Gå til innhold

Tenåringsdatter synes jeg ikke er kul nok for hennes venner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun synes det er pinlig hvis venner skal hilse på meg. Greit nok, men plutselig stod jeg foran hennes venner ved tilfeldighet på gata.

Hun sa bare hei til meg, og gikk forbi meg med venner uten stopp.

Jeg er nok enkel i min stil og kanskje litt harry...

Jeg trodde jeg hadde lært henne at man skal akseptere alle slik de er og ikke skamme seg. Det har vært viktig verdi for meg. Man skal være stolt og ikke fordømme noen.

Hadde dere tatt på "kampen"?

Anonymkode: 8aa20...4be

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ungdom vil alltid være flau over foreldrene sine uansett hva og hvem,la det gå, så vil det bli bedre når barnet blir større. Den kampen taper du hvis du tar den- som sagt la det gå.

Anonymkode: ce20d...412

• Liker 27
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Foreldre skal ikke være kule. Det blir bare flaut når dere prøver. Du skal være mor, intet mer og intet mindre. Hun vil ha vennene sine for seg selv. Har du ikke egne venner?

Anonymkode: a2f92...84c

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Tror de fleste ungdommer går gjennom en slik periode. Ikke verdt å ta kampen. 

Anonymkode: b0b21...1ae

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hun synes det er pinlig hvis venner skal hilse på meg. Greit nok, men plutselig stod jeg foran hennes venner ved tilfeldighet på gata.

Jeg trodde jeg hadde lært henne at man skal akseptere alle slik de er og ikke skamme seg. Det har vært viktig verdi for meg. Man skal være stolt og ikke fordømme noen.

Helt normalt. Ingen kamp å ta, det går over.

Anonymkode: f5c92...bad

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun sa jo Hei. Hva annet hadde du tenkt hun skulle gjøre?

Anonymkode: ca9ac...02c

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Ingen kamp å ta.. Dette er helt normalt for tenårene... Blir bedre om noen år. Da er vi plutselig best igjen. 

Anonymkode: bea71...859

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun sa jo Hei. Hva annet hadde du tenkt hun skulle gjøre?

Anonymkode: ca9ac...02c

Presentere meg, og fortelle venner jeg er mamma

Ts

Skrevet

Da er hun som tenåringer flest. Ingen kamp å ta. Det er ikke normalt at tenåringer stopper i sentrum når de møter foreldrene sine for å presentere vennene å snakke. 

• Liker 9
Skrevet

Det er helt normalt at tenåringer er flaue over foreldrene sine. Hvis min ene ser meg inne på McDonalds når han kommer dit, ringer han og spør når jeg skal gå før han går inn.

Det har ingenting med deg, din stil osv å gjøre.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ts

Kom igjen da!? Jeg kjenner ingen tenåringer som ville gjort det. Min tenåring er dødsflau over meg for tiden, og det godtar jeg. Jeg var jo sånn selv også på den alderen selvom jeg var superglad i mamma. Dette handler ikke om fordømme noen og dette handler egentlig ikke om deg heller, hun er bare en helt vanlig tenåring som synes at foreldre generelt er flaut. 

Anonymkode: ce20d...412

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ts

Mine døtre har aldri vært spesielt flau over meg tror jeg, men likevel er det alltid litt kleint å møte meg når de er med venner. Blir som regel bare hei, og jeg elger meg ikke innpå. Er glad så lenge de ikke later som de ikke kjenner meg ☺

Anonymkode: f166b...a18

• Liker 3
Skrevet

En tenåring som ikke synes mamma er kul? Nå tuller du - kom dette helt overraskende på deg?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det er vanlig at tenåringer er flau over foreldrene, men det var mer av det før, da var generasjonskløften større. Og som forelder bør man ikke bare slå seg til ro med St det er normalt, men forsøke å fange opp om det er normal flauhet eller om det er brennende skam, for det siste er bare grusomt og kan sette seg. 

Det er mange koder i klær og stil og jeg synes det er for mye å forvente av en tenåring at de skal klare å være stolte når de egentlig er flaue. Det er vanskelig nok å være tenåring og finne sin identitet, det er lite igjen til å være raus med foreldre - det kommer siden - og som foreldre trenger man vel ikke legge sten til byrden ved at tenåringen direkte skjemmes.

Hva med å spørre hvordan hun helst vil se deg? Få noen hår og klestips? Ikke gå på akkord med deg selv, da er du jo ingen god rollemodell, så si nei der du kjenner det blir helt feil. Men det skader ikke å legge staheten litt til side og vise at du er villig til å lytte til henne og plukke opp noen tips. 

Man trenger jo ikke bli Norges kuleste mamma, men man kan alltids komme de lott i møte med å ikke være altfor ufiks og slabbedaskete.

Anonymkode: d6dab...a01

AnonymBruker
Skrevet

Så rart, tenåringer pleier jo å elske å henge med foreldrene sine, vise de fram til vennene sine og skryte av hvor kule foreldrene er.

Anonymkode: 42678...3f0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts

Jeg kan nesten garantere at tre meter senere fikk hun enten spørsmål om hvem du var, eller sa uoppfordret 'morra mi'. 

Jeg gikk meg på 11-åringen på vei hjem fra skolen når jeg var på vei hjem fra et møte her forleden. Jeg ble møtt med 'hvorfor er du her'. Jeg svarte på det og tilbød meg å ta gymbaggen før hun jogget seg til god avstand fra meg.

Foreldre er pinlige greier med dårlig humor og teite meninger - men veldig kjekke å bruke som minibank 😅

Anonymkode: 9922c...1ae

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

En mor skal være en veileder og en som setter rammer, ikke en venninne. 🤗

Ikke bry deg om å være kul, det er ikke din oppgave i den relasjonen.  ❤️

Endret av Jocelynn
  • Liker 6
Skrevet

Har du ikke vært ungdom engang selv, TS?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min tenåring er også flau over meg, men heldigvis så er vi såpass mye sammen med andre foreldre gjennom idretten så han har funnet ut at jeg langtfra er den "flaueste" så han driter litt i det nå siden det er mange som har det "verre" enn han 😅

Helt normalt!

Anonymkode: 9f289...deb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...