AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #1 Del Skrevet 5. januar 2023 Har så lyst på en maine coon kattunge, men lurer på hvor mange av dere som har en, anbefaler denne rasen? Har hørt at den har en veldig hundelignende personlighet, og er en sunn rase så lenge katten ikke er bærer av HCM og HD (kommer bare til å kjøpe av friske foreldre). Bør jeg se på finn eller søke gjennom oppdrettere på facebook, og kan noen anbefale spesifikke oppdrettere (kan reise i hele landet)? Ønsker jo at den blir stor og ser rasetypisk ut, men helse og lynne er selvfølgelig viktigst. Anonymkode: 755ee...e0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #2 Del Skrevet 5. januar 2023 Nydelige katter. De jeg kjenner er svæære, litt bedagelige, ikke så glad i fangkos(antar det blir for varmt), men er generelt glad i kos. Noen er litt sære. Og jeg vet om et par maine coons som måtte avlives pga hjerteproblemer. Anonymkode: e8ca3...2b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #3 Del Skrevet 5. januar 2023 Kjenner til to forskjellige og begge ga de bort til slutt fordi de følte at de ble for krevende når de fikk barn. Så som jeg sier til alle jeg kjenner: vær veldig forsiktig med å skaffe deg hund/katt før du får partner/barn. Dyret som må lide for de valgene der. Selve rasen ser fantastisk ut da. De jeg kjente var veldig rolige men ikke spes interessert i mennesker. Anonymkode: a80d6...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #4 Del Skrevet 5. januar 2023 Veninna mi har to stykker, dei er veldig snille og sosiale. Guttepusen er 8 kilo, dritsvær! Merka at dei er veldig lekne sjølv om dei er godt vaksne nå. Minus er vedlikehald av pels. Det er svær pelsdott som trenger stell kvar dag. Anonymkode: 5fc9d...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #5 Del Skrevet 5. januar 2023 Jeg har hatt maine coon siden midten av 20-årene - er 39 nå. Flotte katter, kosete, lekne men kan være klønete. Synes ikke de er krevende (jeg kunne aldri hatt hund :p) men de må jo få stell, ren do, kos og litt action. Fikk barn for 4 og 1 år siden og kattene er tålmodige og snille. Ungene får kose og leke med de, men må la de få sove, spise og gå på do i fred så klart. De to jeg har nå er kastrerte hanner på 4 og 7 år, en dansk og en svensk. Mange flinke og seriøse oppdrettere i norge også mine har ikke hatt helseproblemer, kun hatt tannrens ca hvert 3. år. Anonymkode: a0a54...606 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bambyb82 Skrevet 5. januar 2023 #6 Del Skrevet 5. januar 2023 jeg har en Maine coone gutt Nydeligste pusen som finnes. Min er 9 mnd og veier over 8 kg 😮 En gedigen pelsball!! Jeg har kjøpt av seriøs oppdretter som avler store flotte og friske avkom. pappa pusen er nesten 15 kg og moren er 11 kg. Så min forventes å bli gedigen! Han er i tillegg veldig lang. Personlighets messig er han veldig sosial og kontaktsøkende. prater mye og løper til døra hver gang det kommer noen Han er innekatt, men har en jevnaldrende venninne pus han bor med av annen mindre rase. Han har et høyt aktivitetsnivå og du merker virkelig når han har klatra opp i noen hyller og hopper ned med et brak 😛 Har hatt han med i bånd ute tidligere, men han liker dårlig å kjøre bil til turområder. Så dette er noe jeg må ta tak i igjen så han får utfoldet seg mer. Skal også lage urtegård i hagen til våren Anbefaler absolutt rasen, men vær obs på valg av oppdretter. er noen useriøse på finn nå som selger uten stamtavle for en pris og med for en annen pris med vage unnskyldninger... kan sette deg i kontakt med min oppdretter om ønskelig . hun har bare positive tilbakemeldinger fra kjøpere. Men ligger i det øvre prissjiktet. 189AA6D4-7EAF-45AE-8177-65DE4AB6F96F.heic 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #7 Del Skrevet 8. januar 2023 Har tilbud om en maine coon hanne til 9000 uten stamtavle . Dyrt ? den er rød og har slik farge jeg ønsker på en katt. Har lyst å prøve og prise ned katten , men.. Anonymkode: 76819...b88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #8 Del Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har tilbud om en maine coon hanne til 9000 uten stamtavle . Dyrt ? den er rød og har slik farge jeg ønsker på en katt. Har lyst å prøve og prise ned katten , men.. Anonymkode: 76819...b88 Maine coon uten stamtavle er en vanlig huskatt. Om du har lyst på den og kan gi den et godt liv, kjøp den for all del. Anonymkode: e8ca3...2b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #9 Del Skrevet 9. januar 2023 Jeg har en på 4 år. Sær og kosen når det passer han…les:04 om natten 😂 Anonymkode: 9515b...c00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 13. januar 2023 #10 Del Skrevet 13. januar 2023 Ikke annet enn at de er søte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solerin Skrevet 13. januar 2023 #11 Del Skrevet 13. januar 2023 Hadde maine coon i flere år. Dessverre er den død nå. Jeg anbefaler maine coon. Den er en rase som tåler en del. Anbefales å ha store hundevannskåler, for maine cooner driver og graver i vannet slik at det blir vanndammer på gulvet 😂 Jeg savner å ha maine coon, og vi prater om å kjøpe oss en ny katt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #12 Del Skrevet 13. januar 2023 On 1/8/2023 at 7:19 PM, AnonymBruker said: Har tilbud om en maine coon hanne til 9000 uten stamtavle . Dyrt ? den er rød og har slik farge jeg ønsker på en katt. Har lyst å prøve og prise ned katten , men.. Anonymkode: 76819...b88 Den prisen for en katt uten stamtavle er en scam. Du kan jo gå på den om du vil, men da er du med på å undergrave arbeidet til seriøse oppdrettere, som er negativt for rasen. Just saying. Anonymkode: befb4...69d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solerin Skrevet 13. januar 2023 #13 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 8.1.2023 den 19.19): Har tilbud om en maine coon hanne til 9000 uten stamtavle . Dyrt ? den er rød og har slik farge jeg ønsker på en katt. Har lyst å prøve og prise ned katten , men.. Anonymkode: 76819...b88 Du skal aldri kjøpe en maine coon uten stamtavle. Det er juks og bedrageri. Mest sannsynlig er katten ikke renraset. Da får man ikke stamtavle, og katten regnes som en huskatt. Så aldri betal for en katt uten stamtavle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #14 Del Skrevet 14. januar 2023 Jeg har en Maine Coon som straks fyller 5 år Hun er kjempesnill, og nesten som en hund. Følger etter meg overalt. Elsker å ligge i armkroken i sofaen og se på tv. Veldig glad i mat og ganske lat. Etter at jeg flyttet så vil hun ikke ut, mulig det er pga mye dyreliv i skogen her. Så vi går turer av og til. Hun er leken og trenger litt aktivitet, bare enkle ting som papir fra Twist-sjokolade eller hårstrikker er gøy. Kan anbefale rasen, de er koselige kosebamser! Krever litt pelsstell og ja de kan ha tannproblemer. Men børsting av pels og tenner går fint her hvertfall KJøpt av oppdretter i Østfold. Pass på å få stamtavle, og ta gjerne en tur og se på foreldrene/oppdrettet også. Anonymkode: d9d83...196 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå