AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #1 Skrevet 5. januar 2023 Naboen min ser på tv med veldig høy lyd. Jeg kan høre hvert ord de sier selv om jeg setter meg i et rom som ikke er direkte tilstøtende og har på bakgrunnsstøy i eget hus (vifte på kjøkken og bad og egen tv). Jeg prøver virkelig å holde det ut, men synes det er så sykt irriterende. Jeg har snakket med de et par ganger før, og da svarte de at de «ikke visste at det var så lytt». Bor i rekkehus. Hvor går grensa for at du sier fra til din nabo? Anonymkode: 3568a...faf
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #2 Skrevet 5. januar 2023 Når det er bråk fra tv så syntes jeg ikke man kan klage på det. Da må du isolere bedre. Å se på tv er en del av et helt vanlig liv og helt vanlig støynivå. Kanskje spør han om han også hører mye bråk fra deg, og om dere evt. skal spleise på å lydisolere? Anonymkode: c04c1...01a 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #3 Skrevet 5. januar 2023 Det er helt ok å si ifra, selv sitter det laaangt inne å tørre det men nå er jeg ekstremt konfliktsky. Hvis naboen hører dårlig og derfor har volumet høyt så kan det løses ved at de har en ekstra høyttaler ved siden av seg evt bruker utstyr til høreapparatet. Anonymkode: d82ef...2d9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #4 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når det er bråk fra tv så syntes jeg ikke man kan klage på det. Da må du isolere bedre. Å se på tv er en del av et helt vanlig liv og helt vanlig støynivå. Kanskje spør han om han også hører mye bråk fra deg, og om dere evt. skal spleise på å lydisolere? Anonymkode: c04c1...01a Har snakket med han, og han hører ingenting fra meg. Men han har lyden ekstremt høyt på. Men hører den langt borti veien. Anonymkode: 3568a...faf 2 1
Million Skrevet 5. januar 2023 #5 Skrevet 5. januar 2023 Jeg biter tenna sammen nesten daglig og lar være å gå og klage på det spetakkelet ungene til naboen over meg lager. De dundrer over gulvene hver dag, kan visst ikke GÅ normalt men løper frem og tilbake og hopper opp og ned så det sier bang-bang-bang her nede. Jeg har imidlertid gitt klar beskjed om å kutte ut spetakkelet ved to anledninger, da den idioten av en far de ungene har, tenkte at det var en god ide "å vekke ungene sine før skolen" med dundrende popmusikk klokka 07.10 om morgenen....!!!! DA sa jeg fra, for det orket jeg ikke høre på altså. Han slo heldigvis av musikken da, begge gangene. Nå har de ikke vært hjemme på en uke og det er som balsam for sjelen å slippe alt bråket som lages av en familie på fem, hvorav tre er unger. 6 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #6 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Har snakket med han, og han hører ingenting fra meg. Men han har lyden ekstremt høyt på. Men hører den langt borti veien. Anonymkode: 3568a...faf Uavhengig av lyd på tv så er det for dårlig isolert. Å ha på TV er en helt normal hverdagslyd (selv om lyden er høy). Det er greit å klage på festbråk, oppussing utenfor stilletider etc. men ikke tv. Du må isolere bedre. Anonymkode: c04c1...01a
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #7 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uavhengig av lyd på tv så er det for dårlig isolert. Å ha på TV er en helt normal hverdagslyd (selv om lyden er høy). Det er greit å klage på festbråk, oppussing utenfor stilletider etc. men ikke tv. Du må isolere bedre. Anonymkode: c04c1...01a Ja ok… men når tv står like høyt på som festmusikk? Anonymkode: 3568a...faf 2 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #8 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Uavhengig av lyd på tv så er det for dårlig isolert. Å ha på TV er en helt normal hverdagslyd (selv om lyden er høy). Det er greit å klage på festbråk, oppussing utenfor stilletider etc. men ikke tv. Du må isolere bedre. Anonymkode: c04c1...01a Jeg er uenig. Hvis det er oppførsel helt utafor normalen, så må det være mulig å ta opp. Anonymkode: 30e67...224 7
lille sangfugl Skrevet 5. januar 2023 #9 Skrevet 5. januar 2023 Neste gang ber du han la TVen stå på og bli med deg inn til deg. Så kan han høre hvor høyt det er. 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #10 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er uenig. Hvis det er oppførsel helt utafor normalen, så må det være mulig å ta opp. Anonymkode: 30e67...224 Jeg synes også det, og kommer til å fortsette med det (innenfor rimelighetens grenser). Når bassen fra tv får det til å høres ut som et godstog kjører rundt der inne, for eksempel. Anonymkode: 3568a...faf 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #11 Skrevet 5. januar 2023 lille sangfugl skrev (1 minutt siden): Neste gang ber du han la TVen stå på og bli med deg inn til deg. Så kan han høre hvor høyt det er. Hvor går din terskel for å si fra? Anonymkode: 3568a...faf
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #12 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er uenig. Hvis det er oppførsel helt utafor normalen, så må det være mulig å ta opp. Anonymkode: 30e67...224 Ja, enig. Jeg har lav terskel, og sier klart i fra. Klager ingen, blir problemet bare verre. At ungdommen tar seg en fest en helg i ny og ne får man tåle. Men daglig lydbråk er uutholdelig Anonymkode: 679e5...9eb 2 3
lille sangfugl Skrevet 5. januar 2023 #13 Skrevet 5. januar 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor går din terskel for å si fra? Anonymkode: 3568a...faf Jeg har høy terskel for å si i fra hvis jeg ikke kjenner naboen godt. 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #14 Skrevet 5. januar 2023 Million skrev (42 minutter siden): Jeg biter tenna sammen nesten daglig og lar være å gå og klage på det spetakkelet ungene til naboen over meg lager. De dundrer over gulvene hver dag, kan visst ikke GÅ normalt men løper frem og tilbake og hopper opp og ned så det sier bang-bang-bang her nede. Jeg har imidlertid gitt klar beskjed om å kutte ut spetakkelet ved to anledninger, da den idioten av en far de ungene har, tenkte at det var en god ide "å vekke ungene sine før skolen" med dundrende popmusikk klokka 07.10 om morgenen....!!!! DA sa jeg fra, for det orket jeg ikke høre på altså. Han slo heldigvis av musikken da, begge gangene. Nå har de ikke vært hjemme på en uke og det er som balsam for sjelen å slippe alt bråket som lages av en familie på fem, hvorav tre er unger. Skulle tro vi har samme nabo😅 Anonymkode: 5c7ef...493 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #15 Skrevet 5. januar 2023 Høyere terskel nå. Før sa jeg fra om ting og det endte med at naboen jeg snakket med begynte å trakassere og true meg. Han ble politianmeldt, selvfølgelig, men det ble såpass ille at jeg vurderte å flytte. Anonymkode: 8b625...f1c 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #16 Skrevet 5. januar 2023 De gangene jeg har forsøkt har det vært nyttesløst dessverre. Har gjeldt basslyd fra høyttalere direkte på gulv og surroundanlegg. Vi flyttet… Anonymkode: 3c0ef...b03 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #17 Skrevet 5. januar 2023 Jeg ville bygd på den veggen slik at det blir mer lydtett.. Jeg hadde høy terskel før, hadde en nabo med hund som han luftet utenfor soverommet rundt midnatt hver natt. Sa ikke fra før 1 år etterpå, fordi jeg lå sint hver eneste kveld og følte jeg ikke kunne legge meg før de hadde luftet den bikkja. en yngre nabo hadde en del fester. Det er greit nok så lenge det ikke høres ut som de raserer og kommer seg ut til kl 23. problemet var at veggene våre ristet, de løp ut og inn dørene så ungene våknet hvert 10. minutt. Sa i fra èn gang og fikk greit svar, de gangene etterpå har det bare vært dritt å få slengt tilbake og ingen hensyn blir tatt. Har vurdert å ringe politet flere ganger, men akkurat der er terskelen høyere. Nå har vi flyttet, takk gud for det. Håper de som tok over hos oss slår av en real fest minst en gang i mnd slik at de får se hvordan det er å være nabo med festfolk. Anonymkode: 77314...dd6 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #18 Skrevet 5. januar 2023 Nå hører jeg de prater (?!) veldig høyt og innimellom er det noen som dunker i veggen og en dame som skriker 😳 Anonymkode: 3568a...faf 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #19 Skrevet 6. januar 2023 Vi har fått naboer fra helvete. Full fest om nettene med «tivoli»musikk, falsk synging, holder det gjerne gående hele natta. De tar null hensyn. Bass som durer i hele bygget. Første natta hulka og gråt ungen deres(?) ((ikke hørt eller sett ungen mer etter det)) hele natta gjennom… De SNAKKER ikke med hverandre, de nærmest ROPER når de snakker. Vi hører ALT de sier. Samtalene. Når de går på do og hva de gjør på do. Musikken deres. Og de er høylydte når de har sex. Det er dritkvalmt, og tenåringen vår må høre på det der… Det som var et rolig og stille borettslag har blitt et rent mareritt. Har fått snudd døgnet, hele juleferien var det umulig for oss å sove på nattestid… Jeg er helt utslitt etter all mangelen på nattesøvn. De trommer også på veggen mot vår leilighet, og dunker og banker, de er dritfrekke. Og dette er ikke kommunal bolig men det ligner på det nå. Etter over en måned sånn, holder vi ikke ut mer og legger ut leiligheten for salg før sommeren. Har aldri vært så lenge uten ordentlig søvn før, og dagene er helt ødelagte. Så til ts, føler virkelig med deg. Dårlige naboer kan ødelegge så mye. Anonymkode: 05598...0cf 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #20 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Uavhengig av lyd på tv så er det for dårlig isolert. Å ha på TV er en helt normal hverdagslyd (selv om lyden er høy). Det er greit å klage på festbråk, oppussing utenfor stilletider etc. men ikke tv. Du må isolere bedre. Anonymkode: c04c1...01a Det du sier stemmer ikke, hvorfor uttaler du deg så bastant? Tv har også bass og bassen bærer, når ts sier at hun hører den i alle rom og over sitt bakgrunn støy så er det ikke lyden hun hører, men bass, og den kan en ikke isolere extra mot slik du tenker. Det er vibrasjoner som bærer i hele bygget. Og jo, det er innafor å klage på. Anonymkode: 227bd...1a1 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå