AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #1 Skrevet 5. januar 2023 Hei dere. Min tidligere stefar var for noen tiår siden en kjent svindler og har blitt dømt flere ganger gjennom 80- og 90-tallet.han er fortsatt aktiv og har vært det siden men har vært flinkere å skjule sine spor.. I dag er han ufør, men han driver flere svindlerfirmaer som står registrert på andre enn han selv. Han har et firma (organisasjon) som han har registrert på min lillesøster, hans biologiske barn. Hun står oppført som eneste eier og er dermed fullstendig økonomisk ansvarlig for firmaet. Alt som kommer inn overføres til far ellers har hun ikke noe med firmaet å gjøre, hun jobber ikke med det og tjener heller ikke noe på det, tvertimot taper hun på det, da hennes egen jobb har blitt nedgradert til en biintekt og dermed må hun skatte høyere, faren hennes driter I det! Hun får ikke lenger endene til å møtes og har ikke betalt strøm eller tlfregning på lang tid fordi hun ikke har hatt råd til deg og faren driter I det. For noen uker siden ble hun ganske syk og er fortsatt store plager så hun kan for tiden ikke jobbe og har fått langtodssykemelding, men sykepenger har hun ikke rett på for Hun tjener tilsynelatende for mye på farens firma. Hun sliter og økonomisk bankerott, men uten rettigheter. Faren hennes driter i det. Han vet, men bryr seg ikke. Jeg har forsøkt å forklare min søster følgene dette kan få for henne i det lange løp og at det hun gjør for faren er ulovlig og straffbart. Og at hun blir grovt utnyttet. Men hun er naiv og forstår det ikke. Dette har faren hennes gjort tidligere mot alt han har hatt av venner, mot. Moren vår og mot sin eldste sønn, han har alltid latt andre ta støyten aleine når ting går shitt og har flere ganger forlatt landet. Nå står han klar for å flykte igjen, for jeg og min mor har truet han med anmeldelse til både politi og økokrim. (han er. Forresten også etterlyst hos økokrim) Vil også legge til at dette er en mann vi er ganske redde temperamentet til, når jeg var liten var det nesten hverdagslig at han banka moren vår, han slo oss barn og har flere ganger vært truende og oppfarende mot oss i ettertid. Selv lillesøster har fått gjennomgå, men likevel klarer hun ikke å se noe vondt i faren sin. Vi har nå oppfordret lillesøster til å avvikle firmaet og har satt en frist, om den ikke holdes ønsker vi å anmelde, men vi lurer jo da på om lillesøster kan få en større konsekvens for dette?, hva ville dere andre gjort? Jeg orker ikke å bare se på at hun blir så rævkjørt. Anonymkode: add6d...3cd
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #2 Skrevet 5. januar 2023 Er hun psykisk utviklingshemmet? her må dere ta grep, hun vet jo ikke sitt eget beste! Anonymkode: 2d67b...748 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #3 Skrevet 5. januar 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Er hun psykisk utviklingshemmet? her må dere ta grep, hun vet jo ikke sitt eget beste! Anonymkode: 2d67b...748 En kan jo nesten begynne å lure, men nei, hun er ikke det, bare vannvittig godtroende og naiv. Vi ønsker jo helt klart å gjøre noe, for dette er jo hårreisende, men vi vil gjerne vite hvilke konsekvenser hun kan få Anonymkode: add6d...3cd 1
Eva-Lena Skrevet 5. januar 2023 #4 Skrevet 5. januar 2023 (endret) Hvorfor ikke tipse Økokrim om hvor han befinner seg. Hvis han fremdeles er i landet så er det bare en tlf til Økokrim og de gjør resten selv. Du kan opplyse om at du har mer info om han og forteller du denne historien så vil de nok høre på deg. Ring allerede i morgen hvis du vet hvor han bor. Økokrim kan også opplyse om søsteren din vil få noen konsekvenser. Endret 5. januar 2023 av Eva-Lena 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå