Gå til innhold

Er jeg demiseksuell?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er en kvinne på 35 år som har hatt 3 sexpartnere hele mitt liv, og kun i forhold, jeg må ha god tid på å bli kjent med en mann før jeg klarer tanken på å ha sex med han. I det hele tatt synes jeg tanken på sex med en fremmed er frastøtende. Jeg har mange kompiser og flere av dem er enige om at jeg er aseksuell, dette var selv noe jeg slo meg til ro med for noen år siden, men i forhold  så har jeg høy sexlyst så da stemmer det vel ikke at jeg er aseksuell likevell? 

Jeg blir ikke helt klok på googling, synes heller ikke det er viktig å kategorisere meg selv, men jeg lurer jo veldig.. Kan noen fortelle med stikkord hva en demiseksuell er? 

Anonymkode: d1051...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva fikk deg til å tru du er demiseksull om duikke vet hva det er?

Endret av Eva-Lena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, hvorfor må alt hete noe. Det du beskriver er det jeg ser på som normalt - altså å trenge å være virkelig emosjonelt knyttet til en person før man vil ha sex. Selv har jeg hatt sex med én mann i hele mitt liv, og vi var sammen i mange måneder før vi hadde sex første gangen. Jeg ser på meg selv som en heteroseksuell kvinne, verken mer eller mindre.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er en kvinne på 35 år som har hatt 3 sexpartnere hele mitt liv, og kun i forhold, jeg må ha god tid på å bli kjent med en mann før jeg klarer tanken på å ha sex med han. I det hele tatt synes jeg tanken på sex med en fremmed er frastøtende. Jeg har mange kompiser og flere av dem er enige om at jeg er aseksuell, dette var selv noe jeg slo meg til ro med for noen år siden, men i forhold  så har jeg høy sexlyst så da stemmer det vel ikke at jeg er aseksuell likevell? 

Jeg blir ikke helt klok på googling, synes heller ikke det er viktig å kategorisere meg selv, men jeg lurer jo veldig.. Kan noen fortelle med stikkord hva en demiseksuell er? 

Det høres ut som du har normal seksualitet bare at du er veldig snever på hvem som trigger sexlysten din.

For øvrig veldig enig med @Teatrica over her, alt *må* ikke hete noe. Fokuser på hva du føler og hvem du føler det for.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er høy sexlyst da? Personlig tenker jeg at en person som onanerer eller har behov for å ha sex minimum hver dag har høy sexlyst. Selv gjør jeg det helst to ganger per dag. Jeg blir så kåt daglig at det bare må få utløp for at jeg ikke skal bli vanvittig frustrert. Jeg er kvinne, bare så det er sagt.

I en datingfase der jeg er tiltrukket av en mann blir det helt umulig for meg å holde igjen. Jeg skjønner egentlig ikke hvordan det går an å la være å ha sex hvis man får mulighet. Kroppen min og sexlysten tar fullstendig over all kontroll og jeg blir helt besatt av å ha sex med mannen, kjenne huden hans, duften, smelte sammen osv.

Derfor skjønner jeg ikke hva som foregår hos de som vil vente og ikke ønsker å ha sex med en de er tiltrukket av...? Hva gjør du med sexlysten da? Bare underkuer den? Jeg spør fordi jeg har tenkt en del på dette og lurt oppriktig på det, så jeg håper ikke du tar det ille opp at jeg spør ♥️. Du behøver selvfølgelig ikke å svare.

Anonymkode: 4bab7...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demiseksuell: Må ha sterk emosjonell tilknytning til personen, før man blir sexuelt tiltrukket av dem. 
Sånn ca. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er høy sexlyst da? Personlig tenker jeg at en person som onanerer eller har behov for å ha sex minimum hver dag har høy sexlyst. Selv gjør jeg det helst to ganger per dag. Jeg blir så kåt daglig at det bare må få utløp for at jeg ikke skal bli vanvittig frustrert. Jeg er kvinne, bare så det er sagt.

I en datingfase der jeg er tiltrukket av en mann blir det helt umulig for meg å holde igjen. Jeg skjønner egentlig ikke hvordan det går an å la være å ha sex hvis man får mulighet. Kroppen min og sexlysten tar fullstendig over all kontroll og jeg blir helt besatt av å ha sex med mannen, kjenne huden hans, duften, smelte sammen osv.

Derfor skjønner jeg ikke hva som foregår hos de som vil vente og ikke ønsker å ha sex med en de er tiltrukket av...? Hva gjør du med sexlysten da? Bare underkuer den? Jeg spør fordi jeg har tenkt en del på dette og lurt oppriktig på det, så jeg håper ikke du tar det ille opp at jeg spør ♥️. Du behøver selvfølgelig ikke å svare.

Anonymkode: 4bab7...ff0

Jeg har fått så mye rare spm om det, alt ifra om jeg har seksuelle- eller emosjonelle traumer  til om jeg muligens har en hjerneskade 😅. Jeg har ikke noe av det, men har bare ingen sexlyst med en mann jeg ikke kjenner så godt eller ikke kan se for meg et langvarig, trygt og stabilt forhold med, for meg tar det bare tid. Hvis noen blir pågående unngår jeg dem bare og slutter å like dem øyeblikkelig. Jeg har og et rykte på meg for å være aseksuell så for noen år siden gikk det sport i å prøve å få meg til sengs, det var bare stressende 😬. Jeg må bygge opp en trygg relasjon med noen jeg skulle like før jeg klarer tanken på å ha sex med han,og jeg kan skille tydelig på forelskelse og seksuelle følelser, da de siste kommer senere. Jeg kan ikke forklare det bedre, men for meg er det bare slik. For nesten 2 år siden møtte jeg mann nr 3, det tok 1 år og 2 mnd før vi hadde sex,nå har vi sex daglig, og jeg går nesten bare å venter på nesten anledning. . Er jeg singel kan jeg gå i årevis uten å i det hele tenke  på eller savne sex og nærhet med en mann. Jeg tenker jo at dette ikke helt er normalen (hvertfall ikke det vanligste) da de fleste jeg kjenner og vet om mer enn gjerne hopper til køys med første kjekkas som viser interesse 😅 eller som går etter mottoet 'en må prøvekjøre bilen før man kjøper den'. Jeg dømmer ikke noen for hva andre velger å gjøre, men jeg vet at det ikke ville vært riktig for meg, jeg har ingen lyst og blir ikke opphisset før jeg føler meg trygg på den andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...