Gå til innhold

Hvor mye penger trenger man til 3 uker fordelt i Asia og Australia?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Indonesia, Thailand, Vietnam, Singapore deromkring. Jeg må lese meg mye mer opp med tanke på trygghet osv. Vil utforske buddhistiske land, og om jeg finner templer og den slags. 

TS

Anonymkode: 06144...c3c

Indonesia er det landet i verden der det bor flest muslimer. Ikke særlig mye buddhisme der.

Anonymkode: 6c0f4...b27

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Indonesia er det landet i verden der det bor flest muslimer. Ikke særlig mye buddhisme der.

Takk for info. Bali er vel mest interessant, og nabolandet er Indonesia så vidt jeg forstår, derfor naturlig å reise via der. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for info. Bali er vel mest interessant, og nabolandet er Indonesia så vidt jeg forstår, derfor naturlig å reise via der. 

TS

Bali er ikke et land. Bali er en øy i Indonesias. På akkurat den øya er de fleste hinduister.

Jeg anbefaler å lese biiiiittelitt om stedene du har tenkt å reise til før du drar dit :) Kan begynne med første delen av Wikipediaartikkelen kanskje.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk å sjekke innreiserestriksjoner og hvorvidt du trenger visum til landene du skal til. Regnet med at dette var selvsagt men når du ikke har kontroll på om stedet du skal til er et land eller ei så blir jeg litt bekymret :P

https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/id2413163/ er for øvrig en fin side hvor norske myndigheter gir litt generell praktisk informasjon om andre land som er nyttig for reisende.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, da gir det mening. For jeg trodde at Bali var en del av Indonesia, men så sa du at det bare var muslimer der og det ga ikke mening med det jeg har lest om Bali. 

Så hyggelig og nedlatende du også var. Er visst sånn her inne. Selvsagt skal jeg lese meg opp før jeg drar. ;) 

TS

Ingen årsak :)

(Anbefaler også å passe på at du leser slik at du får med deg riktig informasjon - jeg skrev aldri at det bare er muslimer i Indonesia)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier meg enig med dem som sier at du ikke må reise til for mange land på kort tid, det blir bare stress. Jeg var 6 uker i Asia rett før korona, og var i Vietnam, Malaysia, Thailand og Kambodsja. Var med på gruppetur i Vietnam og Kambodsja, der så vi mye på kort tid. Ellers så slappa jeg mer av i de to andre landene og så mindre. Trengte såpass med tid når vi farta så mye. Tror det er lurt at du droppet Australia, det er en veldig lang reise om du ikke har veldig lyst (og har tid til det) å oppleve landet. 

Anonymkode: d98e0...d4b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du kan vurdere skikkelig hva du ønsker å gjøre på ferien. Skal du backpacke? Eller finere hotell? Jeg brukte en måned på Bali i 2011 for 10000kr i boende og mat. Da bodde jeg billig og uten noen luksus. Er det surf eller yoga strand? Hva interesserer deg? Jeg har også vært i Malaysia og på øya langkawi der, veldig fint. Har også vært i Vietnam, Thailand, Kambodsja, Laos. De tre siste tok jeg på 3 uker. Disse land er vel mest buddhistiske også. Malaysia er muslimsk, Indonesia muslimsk og hinduistisk. Men de er annerledes muslimsk enn for eksempel Midtøsten og du merker ikke noe av det noe særlig i Malaysia som turist.  Brukte nattog/sovebuss for å spare på reisedager. Men var hovedsakelig på to plasser i hvert land, litt stress og man får ikke sett alt. 

Budsjett aner jeg ikke da det er helt avhengig av hva du ønsker å gjøre, komfortnivå etc. 1000kr per dag? Bruk Rometorio appen for å finne reiseforslag innad i land og skyscanner.no for flybilletter men book direkte hos flyselskap. 

Anonymkode: 62cf2...4da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sier meg enig med dem som sier at du ikke må reise til for mange land på kort tid, det blir bare stress. Jeg var 6 uker i Asia rett før korona, og var i Vietnam, Malaysia, Thailand og Kambodsja. Var med på gruppetur i Vietnam og Kambodsja, der så vi mye på kort tid. Ellers så slappa jeg mer av i de to andre landene og så mindre. Trengte såpass med tid når vi farta så mye. Tror det er lurt at du droppet Australia, det er en veldig lang reise om du ikke har veldig lyst (og har tid til det) å oppleve landet. 

Ja, sikkert lurt! Satser på at jeg får en uke til med ferie, og holder meg ganske kort sted. Høres ut som en bra reise du var på. Hvordan var gruppeturene, og hvem reiste du med? 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker du kan vurdere skikkelig hva du ønsker å gjøre på ferien. Skal du backpacke? Eller finere hotell? Jeg brukte en måned på Bali i 2011 for 10000kr i boende og mat. Da bodde jeg billig og uten noen luksus. Er det surf eller yoga strand? Hva interesserer deg? Jeg har også vært i Malaysia og på øya langkawi der, veldig fint. Har også vært i Vietnam, Thailand, Kambodsja, Laos. De tre siste tok jeg på 3 uker. Disse land er vel mest buddhistiske også. Malaysia er muslimsk, Indonesia muslimsk og hinduistisk. Men de er annerledes muslimsk enn for eksempel Midtøsten og du merker ikke noe av det noe særlig i Malaysia som turist.  Brukte nattog/sovebuss for å spare på reisedager. Men var hovedsakelig på to plasser i hvert land, litt stress og man får ikke sett alt. 

Budsjett aner jeg ikke da det er helt avhengig av hva du ønsker å gjøre, komfortnivå etc. 1000kr per dag? Bruk Rometorio appen for å finne reiseforslag innad i land og skyscanner.no for flybilletter men book direkte hos flyselskap. 

Anonymkode: 62cf2...4da

Tusen takk for tipsene, og info om din tur! Gull verdt! 🙏

TS

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

6 uker i hele Asia er også veldig veldig tid

Endret av Rucula
AnonymBruker
Skrevet
Rucula skrev (8 minutter siden):

6 uker i Asia er også veldig veldig kort tid. Blir ekstremt overfladisk.

Men folk har jo den tiden man har. Ikke alle ønsker å ta permisjon fra jobb. 

Overfladisk er vel helt okei for noen. Hva er greia med å oppføre seg som sjefen over hvordan andre skal feriere? 

AnonymBruker
Skrevet
Rucula skrev (5 timer siden):

6 uker i hele Asia er også veldig veldig tid

6 uker på fire store land er veldig kort tid. 

Anonymkode: ac4f0...dd5

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

6 uker på fire store land er veldig kort tid. 

Anonymkode: ac4f0...dd5

Det var det jeg mente. Det er ekstremt kort tid. 
Jeg reiste rundt i asia i 1 år og har vært tilbake mange ganger, har fortsatt sett lite

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt og avsporinger. 

Christina82, mod

AnonymBruker
Skrevet

Tur retur Australia er fort 25 000-30 000 alene. Du bør nok spare opp en god del. 

Anonymkode: c7d8c...3a3

Skrevet

Ville sjekket Airbnb ang overnatting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...