Gå til innhold

Søppelbøtte på toalett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det lurt å ha en liten søppelbøtte på 5-6 liter inne på Do til doruller? Eller er ikke det praktisk? Hva gjør dere?

Anonymkode: 0ecde...8b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler det er uhygiensk med søppelbøtte på badet. At bakteriene florerer der inne hvor det er varmt og søpla ikke blir full og tømmes like ofte som kjøkkenbøtta. Så jeg bruker bare kjøkkenbøtte til all søppel fra badet. Har sjeldent gjester men regner med at damer som evn må skifte bind og tampong går i kjøkkenbøtta de også og ikke kaster det i do!

Anonymkode: 5968c...34c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Er det lurt å ha en liten søppelbøtte på 5-6 liter inne på Do til doruller? Eller er ikke det praktisk? Hva gjør dere?

Selvfølgelig har jeg en liten søppelbøtte i alle bad. Det skapes søppel på badet også. Velger du en liten, blir den rask full og da tømmes den oftere. Velg en med lokk og pedal å åpne.

• Liker 33
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jepp, neste gang jeg besøker noen uten søppelbøtte på badet, vil jeg defilere gjennom hele huset med tydelig bind/tampong i hånden for å putte den i kjøkkensøpla! 🤣

Anonymkode: 38214...a55

Hva er galt med det? Mensenskam burde vi vært forbi for lenge siden! Trist om folk fortsatt syns det er flaut...også hos nære venninner i tillegg! 

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg føler det er uhygiensk med søppelbøtte på badet. At bakteriene florerer der inne hvor det er varmt og søpla ikke blir full og tømmes like ofte som kjøkkenbøtta. Så jeg bruker bare kjøkkenbøtte til all søppel fra badet. Har sjeldent gjester men regner med at damer som evn må skifte bind og tampong går i kjøkkenbøtta de også og ikke kaster det i do!

Det skal du ikke regne for hardt med nei.

Anonymkode: 8788c...b9e

• Liker 33
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jepp, neste gang jeg besøker noen uten søppelbøtte på badet, vil jeg defilere gjennom hele huset med tydelig bind/tampong i hånden for å putte den i kjøkkensøpla! 🤣

Anonymkode: 38214...a55

Skyller du det heller ned i do da mener du?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Man skal jo ikke kaste matrester i søppelbøtten på badet, men doruller, q-tips og ikke minst bind/tampong for oss kvinner. Under mensen kastes selvfølgelig søppelet på badet oftere, så det går helt fint. Som kvinne føler jeg meg ikke spesielt velkommen hos folk (det er alltid menn) som ikke har søppelbøtte på badet. 

Anonymkode: ee958...e5e

• Liker 41
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det skal du ikke regne for hardt med nei.

Anonymkode: 8788c...b9e

Det er vel ingen som skyller ned sånt i do?! Trodde det var det aller viktigste man lærte når man var 14 og fikk mensen! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Da hadde jeg lagt det igjen i skapet på badet eller noe. Helt innerst så du ikke oppdaga det med en gang. 

Anonymkode: d577d...d9b

• Liker 15
Gjest Vetatjegikkevet
Skrevet

Mer uhygienisk å ta diverse søppel fra badet med rundt i huset vel?

Ha en liten bøtte med lokk, og bruk små poser. Jeg bruker hundeposer og tar med samtidig som jeg tar den store søpla. Null stress, og aldri opplevd gammelt søppel og lukt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man skal jo ikke kaste matrester i søppelbøtten på badet, men doruller, q-tips og ikke minst bind/tampong for oss kvinner. Under mensen kastes selvfølgelig søppelet på badet oftere, så det går helt fint. Som kvinne føler jeg meg ikke spesielt velkommen hos folk (det er alltid menn) som ikke har søppelbøtte på badet. 

Jeg skjønner at menn og andre ikke vil ha søppelbøtte på badet bare pga andres behov. Da risikerer man at en tampong eller bind ligger der lenge og blir bakteriebombe og luktbombe, for det er vel ikke så vanlig å gå å se i søppelbøtta om gjestene har kastet noe der etter hvert besøk. Det syns jeg er litt ekkelt jeg 

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det er praktisk. Hvis du også synes det, så kjør på. Vi bør tenke miljø også her, og dermed også kildesortering. Ei bøtte til restavfall(bind mm) på badet er derfor mest aktuelt. Dorullkjerner, plast, tomme sjampoflasker og sånt er det jo enkelt å ta med til der dere ellers har deres kildesortering.

Søppel skal aldri i do, for det skaper trøbbel for renseanleggene. Mange kommuner prøver også å gjenbruke kloakkslam som gjødsel hos bønder, og da er det ugreit om det følger med plast og annen søppel ut på jordene.

Endret av aksase
  • Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt søppelbøtte på badet. Tomme doruller tar jeg vare på. Tamponger går rett i dass.

Anonymkode: a49fc...7a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Vetatjegikkevet skrev (1 minutt siden):

Mer uhygienisk å ta diverse søppel fra badet med rundt i huset vel?

Ha en liten bøtte med lokk, og bruk små poser. Jeg bruker hundeposer og tar med samtidig som jeg tar den store søpla. Null stress, og aldri opplevd gammelt søppel og lukt.

Det er sikkert ikke så stress som jeg gjør det til men jeg har bakteriefobi og klarer ikke tanken på tamponger og varm baderomstemperatur. Jeg bruker minst mulig plastposer så derfor kun på kjøkken (miljøposer) som jeg tar ut hver dag så derfor virker det mest hygienisk på den måten 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner at menn og andre ikke vil ha søppelbøtte på badet bare pga andres behov. Da risikerer man at en tampong eller bind ligger der lenge og blir bakteriebombe og luktbombe, for det er vel ikke så vanlig å gå å se i søppelbøtta om gjestene har kastet noe der etter hvert besøk. Det syns jeg er litt ekkelt jeg 

Jeg regner jo med at menn forstår at når søppelet på badet lukter, så kaster man det...? Man lar selvfølgelig sine kvinnelige gjester slippe å bære det brukte bindet eller tampongen gjennom stuen på vei til søppelet på kjøkkenet. 

• Liker 13
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt søppelbøtte på badet. Tomme doruller tar jeg vare på. Tamponger går rett i dass.

Anonymkode: a49fc...7a2

Wow

Det er ille.

• Liker 22
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er sikkert ikke så stress som jeg gjør det til men jeg har bakteriefobi og klarer ikke tanken på tamponger og varm baderomstemperatur. Jeg bruker minst mulig plastposer så derfor kun på kjøkken (miljøposer) som jeg tar ut hver dag så derfor virker det mest hygienisk på den måten 

Så det er bedre at man går gjennom hele huset med skitne fingre så man får kastet bosset sitt?

Anonymkode: e5698...c4d

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bakteriebomber tror jeg ikke er noe problem. De kommer jo ikke noen vei innestengt i en sammenrullet bind, oppi en plastpose i ei bøtte med lokk og får ikke gjort noen skade.

Luktbomber er heller ikke noe problem, for om det begynner å lukte får man jo den påminnelsen man trenger til å fø tømt den bøtta. 🙂

Anonymkode: 76e92...950

• Liker 13
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...