Gå til innhold

(bilde) Blemmer under nesa på forkjølet 9-åring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min på 9 år har vært kraftig forkjølet i 5 dager nå. Hun både hoster, nyser og snørrer masse. Hun snyter seg omtrent nesten hele tiden. Jeg har kjøpt flere pakker med papirlommetørkler til henne på apoteket, men de blir brukt opp nesten med en gang fordi hun snyter seg så ofte. Det har gått 5 dager nå, og jenta mi er fortsatt like mye forkjølet. Hun er fortsatt veldig snørrete og snyter seg omtrent hvert minutt. Jeg hører også når hun snyter seg at hun blåser ut veldig mye snørr, for blåselydene høres veldig våte ut. I dag oppdaget jeg noen små blemmer under nesa hennes, rundt det ene nesehullet. Hun forteller meg at det klør. Spesielt kjenner hun kløen når papiret berører nesa hennes når hun snyter seg. Hva kan disse blemmene komme av? Kan det ha noe med den kraftige forkjølelsen hennes å gjøre? Kan det rett og slett være fordi hun har snytet seg så ofte? Jeg tok et bilde av disse små blemmene under nesa hennes tidligere i dag. Kanskje noen her vet hva dette er for noe?

20230105_171852 Cropped.jpg

Anonymkode: 7b364...6c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er antagelig sår pga papiret og skytingen generelt.. Det er mye bedre å bruke stoff. Riv opp en gammel, myk T-skjorte og la henne snyte seg i -ihvertfall hjemme. Og gi nesespray så huden og jenta får hvile.

• Liker 4
Skrevet

Kan være herpes. Ikke godt å si!

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som lett eksem. Huden blir jo veldig tørr rundt nesa. Prøv å smør med mild fuktighetskrem, ( ikke inni nesen).

Anonymkode: f0f4d...d10

AnonymBruker
Skrevet

Mest sansynlig bare sår og irritert hud pga forkjørelse og snyting. Men ha perioral dermatitt i bakhodet dersom det sprer seg utover.

Anonymkode: 537a3...924

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som herpes

Anonymkode: 04c51...9be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...