Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det virker på meg som mange, kanskje de fleste kjøper alt for store klær til barna, og mener jeg skal gjøre det samme. I gaver kan vi få klær som passer først om ett år, selv om folk vet størrelsen! Mange kjøper ikke en gang str 50 og går rett på str 56 eller 62. Er det bare meg som tenker at barnet skal ha rett str klær som passer? Jeg er absolutt ikke rik, men kjøper mye på salg og selger igjen etterhvert som barnet vokser. Måtte kjøpe ny vinterdress nå pga at ungen har vokst såpass mye og ble anbefalt å kjøpe en som passer neste vinter også! Kunne aldri falt meg inn å la ungen ha så alt for store klær på seg! Det er jo viktig å kunne bevege seg godt? 

Anonymkode: 8b79b...7d5

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som hun over sier er det vanlig høflighet.

Vinterdress er ofte laget for å vare 2 sesonger, man kan ofte justere benlengden eller lignende. 

Anonymkode: 91d81...ef7

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Som hun over sier er det vanlig høflighet.

Vinterdress er ofte laget for å vare 2 sesonger, man kan ofte justere benlengden eller lignende. 

Anonymkode: 91d81...ef7

Hvordan justerer man brnlengde?

Anonymkode: f2849...ce3

Skrevet

Jeg kjøper alltid klær i litt større størrelse enn barnet bruker akkurat der og da. Da har de klær som de kan bruke etterhvert. Jeg satte så stor pris på at folk gjorde det da barna mine var små. 
Jeg skjønner ikke hvorfor du er så misfornøyd med det. Barnet vil jo vokse og få bruke det senere.

• Liker 25
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan justerer man brnlengde?

Anonymkode: f2849...ce3

Spretter opp tråd. 

Ang for store klær til baby: babyen trenger ikke klær i ‘rett’ størrelse hele tiden. De vokser som ugress. Jeg kjøpte ikke alle. Da babyen min var str 56, kjøpte jeg 62. Og brukte det helt til det var for smått. Altså var babyen nærmere 68 i str før det ble tatt ut. Da kjøpte jeg str 74. Da er det en liten perioden klærne kan oppleves litt store, og en periode hvor de passer for så å ha en periode. Hvor de er litt små. Men periodene e så korte at det ikke betyr noe. 

Anonymkode: 6d15b...426

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg synes det bare er fint og få klær som passer senere

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper fortsatt for store klær til barna mine og de er 6 og 10. 

Kjøper man riktig størrelse har de klær i et par måneder og så er de vokst ut av det.

Anonymkode: 473ae...792

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er helt topp å få større størrelser!

Anonymkode: d2557...5b9

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Eg kjøper og alltid litt større. Kjøpe du ein vinterdress som passer perfekt nå så vokse ungen fort ut av dressen. Men det må ikkje bli alt for stort heller. Kjøpte 105cm på eit barn som er 98cm. Det er ein størrelse større. 110 hadde blitt veldig ubehagelig og uhamselig.

Anonymkode: adeb0...4b6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hehe du kommer til å få deg en reality-check etterhvert som de vokser og du har flere barn, uansett hvor mye du handler på salg 🤪 selvfølgelig må barna ha klær de kan vokse inn i og ikke ut av. Så innmari mye større er sjeldent 1 størrelse opp at det blir et problem, og det er stort sett bare å brette opp ermer og ben om så.

Anonymkode: f6115...715

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg fikk størrelse 50 i gave og det var jo for smått så det ble aldri brukt. De fleste går vel opp for å være sikre på at klærne vil passe på et tidspunkt.

Anonymkode: cea7a...2fb

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpe babyklær i str 50? 😂 Det fins babyer som aldri får brukt den størrelsen… Da er det bedre å kjøpe klær som er litt for store, så rekker de en vask også før klærne er fravokst.

Anonymkode: b9039...bd2

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det virker på meg som mange, kanskje de fleste kjøper alt for store klær til barna, og mener jeg skal gjøre det samme. I gaver kan vi få klær som passer først om ett år, selv om folk vet størrelsen! Mange kjøper ikke en gang str 50 og går rett på str 56 eller 62. Er det bare meg som tenker at barnet skal ha rett str klær som passer? Jeg er absolutt ikke rik, men kjøper mye på salg og selger igjen etterhvert som barnet vokser. Måtte kjøpe ny vinterdress nå pga at ungen har vokst såpass mye og ble anbefalt å kjøpe en som passer neste vinter også! Kunne aldri falt meg inn å la ungen ha så alt for store klær på seg! Det er jo viktig å kunne bevege seg godt? 

Ville faktisk ansett det som frekt om jeg fikk et babyplagg i rett størrelse

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper alltid en str større da klærne krymper litt i vask, nå varer klærne 6-12 mnd, før måtte de nesten byttes med en gang. Min 3 åring bruker nå 110-160, og dette passet veldig bra nå.

Anonymkode: 8211c...6c0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjøpe babyklær i str 50? 😂 Det fins babyer som aldri får brukt den størrelsen… Da er det bedre å kjøpe klær som er litt for store, så rekker de en vask også før klærne er fravokst.

Helt enig. Vi hadde noen få bodyer i str 50, og det var faktisk en vi ikke fikk brukt i det hele tatt før vi måtte opp i 56. Og vårt barn var 50 ved fødselen. Jeg kan forstå at litt eldre barn som går i barnehagen må ha klær som ikke er altfor store at de begrenser bevegelse og sånn, men for en nyfødt eller en baby som bruker størrelse 50 eller 56 har det virkelig ikke noe å si. 

Anonymkode: 497b4...b1c

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kjøper alltid en str større da klærne krymper litt i vask, nå varer klærne 6-12 mnd, før måtte de nesten byttes med en gang. Min 3 åring bruker nå 110-160, og dette passet veldig bra nå.

Anonymkode: 8211c...6c0

Du mener 110-116?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det finnes også de som bruker den størrelsen i 2 mnd sånn som min! Hilsen Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (22 minutter siden):

Ville faktisk ansett det som frekt om jeg fikk et babyplagg i rett størrelse

Såpass. Personlig vil jeg enten ha rett størrelse eller en størrelse større, men det er kanskje bare jeg som er rar! 😂 Ts 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det finnes også de som bruker den størrelsen i 2 mnd sånn som min! Hilsen Ts

Men også din hadde nytte av str 62. Min kunne aldri bruke 50. Så hva er det mest bortkastet å kjøpe?

Anonymkode: cea7a...2fb

• Liker 5
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...