Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det høres kanskje dumt ut, men jeg sliter fryktelig med separasjonsangst fra kjæresten min.

Vi har vært sammen i over et år, bor hver for oss, men er til hverandre i hvertfall fem dager i uken. Likevell er det ikke nok for meg. Jeg får vondt og dårlig samvittighet når jeg ikke er med kjæresten, selv om han kan gi uttrykk for at han heller vil gjøre noe annet enn å være med meg en dag. Jeg er helt avhengig av han.

Nå har jeg begynt å bekymre meg spesielt for sommeren, da det er snakk om at jeg skal være med min familie til syden mens min kjæreste er hjemme da han ikke har ferie ds. Jeg har dratt på ferie uten han en gang før, og jeg hadde det helt forferdelig. Jeg er livredd for å måtte dra uten han og gjenskape sist ferie. 

Hva gjør jeg for å dempe separasjonsangsten, både til hverdag og hvis det evt. blir en sydentur? Er det noen som har følt på noe lignende?

Anonymkode: b2fc9...830

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bli voksen, jobb, studer og ha dine egne ting. Dette du driver med er ikke sunt!

Anonymkode: 0d96a...a8c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bli voksen, jobb, studer og ha dine egne ting. Dette du driver med er ikke sunt!

Anonymkode: 0d96a...a8c

Jeg både studerer, har jobb og spiller håndball. Selvfølgelig hjelper det å ha noe å gjøre, men klarer fortsatt ikke å bli kvitt følelsene. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil anbefale at du snakker med en psykolog. Dette virker mye større enn at man liker å være sammen, eller at man savner hverandre. Å ha det forferdelig mens man er på ferie fra hverandre er ikke vanlig. Har du opplevd noe i livet ditt før? Hvis du tenker at du vil ha et forhold videre, må du finne en måte å være kun deg selv på, og ha egentid. 

Anonymkode: 6b43e...fb7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vil anbefale at du snakker med en psykolog. Dette virker mye større enn at man liker å være sammen, eller at man savner hverandre. Å ha det forferdelig mens man er på ferie fra hverandre er ikke vanlig. Har du opplevd noe i livet ditt før? Hvis du tenker at du vil ha et forhold videre, må du finne en måte å være kun deg selv på, og ha egentid. 

Anonymkode: 6b43e...fb7

Er så redd for at der skal høres dumt ut hvis jeg vil ha hjelp for det. Har aldri opplevd noe traumatisk i livet mitt før, men har alltid slitt med å dra fra / være separert fra de som står meg nærmest. Har også slitt mye med samvittigheten generelt, da jeg er livredd for å såre de jeg er glad i, og innbiler meg at jeg har gjort noe galt eller såret de bare de svarer meg på en uvant måte. Slik har jeg vært helt siden jeg var barn.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...