Gå til innhold

Etter operasjon i narkose. Blir man ekstubert på operasjonsalen eller på oppvåkningen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er det vanlig?

Anonymkode: 20506...3ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På operasjonssalen, som regel før du er våken nok til å vite om det selv ☺️

Anonymkode: ec5a1...05d

AnonymBruker
Skrevet

Alltid på operasjon hvis det ikke er intensivpasienter som skak fortsette å sove og ligge på respirator. Har de larynxmaske og biter på den hender det jeg sender den med. De drar/spytter den ut når de er våkne nok. 

Anonymkode: 840e5...030

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Alltid på operasjon hvis det ikke er intensivpasienter som skak fortsette å sove og ligge på respirator. Har de larynxmaske og biter på den hender det jeg sender den med. De drar/spytter den ut når de er våkne nok. 

Googlet larynxmaske og det så skikkelig ukomfortabelt ut å våkne opp med den i halsen? Den så forholdsvis stor ut?

Anonymkode: 0d67f...354

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Googlet larynxmaske og det så skikkelig ukomfortabelt ut å våkne opp med den i halsen? Den så forholdsvis stor ut?

Jepp. Det er derfor de drar den ut når de er våkne nok. Bedre det enn å ødelegge noen tenner😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jepp. Det er derfor de drar den ut når de er våkne nok. Bedre det enn å ødelegge noen tenner😂

Er det forholdsvis uproblematisk å dra den ut selv? Jeg ser for meg at jeg hadde fått sjokk av å våkne opp med noe slikt. Vet du for øvrig hvordan det kjennes ut å ha den inne? Får man puste ordentlig?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er det forholdsvis uproblematisk å dra den ut selv? Jeg ser for meg at jeg hadde fått sjokk av å våkne opp med noe slikt. Vet du for øvrig hvordan det kjennes ut å ha den inne? Får man puste ordentlig?

Man puster jo kjempefint med den. Den holder tunga unna og rett vei ned. Det er jo derfor vi bruker den under narkose. Selv om det da er maskinen som puster for deg. Aner ikke hvordan det føles, husker ikke fra de gangene jeg har hatt narkose. Vi bruker glidemiddel når den legges ned. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man puster jo kjempefint med den. Den holder tunga unna og rett vei ned. Det er jo derfor vi bruker den under narkose. Selv om det da er maskinen som puster for deg. Aner ikke hvordan det føles, husker ikke fra de gangene jeg har hatt narkose. Vi bruker glidemiddel når den legges ned. 

Åja. Skjønner. Er du lege siden du vet så mye om dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...