AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #1 Del Skrevet 5. januar 2023 Klikker for meg snart 🤡😂 Jeg har prøvd så mange ganger nå å krølle håret med rettetang, har sett masse filmer på youtube, følger en stylist - Brad Mondo - på instagram som la ut et lite slutt av han som krøller en hårlokke. Tar en hårlokk i rettetangen, tvinner tangen en halv gang bak, og drar den lett og fint ned - voila! Kjempefin krøll. Så jeg prøvde det nå nettopp, og altså hva faen. Jeg får en hårlokke som stikker ut i alle retninger, andre hårlokker får sånn voldsom korktrekker krøller som tar halve lengden av håret mitt. Etter jeg har dratt rettetangen gjennom så spretter håret rett opp i en merkelig snurrekrøll.. 💀 HVA ER DET JEG GJØR GALT 😳 Ingen av krøllene blir liksom sånn fine, jeg gir snart opp og holder meg til krøllstaven min - den behersker jeg i det minste 🫠 Anonymkode: 0d402...f07 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vafle Skrevet 5. januar 2023 #2 Del Skrevet 5. januar 2023 Har du nok varme på rettetangen? 180 grader er vel OK, kommer sikkert an på hårtype også det. Kan det være at du tar for mye hår om gangen? Gjør du det for fort? 😅 Håper du får det til 😇 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #3 Del Skrevet 5. januar 2023 For meg funker det å ta litt hår og forsiktig snurre innover veeeeeldig sakte. Går det for raskt så blir det bare merkelige krøller. Litt vanskelig å forklare skriftlig da😅 Anonymkode: d961f...ddc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #4 Del Skrevet 5. januar 2023 Prøv krølletang da Anonymkode: f14a5...e54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 5. januar 2023 #5 Del Skrevet 5. januar 2023 Holder du håret i krølltanga noen sekunder før du slipper? 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #6 Del Skrevet 6. januar 2023 vafle skrev (9 timer siden): Har du nok varme på rettetangen? 180 grader er vel OK, kommer sikkert an på hårtype også det. Kan det være at du tar for mye hår om gangen? Gjør du det for fort? 😅 Håper du får det til 😇 Jeg har den på 200 grader, sørger for å ikke ta for mye hår ja 😅 Det ser så sykt lett ut på film 🙈 Anonymkode: 0d402...f07 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #7 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Prøv krølletang da Anonymkode: f14a5...e54 Jeg gjør jo det, men med rettetang får man litt annen type krøller 😅 Anonymkode: 0d402...f07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #8 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): For meg funker det å ta litt hår og forsiktig snurre innover veeeeeldig sakte. Går det for raskt så blir det bare merkelige krøller. Litt vanskelig å forklare skriftlig da😅 Anonymkode: d961f...ddc Oi kanskje jeg skal prøve det, altså jeg er åpen for alle mulige teknikker 😂 Anonymkode: 0d402...f07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #9 Del Skrevet 6. januar 2023 Blir ikke dette litt det samme som å prøve feste en mutter med skrujern? Anonymkode: 74d55...f0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #10 Del Skrevet 6. januar 2023 Litt vanskelig å gi råd uten bedre beskrivelse av resultatet du får. Hvis jeg forstår rett blir de for voldsomme? Du kan justere dette med hvordan du vinkler håret i tangen. Altså at du klyper håret øverst på tangen, og lar det legge seg rundt nedover tangen mens du drar. Jeg holder alltid tangen mer vertikalt enn horisontalt, hvis det ga mening☺️ Anonymkode: ba7dd...131 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #11 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Litt vanskelig å gi råd uten bedre beskrivelse av resultatet du får. Hvis jeg forstår rett blir de for voldsomme? Du kan justere dette med hvordan du vinkler håret i tangen. Altså at du klyper håret øverst på tangen, og lar det legge seg rundt nedover tangen mens du drar. Jeg holder alltid tangen mer vertikalt enn horisontalt, hvis det ga mening☺️ Anonymkode: ba7dd...131 Hårlokken spretter liksom helt opp, til over øret ligger i en rar krøll - så når jeg drar den ned så blir det veldig korktrekker, ser virkelig ikke bra ut 😳 Jeg holder tangen vertikalt, liksom med åpningen oppover og ledningen nede 😅 Anonymkode: 0d402...f07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #12 Del Skrevet 6. januar 2023 Å holde tangen vertikalt, med åpningen nedover, og krølle håret bort fra ansiktet gir meg fine "beach waves". Drar tangen mer nedover mot brystet enn utover om du skjønner. Måtte øve litt da 😊 Anonymkode: 93814...883 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #13 Del Skrevet 6. januar 2023 Høres ut som at du bør la håret svinge mer nedover i tangen når det legger seg rundt. Og som andre nevner, dra mer nedover enn ut. Det går til slutt!💁🏻♀️ Anonymkode: ba7dd...131 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #14 Del Skrevet 7. januar 2023 Tusen takk for råd dere, jeg skal prøve dem ut! 😄😄 Må vel ha litt tålmodighet og tåle å feile litt på veien og💀 Men tusen takk ❤️ Anonymkode: 0d402...f07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #15 Del Skrevet 7. januar 2023 Jeg får det heller ikke til. Anonymkode: a01dc...568 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loboto Skrevet 7. januar 2023 #16 Del Skrevet 7. januar 2023 Du demper nok ikke krøllene underveis og etterpå. Når krøllene enda er varm må du strekke den og holde til den kjølner. Eventuelt kan du gre gjennom maaange ganger. Eller spraye med vann og gre litt, til du er fornøyd. Stylingen er jo aldri ferdig når håret er krøllet uansett hvordan tang du benytter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #17 Del Skrevet 7. januar 2023 Kall meg en fisk, men er ikke en rettetang det motsatte av en krølletang? Anonymkode: 98520...b71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #18 Del Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kall meg en fisk, men er ikke en rettetang det motsatte av en krølletang? Anonymkode: 98520...b71 Rettetang kan brukes til krøller, selv om navnet overhodet ikke skulle tilsi det Anonymkode: 8bdc5...ce2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #19 Del Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Rettetang kan brukes til krøller, selv om navnet overhodet ikke skulle tilsi det Anonymkode: 8bdc5...ce2 men er det ikke ca 9000 ganger enklere og bedre å bruke ei korrekt tang til jobben? Hva blir det neste? Jeg får ikke krøller med å bruk vaffeljern??? Anonymkode: 98520...b71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #20 Del Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): men er det ikke ca 9000 ganger enklere og bedre å bruke ei korrekt tang til jobben? Hva blir det neste? Jeg får ikke krøller med å bruk vaffeljern??? Anonymkode: 98520...b71 🥴 Det er da ikke noe nytt fenomen dette. Man får andre typer krøller når de gjøres riktig med rettetang. De ser mer tilfeldige og ikke så perfekt og stylet ut som med krølltang, og man kan variere krøllene mye mer Anonymkode: 0d402...f07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå