pia mater Skrevet 5. januar 2023 #1 Skrevet 5. januar 2023 Har i halvannet år slitt med langvarige og uregelmessige blødninger etter covidvaksinene. Det siste halvåret har jeg trolig blødd halvparten av tiden, og har nå hatt blødninger hele desember og fram til idag (kun et lite opphold midt i julen). Oppsøkte fastlegen for et år siden for problemet, men Hb var fin og ingenting å påpeke på GU. Har tatt celleprøve to ganger det siste året pga noen "celler av ukjent betydning", men alt har vært fint i senere tid. Så virker ikke til å være noe fysisk galt. Har pstav og hatt den i over to år, sluttet å blø helt etter jeg fikk den satt inn. Helt til et par måneder etter de første vaksinedosene. Men! Noen som har hatt samme problem og funnet en god løsning? Ta ut pstav? Primolut, ppiller i tillegg? Begynner å bli rimelig desperat etter en løsning. Har de siste dagene også fått menssmerter i tillegg og økte blødninger. 🤷🏼♀️🤷🏼♀️ 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #2 Skrevet 5. januar 2023 Hadde blødning hver 14 dag x 3 etter vaksinen. Så ble det normalt. Vi prøvde på baby nr 3 så brukte 17 pp. Usikker på om vaksinen spilte inn her. De to andre satt på forsøk 1 og 2. Kan selvsagt være andre ting. Men sønnen til en kollega fikk barn rett før vaksinene, nå får de det ikke til med nr 2. Han tok sædprøve som viser at han er steril. Det er ikke konkludert at det er vaksinen, men tror nok mtp hvor mange som har meldt i fra om forstyrrelser at dette faktisk er et ganske stort problem. Anonymkode: b029e...b5f 2 1
pia mater Skrevet 5. januar 2023 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde blødning hver 14 dag x 3 etter vaksinen. Så ble det normalt. Vi prøvde på baby nr 3 så brukte 17 pp. Usikker på om vaksinen spilte inn her. De to andre satt på forsøk 1 og 2. Kan selvsagt være andre ting. Men sønnen til en kollega fikk barn rett før vaksinene, nå får de det ikke til med nr 2. Han tok sædprøve som viser at han er steril. Det er ikke konkludert at det er vaksinen, men tror nok mtp hvor mange som har meldt i fra om forstyrrelser at dette faktisk er et ganske stort problem. Anonymkode: b029e...b5f Det er så merkelige greier. Tror veldig mange har lignende erfaringer som deg, men siden blødninger kan være uregelmessig blir alt bare regnet som "normalt". Kjenner jeg er spent på langtidseffektene det vil ha, men nå er jeg blitt helt desperat etter å slutte å blø. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #5 Skrevet 6. januar 2023 pia mater skrev (22 timer siden): Det er så merkelige greier. Tror veldig mange har lignende erfaringer som deg, men siden blødninger kan være uregelmessig blir alt bare regnet som "normalt". Kjenner jeg er spent på langtidseffektene det vil ha, men nå er jeg blitt helt desperat etter å slutte å blø. Du kan jo høre med legen om du kan få provera i et halvt år for å stoppe menstruasjon helt og sette deg midlertidig i kunstig overgangsalder. Har gjort dette grunnet endometriose. Anonymkode: 18e5b...854 1
pia mater Skrevet 6. januar 2023 Forfatter #6 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du kan jo høre med legen om du kan få provera i et halvt år for å stoppe menstruasjon helt og sette deg midlertidig i kunstig overgangsalder. Har gjort dette grunnet endometriose. Anonymkode: 18e5b...854 Hmm det er et alternativ, men skulle gjerne funnet noe litt mindre "drastisk". Men takker for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå