette er enormt frustrerende og jeg tror mange foreldre kan skrive under på at tiden før/etter ett års alder kan være spesielt krevende fordi de vil mer enn de kan/får. Jeg ville i alle fall ikke bekymret meg for at det blir like slitsomt hele livet. Barnet blir eldre og mer modent, det går an å snakke fornuft med barnet og barnet forstår mer. Det vil bli bedre, jeg lover! 

Anonymkode: 79775...3f5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Forventer du at et barn på 10 mnd skal inngå kompromisser?? 

Anonymkode: d1b60...97b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Så du kunne heller ikke legge fra deg babyen noe sted noen gang de 6 første månedene? 

Nei. Hun var som et klistremerke. Hvis hun sov på dagtid så måtte hun enten sove oppå meg eller tett inntil meg. Jeg fikk aldri pause. Jeg fikk såvidt gått på do når jeg var alene hjemme med henne. Hvis jeg skulle dusje så måtte jeg sette henne i vippestolen slik at hun så på meg mens jeg dusjer kjapt.

Jeg forsøkte aktivisering på gulvet, forskjellige leker, dyreleker og dyrelyder, bøker med lyder, med forskjellig "pels" , klaffer osv. Altså i den alderen så må jo du gjøre nesten alt mens barnet ser på. Gå turer, se på ender osv osv. Åpen barnehage en gang og to i uka, babysang osv er jo go stimuli som du kan prøve. Få henne til å rette blikket litt bort fra deg men over på andre ting.

Før du vet ordet av det så må du jobbe for å holde henne nær deg.

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Mener jeg skrev dette er mitt første barn🙄

Ja, men begge mine var slik så jeg trodde det var normalt. Spørsmålet mitt var mer rettet til andre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er min første, så jeg vet ikke helt hvor mye babyer tar med seg, hva som er faser og hva som er personligheten.

Men baby 10 mnd har alltid krevd noe hele tiden, generelt misfornøyd og det er armer og bein hele tiden. Får ikke skiftet bleie eller kledd på, får ikke matet, sitter ikke i spisestoler, vil bare bli bært, krever ny stimuli hele tiden, leker er kun interesante et par minutter, leker ikke noe for seg selv, eier ikke tolmodighet, går fra 0-100, drar i håret, sitter ikke i ro, sover ikke i egen seng, er veldig høylytt, klorer, ingår ikke kompromisser, sover kun 30 min om gangen dagtid. 

Er helt utslitt og er redd dette er personligheten til baby og den fortsetter å være veldig krevende som større også . Hilsen bekymret førstegangs mamma. 

Umulig å si! Vår var sånn som baby-  her var det helt mayhem frem til han var tre år, av forskjellige perioder. Så aktiv at både vi og barnehage var bekymra i flere perioder :( 

Men: Nå er han straks fem, og en perle av en harmonisk unge :D Fortsatt full fart, men ikke slik som han var før. Det meste ordner seg med tiden!

Anonymkode: e1669...0a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forventer du at et barn på 10 mnd skal inngå kompromisser?? 

Anonymkode: d1b60...97b

Det kan de, de vil ha noe de ikke kan få, du tilbyr noe annet som de godtar.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det kan de, de vil ha noe de ikke kan få, du tilbyr noe annet som de godtar.

Og hvorfor fungerer det ikke for deg da?

Anonymkode: 18425...882

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og hvorfor fungerer det ikke for deg da?

Anonymkode: 18425...882

Barnet godtar ikke et alternativ som jeg skrev. 

Skrevet

Ungen min som nå er 6 var helt krise som baby. Aldri fornøyd, grining, sov ikke, kolikk osv. Helt grusom periode. Nå er det bare koselig 🥰

AnonymBruker
Skrevet

Min var sånn som baby, er fortsatt sånn som 4-åring. Men det betyr jo ikke at ditt barn utvikler seg på samme måte. 

Anonymkode: 71d98...2f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...