solsikk Skrevet 5. januar 2023 #1 Skrevet 5. januar 2023 Jeg skal snart hente en nydelig liten jentepus. Hun er grå/hvit med innslag av beige og har blå øyne. Jeg bare klarer ikke komme med et navn jeg liker.. forslag?
aksase Skrevet 5. januar 2023 #2 Skrevet 5. januar 2023 (endret) Her i huset har vi en greie med å gi kattene navn som begynner på S. Nå har vi Sofus, Simba og Sofia. Har og så hatt Sara og Siri, Årsaken til at vi har valgt S, er vi bruker S-lyden i forbindelse med mat og da reagerer de gjerne også når vi sier navnet. 🙂 Endret 5. januar 2023 av aksase
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #3 Skrevet 5. januar 2023 Katten lærer navnet sitt både med og ute S lyd. Jeg liker kattenavn som feks Bianca, Kiara eller Misty. Lykke til med lille pus. 😊 Anonymkode: 539be...ca0
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #4 Skrevet 5. januar 2023 Raffy eller Olivia Anonymkode: eb3e5...b2a
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #5 Skrevet 5. januar 2023 aksase skrev (2 timer siden): Her i huset har vi en greie med å gi kattene navn som begynner på S. Nå har vi Sofus, Simba og Sofia. Har og så hatt Sara og Siri, Årsaken til at vi har valgt S, er vi bruker S-lyden i forbindelse med mat og da reagerer de gjerne også når vi sier navnet. 🙂 Katter lærer seg navnet uansett hvilke lyder navnet inneholder. Anonymkode: 84bc1...229 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #7 Skrevet 5. januar 2023 Lala Mirja Neseklør Trollinja Søtipot Miauia Bara fantasien som setter grenser. Trenger ikke å være en kjedelig klassiker sånn som Simba. Må ha litt wow effekt når folk koser med katten og får vite navnet, eller? Anonymkode: c61c5...28c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #8 Skrevet 5. januar 2023 solsikk skrev (2 timer siden): Jeg skal snart hente en nydelig liten jentepus. Hun er grå/hvit med innslag av beige og har blå øyne. Jeg bare klarer ikke komme med et navn jeg liker.. forslag? Cleo, Carmen eller Carmel ( med trykk på a) Anonymkode: 7ef4c...283
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #11 Skrevet 6. januar 2023 Gøy med kattenavn! Alle ler og blir overrasket når jeg sier navnet på mine to, det er navn ingen har hørt før, og det er alltid like gøy å se reaksjonene. Ville aldri gått for kjedelige navn «alle» katter heter, som typ Simba, Leo, Luna eller Bella. Hva med: Viola, Nelia, Moxie, Timothee, Monroe, Xelia, Faye, Aleesi. Anonymkode: e5627...9a3
Gjest Vetatjegikkevet Skrevet 6. januar 2023 #12 Skrevet 6. januar 2023 Det fine med kattenavn er at katten uansett ikke vil lide noe nød av at navnet er rart, sprøtt eller kjedelig. Har du noen interesser å hente inspirasjon fra? Litterære karakterer eller favoritter, film, historiske heltinner eller en favorittblomst for den slags skyld? Eller så kan det jo være navnet kommer til deg når du blir kjent med pus og ser om hun er en fisefin prinsessebolle eller et bøllefrø uten like 😸
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #13 Skrevet 6. januar 2023 Tenker du å ha typisk dyrenavn eller menneskenavn? Vår heter Arne Anonymkode: ab94c...6d6 3 1
solsikk Skrevet 12. januar 2023 Forfatter #14 Skrevet 12. januar 2023 Jeg ønsker i utgangspunktet ikke et vanlig menneskenavn på pusen. Har allerede hatt det og føler kanskje mest for å ha noe fint, unikt eller morsomt. takk for mange gode forslag!!
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #15 Skrevet 12. januar 2023 Vi bruker gudenavn. Har hatt Zeus, Athene, Purrseidon, Apollon og har nå Ares Anonymkode: 37ae4...9aa
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #16 Skrevet 12. januar 2023 solsikk skrev (10 minutter siden): Jeg ønsker i utgangspunktet ikke et vanlig menneskenavn på pusen. Har allerede hatt det og føler kanskje mest for å ha noe fint, unikt eller morsomt. takk for mange gode forslag!! Tequila? Anonymkode: ab94c...6d6 1
Maskinfører Skrevet 12. januar 2023 #17 Skrevet 12. januar 2023 Nøste Nusse Nala Fia Lussi Susi Frida Maja
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #18 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 5.1.2023 den 23.06): Katter lærer seg navnet uansett hvilke lyder navnet inneholder. Anonymkode: 84bc1...229 Mine kan navnet sitt, men reagerer bare når det passer dem. Om jeg virkelig vil at de skal komme inn på kvelden må jeg rope "Mat!". Innimellom følger da også nabokatten på. Konklusjon: samme hva du kaller katten. Anonymkode: a065f...d6f 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #20 Skrevet 12. januar 2023 Hermine, Wille, Mille, Billie, Sonja, Sol. Anonymkode: 2bb3f...029
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå