AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #1 Skrevet 5. januar 2023 Jeg sluttet på prevensjon for 1 år siden da vi ønsker oss barn. Det tok tre mnd før jeg fikk igjen mensen og vi har prøvd aktivt siden de siste tre månedene. Jeg begynte å kartlegge syklus for å ha oversikt da jeg synes jeg hadde veldig lange menstruasjoner. Saken er at jeg blør i 9 dager, fått positiv eggløsningstest dag 18 i syklus, eggløsning dag 19 (temper) også får jeg mensen på dag 25. Dvs lutealfasen min er bare 6 dager og jeg føler jeg har mensen hele tiden. Fastlegen mener det ikke er noe galt siden jeg har normal lengde på syklus. Virker ikke som om han forstår at lutealfasen er veldig kort? Noen erfaringer med dette? Ba om henvisning til gyn, men fastlegen mente vi måtte prøve et år først, så han vil ikke henvise før om minst et halvt år…. Anonymkode: f205c...940
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #2 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg sluttet på prevensjon for 1 år siden da vi ønsker oss barn. Det tok tre mnd før jeg fikk igjen mensen og vi har prøvd aktivt siden de siste tre månedene. Jeg begynte å kartlegge syklus for å ha oversikt da jeg synes jeg hadde veldig lange menstruasjoner. Saken er at jeg blør i 9 dager, fått positiv eggløsningstest dag 18 i syklus, eggløsning dag 19 (temper) også får jeg mensen på dag 25. Dvs lutealfasen min er bare 6 dager og jeg føler jeg har mensen hele tiden. Fastlegen mener det ikke er noe galt siden jeg har normal lengde på syklus. Virker ikke som om han forstår at lutealfasen er veldig kort? Noen erfaringer med dette? Ba om henvisning til gyn, men fastlegen mente vi måtte prøve et år først, så han vil ikke henvise før om minst et halvt år…. Anonymkode: f205c...940 Ville dratt til privat gyn for fertilitetssjekk! Anonymkode: ef5cb...22e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå