AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #1 Skrevet 5. januar 2023 Jeg har alvorlig helseangst. Er nesten aldri syk men er blitt skikkelig forkjøla nå, kjempevondt i halsen, snørr, dårlig form og hele den pakken. Ble syk for et par dager siden og kjente igår en kul på halsen, regner med det er en lymfe, var så dum at jeg klemte masse på den og våknet i morrest av at den var enda mer hoven, vet ikke om den ble mer hoven av at jeg klemte på den eller om det er pga jeg er syk, men det er vel normalt at man kan få hovne lymfer ved sykdom? Det går vel bort av seg selv igjen, men kan det ta lang tid? Jeg tenker jo lymfekreft med en gang men prøver å tenke logisk, har aldri vært der før og kom nå i forbindelse med sykdom. Er øm også. Sikkert mer øm fordi jeg har trykket på den mye også, sliter med å la den være. Kan vel ta lengre tid før den blir normal igjen hvis jeg trykker på den hele tiden, baaah. Hjelp. Anonymkode: f44c9...071
Gulrot12 Skrevet 5. januar 2023 #2 Skrevet 5. januar 2023 (endret) Helt normalt med hoven lymfe på halsen ved forkjølelse og slike symptomer du skriver du har. Jeg får hovne lymfer på halsen hver gang jeg er syk. Vet alltid dager i forveien når jeg begynner bli syk, fordi jeg kjenner lymfene hovner opp på halsen. Jeg har tatt ultralyd av de fordi jeg også syns det var litt skummelt med disse klumpene. Var ingenting farlig med de. Det kan også gå flere dager før de forsvinner helt etter jeg er blitt frisk også. Men altså ingenting farlig med de og helt normalt ved forkjølelse symptomer. Endret 5. januar 2023 av Gulrot12
Andro Skrevet 5. januar 2023 #3 Skrevet 5. januar 2023 Lymfene og mandlene er kroppens renseanlegg. De er på høyeste beredskapsnivå når du er syk. Er de hovne bare når du er forkjøla så er det ikke noe å bekymre seg for. Hovner de når du ellers er frisk: Kom deg til lege med en gang.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #4 Skrevet 6. januar 2023 Hele poenget med lymfeknutene er at de skal bekjempe bakterier og infeksjoner. Og når de gjør det, hovner de opp og blir gjerne ømme. Så ja, det er helt dønn normalt at du får hovne lymfeknuter når du er syk. Det betyr at de gjør jobben sin og fungerer som de skal. Anonymkode: a8db2...3fe 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #5 Skrevet 6. januar 2023 Takk for svarene. Kan den være hoven lenge? Føler meg bedre idag men den er like hoven. Ts Anonymkode: f44c9...071
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå