Gå til innhold

Farlig å ta allergi medisin hvis man ikke har allergi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det farlig å ta allergi medisin som aerius hvis ikke man har allergi?

Anonymkode: fbf4d...bc8

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 4b821...339

AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig ikke. Men hvorfor i all verden skal du gjøre det?

Anonymkode: dc9b1...4ef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke farlig. Allergimedisiner er faktisk det son skrives oftest ut til folk med søvnproblemer så man trenger ikke ha allergi for å bruke det. 

Anonymkode: b90fc...1e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mest sannsynlig ikke. Men hvorfor i all verden skal du gjøre det?

Fordi hver eneste kveld er jeg potte tett I nesa,tenkte å se om der hjalp ed en allergi tbl.

AnonymBruker
Skrevet

Les pakningsvedlegget..

Du finner også alle pakningsvedlegg på felleskatalogen.no , der kan du scrolle og søke litt lettere i teksten.

Anonymkode: eefdc...1e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi hver eneste kveld er jeg potte tett I nesa,tenkte å se om der hjalp ed en allergi tbl.

Da ville jeg tatt tur til legen og ikke spist allergi medesiner uten grunn...du kan ha skjev nesevegg.. polypper etc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt meg en tur til fastlegen i stede, kanskje det er nesespray du trenger, eller en tur til øre, nese, hals avdelingen. Er uansett mye billigere å få det på resept, enn å kjøpe uten.

Anonymkode: 003b3...c15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du sier jo at du ikke har allergi, hvorfor tror du da allergimedisin skal hjelpe? Ta en fluortablett isteden, du har mer bruk for det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke lek med medisiner. Ta deg en tur til legen i stedet.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det hjelper så har du jo allergi. 

Anonymkode: 45801...0c8

• Liker 3
Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet

Mulig du bør slutte med meieriprodukter?

mange mulige her, men så gjør det ingenting å prøve en pakke zyrtec til 70 kroner eller hva det koster uten resept.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pollenallergi og tar Aerius i sommerhalvåret. I det siste så har jeg vært tett i nesa, nyst, klør i ørene og i halsen. Men bare på kvelden. Slitsomt! Så jeg tenkte å prøve å ta Aerius for å se om det hjelper og det hjalp. Ikke tett lenger, nyser ikke og sover bedre. 

Ts, ta en tur til legen, så får du se hva h*n sier.

Anonymkode: ed4b7...900

AnonymBruker
Skrevet

Klart du kan forsøke allergimedisin. Du kan ha allergi mot midd som forsterkes på vinterstid. I tillegg vil allergimedisin dempe inflammasjon i slimhinnene og kan ha en symptomatisk lettelse når man er forkjøla også. Eneste det koster deg er penger. 

Anonymkode: c4136...355

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...