AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #1 Skrevet 5. januar 2023 Er det noen som har vært der og kan fortelle litt om pris (når på året det er billigst å reise ditt), fly, hotell osv. for to stk. voksne? Og hva synes du om stedet, var det verdt det? Anonymkode: 519f4...ec1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #2 Skrevet 5. januar 2023 Priser kan du sjekke på nettsiden, husk at du må bestille i god tid for å få billetter, og du kommer kun inn på det dato/kl.slett du har billett. Fly avhenger jo av hvor du bor, du flyr til London, sjekk ulike reiseselskap/fin fra hjemplassen din. Hotell i London avhenger jo helt av standard og plassering, du får sjekke rundt på hotels.com og booking.com. Toget fra London til bussen som tar deg til HP studioet tar 45-60 min, så du kan bo hvor som helst egentlig, så lenge du kommer deg til rett stasjon. det står MYE info på hjemmesiden til studioet. Jeg syns turen var verdt det, var der i 6-7 timer, men det vanlige er vel rundt 4. Anonymkode: 61c5a...223 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #3 Skrevet 7. januar 2023 Da vi dro brukte vi kollektivt fra hotellet - Baywater området. Tok undergrunnen til Shepherds Bush og tog derfra til Watford, deretter shuttlebus til studioet. Gjorde det for å slippe å være avhengig av begrenset tid med de som organiserer turer dit. Da kunne vi dra når vi var ferdig, og det var veldig enkelt og greit 😊 Anonymkode: 969db...409 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #4 Skrevet 8. januar 2023 Dette var selvfølgelig en typisk turist-felle! Det koster en god del penger for veldig lite "destinasjoner" der. Anonymkode: 71b30...75b
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #5 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette var selvfølgelig en typisk turist-felle! Det koster en god del penger for veldig lite "destinasjoner" der. Anonymkode: 71b30...75b Hvor lite? Var det skuffende og en dårlig opplevelse? Har tenkt på å dra dit selv, men ikke om det er knøttlite. Anonymkode: 83671...d9e
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #6 Skrevet 8. januar 2023 Jeg synes absolutt det var verdt det! Det har blitt mye større enn det var den første gangen jeg besøkte det (det var i 2014), det er masse å se og flere ting å gjøre der nå enn før. Er man Harry Potter-fan er dette himmelen, rett og slett. Anonymkode: 50618...23f 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #7 Skrevet 8. januar 2023 Det koster omtrent 50 pund i inngang. Dette er stedet hvor de filmet Harry Potter filmene, og du finner det meste av kulisser, både innendørs og ute. Det er helt fantastisk å stå inne på Dumbledors kontor, å se Gryffindors fellesrom, vandre gjennom den forbudte skogen, Diagon alley, gå inn i Hogwarts express, for ikke å snakke om The Great Hall! Det er et magisk skue om du er HP fan. Man får også et innblikk i alle de tusenvis av timene det tok å skrive hvert eneste brev, avis og oppslag for hånd, male hvert eneste maleri brukt i filmene osv. Rett og slett imponerende. Anonymkode: 8116c...1a5 2 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #8 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvor lite? Var det skuffende og en dårlig opplevelse? Har tenkt på å dra dit selv, men ikke om det er knøttlite. Anonymkode: 83671...d9e Det er et kjempestort studio. Har vært der to ganger, og brukt 5-6 timer hver gang. Kunne sikkert brukt enda mer for å virkelig dypdykke i alt. Anonymkode: 8116c...1a5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #9 Skrevet 8. januar 2023 Du reiser forresten enkelt til studioet fra togstasjonen London Euston. Toget tar omtrent 20-30 minutter til Watford Junction (det er ett tog som tar 60 minutter, ikke ta det!). Derfra går det shuttlebuss til studioet som er inkludert i inngangsbilletten. Sørg for at du kommer fram til studioet minst 20-30 minutter før inngangen som står på billetten din. Da får du tid til å eventuelt henge fra deg klær, ta turen innom kafeen om nødvendig og stille deg i kø uten stress. Anonymkode: 8116c...1a5 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #10 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det koster omtrent 50 pund i inngang. Dette er stedet hvor de filmet Harry Potter filmene, og du finner det meste av kulisser, både innendørs og ute. Det er helt fantastisk å stå inne på Dumbledors kontor, å se Gryffindors fellesrom, vandre gjennom den forbudte skogen, Diagon alley, gå inn i Hogwarts express, for ikke å snakke om The Great Hall! Det er et magisk skue om du er HP fan. Man får også et innblikk i alle de tusenvis av timene det tok å skrive hvert eneste brev, avis og oppslag for hånd, male hvert eneste maleri brukt i filmene osv. Rett og slett imponerende. Anonymkode: 8116c...1a5 Høres fantastisk ut! Er det sånn at man kan gå hvor man vil alene? Eller må man gå som gruppe med guide osv.? Anonymkode: 519f4...ec1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #11 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Høres fantastisk ut! Er det sånn at man kan gå hvor man vil alene? Eller må man gå som gruppe med guide osv.? Anonymkode: 519f4...ec1 Man går inn i en gruppe (til en fastsatt tid, som står på billetten din), og har en guide i The Great Hall, deretter går man der man har lyst 😃 Anonymkode: 50618...23f 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #12 Skrevet 10. januar 2023 Jeg var der for ca 5 år siden, og synes det er et fantastisk sted. Det var SÅ mye å se på, store rom med alt mulig rart og spennende fra filmene. Min datter som var med sa at det var det beste museet hun noen gang hadde vært på. Vi booket billetter med bussreise inkludert, med Harry Potter-bussen fra Victoria station. De viste film på bussturen. Hadde vi bare vært voksne kunne vi sikkert tatt oss fram med kollektivtransport, men med barn på slep valgte vi det mest lettvinte. Anbefaler virkelig en tur dit hvis man er HP-fan! Jeg har lyst til å dra tilbake en gang snart. Anonymkode: 87e1d...91b 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #13 Skrevet 17. mars 2023 Skal bestille biletter til harry potter studioet nå veldig mye er utsolgt... Men bilett med privat sjåfør 7 timer totalt, 1,5 t reisevei hver vei. Og 4 timer inne på studioet. Noen som vet om 4 timer holder der inne?? Vil ha tid til å se alt Anonymkode: 519f4...ec1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #14 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Skal bestille biletter til harry potter studioet nå veldig mye er utsolgt... Men bilett med privat sjåfør 7 timer totalt, 1,5 t reisevei hver vei. Og 4 timer inne på studioet. Noen som vet om 4 timer holder der inne?? Vil ha tid til å se alt Anonymkode: 519f4...ec1 Hvis du er skikkelig HP-fan er det litt lite, særlig om dere skal spise også. Vi tok buss fordi det var de eneste billettene vi fikk tak i. I tillegg var det komplett trafikk-kaos i London den dagen, så vi ble sittende nærmere fire timer i kø på vei dit. Burde tatt toget… men vi fikk jo ikke billetter til HP annet enn gjennom organisert buss-tur. Jeg skulle gjerne brukt mer tid der inne enn fire timer, men ungene gikk lei, så for oss var det greit nok. Anonymkode: 81a06...e4a 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #15 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvis du er skikkelig HP-fan er det litt lite, særlig om dere skal spise også. Vi tok buss fordi det var de eneste billettene vi fikk tak i. I tillegg var det komplett trafikk-kaos i London den dagen, så vi ble sittende nærmere fire timer i kø på vei dit. Burde tatt toget… men vi fikk jo ikke billetter til HP annet enn gjennom organisert buss-tur. Jeg skulle gjerne brukt mer tid der inne enn fire timer, men ungene gikk lei, så for oss var det greit nok. Anonymkode: 81a06...e4a Om du har mulighet kunne du sendt meg en link til der man kun kan kjøpe billetter? (Om du vet) Alle steder jeg finner selger billetter + inkludert transport.. Som du sier så kan det virke som 4 t blir litt lite. Så vil komme oss til og fra studioet selv. Så kan vi bruke så lang tid vi vil der inne 😊 Anonymkode: 519f4...ec1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #16 Skrevet 18. mars 2023 Her kan du kjøpe billetter fra den offisielle siden til WB Studios: https://www.wbstudiotour.co.uk/tickets/ Anonymkode: 8116c...1a5 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #17 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Om du har mulighet kunne du sendt meg en link til der man kun kan kjøpe billetter? (Om du vet) Alle steder jeg finner selger billetter + inkludert transport.. Som du sier så kan det virke som 4 t blir litt lite. Så vil komme oss til og fra studioet selv. Så kan vi bruke så lang tid vi vil der inne 😊 Anonymkode: 519f4...ec1 Du kan kjøpe direkte fra studioet, som en annen linket til. Men der var det utsolgt da jeg forsøkte å bestille, mange uker i forveien. Det er vel utsolgt fordi alle disse selskapene som selger bussturer kjøper opp alle… Anonymkode: 81a06...e4a 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #18 Skrevet 18. mars 2023 Det er helt klart verdt det. Turistfelle, ja da, men er du fan er det kjempegøy. Vi var der i vel fem timer. Kunne godt brukt enda lenger tid, spesielt ungene som hadde lyst til å gjøre alle aktiviteter og samle stempler etc. Anonymkode: 16091...378 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #19 Skrevet 19. mars 2023 Leste man kunne ta tog fra Euston station også en buss til studioet, noen som vet hva denne bussen heter eller hvor man finner den fra togstasjonen? 😊 Anonymkode: 519f4...ec1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #20 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Leste man kunne ta tog fra Euston station også en buss til studioet, noen som vet hva denne bussen heter eller hvor man finner den fra togstasjonen? 😊 Anonymkode: 519f4...ec1 Du ser den. Den er dekorert med bilder fra filmene. Lett synlig, men kjøp billetter på forhånd. Vær også obs på at det er forskjellige selskap med forskjellige busser. Anonymkode: 16091...378 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå