Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen sexlyst, og det har jeg aldri hatt i forholdet. Eller, jeg har sexlyst, men jeg blir ikke kåt, på han (jeg går ikke på prevensjon, så problemet er ikke der).

Jeg vil ikke gi slipp på forholdet og på han. Han er min bestevenn og vil bli en så god mann og pappa i fremtiden. Jeg vil gi slipp på et fantastisk liv, om jeg gir slipp på han.

I begynnelsen av forholdet ignorerte jeg problemet, men 4 år inn i forholdet klarer jeg ikke ignorere det lenger. Jeg har så sjeldent lyst, og dersom jeg får litt lyst, så mister jeg lysten så fort klær blir tatt av. Jeg er så lei av å tvinge meg selv til sex, det føles nesten ut som at jeg begår overtramp ovenfor meg selv.

Hva skal jeg gjøre?😭

Anonymkode: d50a1...113

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er forferdelig å telle hvor mange ganger i uken/måneden vi har hatt sex, og telle hvor mange og hvilke dager jeg kan si «nei» uten at jeg føler det blir kjipt for han.

Han tvinger meg aldri til noe som helst, men jeg føler det er kjipt for han, for han er klar bare han ser på meg. Så å bli avvist ofte er da kjipt. Jeg syns synd på han.

• Liker 1
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er forferdelig å telle hvor mange ganger i uken/måneden vi har hatt sex, og telle hvor mange og hvilke dager jeg kan si «nei» uten at jeg føler det blir kjipt for han.

Han tvinger meg aldri til noe som helst, men jeg føler det er kjipt for han, for han er klar bare han ser på meg. Så å bli avvist ofte er da kjipt. Jeg syns synd på han.

Sliter med det samme.. jeg pleier å ta forspillet selv først, før selve forspillet med han😅 Da er jeg hvertfall litt kåt før jeg må ha sex

Anonymkode: c51d2...052

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler så med deg. Har samme problem, men det startet da jeg tok p-stav. Skal ta den ut i Januar, og håper det kan hjelpe... Hadde ikke det problemet før prevensjonen. 

Kan høres ut som du ikke har like høy libido? Har du sjekket hormonene dine hos legen? Har du traumer? Altså myeee kan spille inn. Ville tatt en tur til legen først og fremst om jeg var deg, for å utelukke noe sykdom osv... Kan jo også bare være at du ikke er tiltrukket av han, men er forelsket i ideen om han som ektemann/pappa.

Håper du finner ut av det snart. Lykke til ❤️

Anonymkode: 0a9de...094

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Han hadde nok blitt knust om han fikk vite dette.

Anonymkode: 8bbd1...624

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Føler så med deg. Har samme problem, men det startet da jeg tok p-stav. Skal ta den ut i Januar, og håper det kan hjelpe... Hadde ikke det problemet før prevensjonen. 

Kan høres ut som du ikke har like høy libido? Har du sjekket hormonene dine hos legen? Har du traumer? Altså myeee kan spille inn. Ville tatt en tur til legen først og fremst om jeg var deg, for å utelukke noe sykdom osv... Kan jo også bare være at du ikke er tiltrukket av han, men er forelsket i ideen om han som ektemann/pappa.

Meg igjen, ville bare si at jeg ikke sier du er syk altså, ikke ment sånn. Men som sagt mye kan spille inn her og jeg ville vært helt sikker på at alt står bra til med helsen hvis jeg var deg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, har tenkt det samme, men han får jo god sex og et bra forhold uansett. 

AnonymBruker
Skrevet

Meg igjen, ville bare si at jeg ikke sier du er syk altså, ikke ment sånn. Men som sagt mye kan spille inn her og jeg ville vært helt sikker på at alt står bra til med helsen hvis jeg var deg. 

Det er lurt å sjekke dette, men hun skriver jo at hun aldri har hatt særlig lyst på han. Han er et fornuftig valg og hun er glad i han, men overhodet ikke tent på han.

AnonymBruker
Skrevet

Er det god sex? Merker han ikke at entusiasmen er så som så? 

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jippi for pliktsex 😕

Viktigste er nå at du slutter å ha sex når ikke du vil. Så må du snakke skikkelig sammen med mannen din.

Anonymkode: f0c3f...13c

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

God sex forutsetter at begge har lyst på hverandre. 

Anonymkode: a0751...c5c

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har ingen sexlyst, og det har jeg aldri hatt i forholdet. Eller, jeg har sexlyst, men jeg blir ikke kåt, på han (jeg går ikke på prevensjon, så problemet er ikke der).

Jeg vil ikke gi slipp på forholdet og på han. Han er min bestevenn og vil bli en så god mann og pappa i fremtiden. Jeg vil gi slipp på et fantastisk liv, om jeg gir slipp på han.

I begynnelsen av forholdet ignorerte jeg problemet, men 4 år inn i forholdet klarer jeg ikke ignorere det lenger. Jeg har så sjeldent lyst, og dersom jeg får litt lyst, så mister jeg lysten så fort klær blir tatt av. Jeg er så lei av å tvinge meg selv til sex, det føles nesten ut som at jeg begår overtramp ovenfor meg selv.

Hva skal jeg gjøre?😭

Oppsøk profesjonell hjelp. Du har ting å finne ut av, og det er viktig at du tar ansvar for dette og finner ut av det.

Du bør ikke presse deg selv til å ha sex du ikke vil ha. Det varer bare så lenge, og så ender du opp med større problemer. Og om du egentlig ikke vil blir heller ikke opplevelsen hans det den kunne blitt.

Kort sagt. snakk med lege, sexolog, etc. men for guds skyld, ikke bare la det skure og gå inntil det sier stopp av seg selv.

Endret av ClausSaus
  • Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Blir du kåt på andre eller i andre situasjoner da? Har du generelt bare lite lyst, eller er det bare han som byr deg imot?

Anonymkode: e1fc6...07a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jippi for pliktsex 😕

Viktigste er nå at du slutter å ha sex når ikke du vil. Så må du snakke skikkelig sammen med mannen din.

Anonymkode: f0c3f...13c

Selvvalgt sådan...

Hun kan fint gå ut av forholdet og miste mannen sin.. Eller så kan hun lure han, ha sex med han, få barn med han (mot sitt ønske og vilje).. 

Så kall det gjerne pliktsex, jeg kaller det å å lure mannen sin. 

Det eneste rette og riktige å gjøre for ts er selvfølgelig å forlate mannen slik at han kan få seg en kvinne som ønsker og som vil ha en seksuell relasjon med han. 

Anonymkode: b97b9...45b

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vet det, og det er helt forferdelig. Spesielt fordi han tenner på meg bare av å tenke på meg, se på meg, kysse meg. Spesielt fordi han gjør sitt beste for å gi meg lyst og gjøre meg kåt, men så tar han på meg og jeg er helt knusk tørr. 

Jeg blir så sjalu på venninner når de forteller om hvor sinnssykt våte de blir for det kunne ikke blitt tørrere hos meg, 

Han fortjener noen som har lyst på han, jeg fortjener å ikke tvinge meg selv til sex. Men jeg vet ikke om noen andre hadde gjort meg kåt heller, for dette er mitt første forhold og første og eneste mann som jeg har vært med.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke sjekket hormoner, det kan kanskje være lurt. Traumer har jeg ikke, men jeg har fra barndom lært at sex utenfor ekteskap ikke er greit, så jeg sliter med dårlig samvittighet.

ClausSaus skrev (2 minutter siden):

Oppsøk profesjonell hjelp. Du har ting å finne ut av, og det er viktig at du tar ansvar for dette og finner ut av det.

Ja, absolutt, jeg vet bare ikke hvordan jeg skal gå frem angående dette. 

Blir du kåt på andre eller i andre situasjoner da? Har du generelt bare lite lyst, eller er det bare han som byr deg imot?

Anonymkode: e1fc6...07a

Jeg har ikke vært i noen situasjon hvor jeg kan bli kåt på andre, med tanke på at jeg har vært med han så lenge. Det ville vært dumt. Jeg kan ta på meg selv ofte, men jeg gjør det are for å komme, ikke for å ha det hyggelig. Om deg gir mening. Kyssing, klining og tunge med spytt med han byr meg skikkelig imot, får helt indre panikk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

[..]

Ja, absolutt, jeg vet bare ikke hvordan jeg skal gå frem angående dette. 

[..]

Veldig bra at du tar det på alvor.

Start hos fastlegen din.

Skrevet

TS,

1. Du må slutte å ha sex

2. Du må snakke med han pent. Bruk gjerne en vit løgn om at du har mistet lysten

Lykke tik, å søk hjelp

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan bare svare som mann her. Jeg ville følt det var et stort svik om du holdt dette skjult for meg. Her bør du være åpen og fortelle at du ikke synes han er attraktiv, ellers får du være voksen og forlate forholdet slik at du sparer han for mer løgn.

Anonymkode: b77c7...698

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Traumer har jeg ikke, men jeg har fra barndom lært at sex utenfor ekteskap ikke er greit, så jeg sliter med dårlig samvittighet.

Aha. Det er stor sannsynlighet for at dette i alle fall bidrar til problemet. Det er helt seriøst et klassisk problem, spesielt i religiøse samfunn. Det er mulig at du kan finne en del info og ressurser om du googler fraser som for eksempel "healing from purity culture". Det er mange, mange kvinner som er og har vært i den båten. For en del er det ikke noe problem selv om de har fått samme oppdragelse, men for noen av oss får dette budskapet om at sex er hellig, sex utenfor ekteskapet er skittent, kvinner som har mye sex er luddere, sex hører til ekteskapet, osv.osv., oss til å hemme og nærmest skru av seksualiteten vår. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Sexolog, mulig en variant av aseksualitet? 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...